RHINOceros

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 34
Admin
Príspevky: 8767
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa serpens » 22 Aug 2013 15:52

Zalzi co chces robit - normalny render ci pri renderovanom pohlade. Ale v zasade ked si zapnes vlastnosti, tak tam mas farbu objektu a podla toho ti to bude renderovat. Alebo mozes piradit a namapovat materialy / textury, ale to je myslim zbytocne.
Potom este zalezi ako mas nastaveny samotny render, ci ti to nerenderuje len CB.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
spider | 26
Príspevky: 666
Meno: Stano
Bydlisko: Prešov/Žilina

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa spider » 22 Aug 2013 16:34

Myslel som normálny render... a jo, už som to našiel. Dík.

Užívateľov profilový obrázok
HECKY | --
Príspevky: 1

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa HECKY » 21 Sep 2013 05:31

Dá sa do RHINA naskenovať obrázok podľa ktorého sa vytvorí, model?

Užívateľov profilový obrázok
Ing. Spendlik | 36
Príspevky: 344
Meno: Tomáš
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Ing. Spendlik » 21 Sep 2013 09:20

Ak máš na mysli niečo takéto, tak to sa dá spraviť (render a priamo pracovná plocha z Rhina):



Ako na to? Každý ma trošku iný postup a každému vyhovuje niečo iné, ja som si zvykol na takúto postupnosť:
1.) Zoberiem si napríklad obrázok nákresu zvrchu. Zistím si rozmer daného obrázka.
2.) V Rhine si nakreslím v pohľade zhora štvorec (plochu), ktorá má rovnaké rozmery ako daný obrázok.
3.) Označím si plochu. V panely s vlastnosťami objektu sa prepnem na materiály.
4.) V materiáloch vyberiem "základné" a pomocou textúry vyberiem obrázok nákresu.
5.) Prenašu plochu s textúrou treba určiť, že daný objekt bude zobrazený vždy ako renderovaný (pretože iba vtedy uvidíš textúru - teda v našom prípade obrázok).
6.) Toto aplikujem pre každý obrázok - nákres z boku, zvrchu, zozadu,...

Ak má niekto iný postup sem s tým, rád sa priučím :) Tento postup mi veľmi vyhovuje, pomocou skrývania objektov, prípadne cez zapínanie a vypínanie vrstiev si viem jednotlivé nákresy skryť / zobraziť. Pomocou rezania si viem z veľkého nákresu vytriediť iba to, čo potrebujem.

Jediné, čo mi zatiaľ robilo problémy pri tomto spôsobe je, že pokiaľ pracujem na viacerých počítačoch (doma na veľkom železe a na cestách na notebooku a synchronizujem sa cez Dropbox, ktorý žiaľ na notebooku nemám ako desktopovú aplikáciu), tak musím nahodiť textúry (obrázky) na dvakrát. To je spôsobené tým, že keď do Rhina nahodím obrázok, tak si pamätá cestu k obrázku, a pri ďalšom spustení si Rhino potrebuje obrázok znova načítať (preto je dobré umiestniť si obrázky do nejakého špeciálneho adresára, odkiaľ ich počas tvorby modelu nebudeme mazať). Našťastie si Rhino pamätá, či ste z najakého obrázka odrezali, prípadne ho zmenšili - takže pokiaľ chýba textúra a nahodíte tam rovnaký obrázok, bude presne na rovnakom mieste ako ste ho tam prvýkrát vložili. Len musíte obrázok nahadzovať na rovnaký objekt.

Zdá sa to byť možno náročnejšie, ale keď vieš, kde máš čo hľadať, je to záležitosť asi 3 minút (a máš komplet všetky nákresy v Rhine). Ak sa mi dnes podarí, spravil by som kratučký foto návod.

Ing. Spendlik
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
Ing. Spendlik | 36
Príspevky: 344
Meno: Tomáš
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Ing. Spendlik » 03 Nov 2013 20:47

Ahojte,
sľúbil som to síce oveľa skôr, ale radšej neskôr ako nikdy - návod na vloženie podkladových obrázkov do Rhina. Uvítam akékoľvek pripomienky - písanie návodov mi nejde :(

Návod na vloženie podkladových obrázkov do Rhinoceros 3D.
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
QUASI | 37
Príspevky: 434

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa QUASI » 20 Jan 2014 14:37

Ja by som na to použil funkciu "picture frame"
http://docs.mcneel.com/rhino/5/help/en-us/commands/pictureframe.htm
Myslím, že to takto ide rýchlejšie.

Ale opýtať som sa čosi chcel, na konci toho linku je také, že alpha transparency...a to tam neviem nikde nájsť. Neviete niekto, kde sa to nastavuje?
R5sr6
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
QUASI | 37
Príspevky: 434

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa QUASI » 30 Jan 2014 15:19

Som na to prišiel. To alpha transparency sa zapína v command line pri vkladaní picture frame (som predtým zabudol použiť východniarsku metódu "kuknem a vidzim") :eyes droped:
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
Ing. Spendlik | 36
Príspevky: 344
Meno: Tomáš
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa Ing. Spendlik » 30 Jan 2014 15:29

Ja som to tiež skúmal, žiaľ podľa dostupných info je to funkcia v Rhinoceros 5 (a keďže ja bežím na 4ke musím si zájsť chuť :) ).
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
QUASI | 37
Príspevky: 434

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa QUASI » 30 Jan 2014 16:41

Aha jasné, v 4ke to nieje. Ja som to kupoval prednedávnom, keď už sa predáva 5ka.
Ako pozerám, tak ono tam asi až toľko toho nieje naviac oproti 4ke. (Je tam špeciálne jeden panel ktorý sa volá new in V5. Také doplnkové funkcie ako na to pozerám - 43ks klikačov).
ObrázokObrázokObrázok

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 34
Admin
Príspevky: 8767
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: RHINOceros

Príspevokod užívateľa serpens » 01 Feb 2014 22:53

Taka otazka, ako zmazem hranu da dakej ploche?
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný