RHINOceros

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
WanRayen | 41
Papierovy Kopernik
Príspevky: 2701
Meno: Tino
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať užívateľa:

RHINOceros

Príspevokod užívateľa WanRayen » 01 Júl 2008 20:03

Rhinoceros je 3d modelár pracujúci s NURBS. Program funguje na klasických PC pod systémom Windows 98/NT/ME/2000/XP. Je nenáročný na diskový priestor a takmer každý si ho skôr či neskôr zamiluje vdaka veľmi prítulnému spôsobu modelovania. Rhino proste chytí a nepustí. :o

Užívateľov profilový obrázok
kamen | --
Príspevky: 286
Bydlisko: Šala

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa kamen » 25 Júl 2008 09:02

Aby tu nemuseli byt podrobne navody
http://www.rhino3d.cz/clanky/modelovani/

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 47
.
Príspevky: 11848
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 22 Sep 2009 20:53

nech sa páči :vicotry:
Prílohy
RhinoV4UG.rar
pôvodný 174 stránkový manuál ku Rhinnovi
(11 KiB) 347 stiahnutí
rhino_zacatecnici.rar
Alinov krátky tutoriál s popisom jednotlivých položiek v Rhinnovi
(11.38 KiB) 365 stiahnutí
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
ivant | 40
2K+
Príspevky: 2987
Meno: ivan
Bydlisko: Brezno

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa ivant » 20 Apr 2010 22:14

ahojte tak trochu skušam vtomto programe a narazil som na problém nakreslím si krivku spojím potom nakreslím druhu hodím nato plášt a idem to rozložil na plochu a ono mi to potrhá na oblukoch ja som myslel že mi to pekne vystrie čo robím zle dakujem?
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
HlavaXXII | 42
Majster - Kráľ lietadiel
Príspevky: 1374
Meno: Marek

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa HlavaXXII » 20 Apr 2010 22:36

Nuž, ono dosť závisí, ako je tá plocha vytvorená. Pri vytváraní plochy máš v príkazovom riadku ešte dve ponuky Explode a Labels...pozerám, že máš českú mutáciu, tak tam bude asi niečo v zmysle Rozbiť a Štítok. Tomu Rozbiť priraď parameter NIE. Snáď ti to pomôže. Ak nie, tak počkaj do zajtra. Sasko, alebo Spendlik dajú fundovanú odpoveď :wink:
Q: nemozem spravit len tak zeby dobre bulo...musi byt najlepsi

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 34
Wykonawca
Príspevky: 2523
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 08:56

Pomoze mi niekto? Napriek tomu ze som presiel vsetky Alinove tutorialy, neviem si poradit s rozlozenim takejto jednoducje kopulky. Mozno som pouzil zly postup na zaciatku - nakreslil som si rovnu a zaoblenu krivku, ktore som zrotoval - vzniklo mi teleso potrebnych tvarov (Obrazok 1). Potom som naniesol krivky a vznikla siet ktoru by som chcel potiahnut a rozlozit. (Obrazok 2).



Ako to mam spravit, aby mi to rozlozilo ako jeden diel? Kruh v strede so zaobleniami nastrihanymi podla nanesenych kriviek? No nejde mi to.
Hotovo: Jelzc GCBA 13/48, Iveco Trakker Dakar 2012
Na Stole: M4A3 Sherman
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 46
2K+
Príspevky: 2377
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 21 Jún 2013 09:33

Problém je, že tie oblé tvary sa nedajú presne rozložiť do roviny.
Takže to musíš nejako okašľať.
Napríklad to ide tak, že z toho kruhu (aj z toho spodného) urobíš mnohouholník (u teba 8- uholník).
Takže vo výsledku to bude hranaté (v kompe).
Tu musíš podľa veľkosti dielu určiť správny počet tých "uhlov", aby sa to dalo zlepiť a zároveň vytvarovať a "zaobliť".
Vieme predsa, že skutočný papier vie byť aj oblý do istej miery.

Samozrejme takto rozloženú vec vieš potom v 2D upraviť - urobiť z toho mnohouholníka zase kruh a tak...

Druhá možnosť je, že tú oblinu rozložíš v opačnom smere, ale to už nebudeš mať z jedného dielu...

Hádam si rozumieme. :wink:
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 34
Wykonawca
Príspevky: 2523
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 09:41

Isteze si rozumieme. Pomyselny kruh nahradim v tomto pripade 10 uholnikom. Vecer to sprobujem.
Hotovo: Jelzc GCBA 13/48, Iveco Trakker Dakar 2012
Na Stole: M4A3 Sherman
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 46
2K+
Príspevky: 2377
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 21 Jún 2013 10:05

johnny7 napísal:Isteze si rozumieme. Pomyselny kruh nahradim v tomto pripade 10 uholnikom. Vecer to sprobujem.


Vidíš, ani počítať neviem. Keby sa ti nedarilo, večer sa no to môžem pozrieť.
Je načase, aby som to opäť zapol...
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 34
Wykonawca
Príspevky: 2523
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa johnny7 » 21 Jún 2013 20:36

Trosku som mal problem s potiahnutim 10 uholnika, ktory som vytvoril ako samostatnu krivku. Nechcelo mi potiahnut uzavretu krivku, ale napokon som si poradil a vytvoril som styri stvoruholnikove plochy, ktore som spojil. Po rozlozeni do 2D a vytvoreni vykresu na tlac mi sice ponahadzovalo zvlastne krivky (niektore ano, niektore nie). Nuz ale opat som neziaduce ciary jednoducho vymazal a bolo. Dik Trak-Tor
Hotovo: Jelzc GCBA 13/48, Iveco Trakker Dakar 2012
Na Stole: M4A3 Sherman
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný