Blender

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
hank | --
Príspevky: 151

Blender

Príspevokod užívateľa hank » 01 Apr 2010 16:57

Tak tohle je bomba:

Tady http://pixeloz.deviantart.com/art/Free- ... -158441085 je ke stažení zdarma (!!!) ve formátu .pdf 227stránková publikace Portoričana Angela Davida Guzmána Fundamentals of Paper Model Design with Blender 3D & An Illustration Program - česky Základy návrhu papírových modelů v Blenderu a kreslicím programu. Blender je zadarmo, jak je jistě všeobecně známo. Jako kreslicí program autor používá Corel, ale to asi není až tak důležité, náhradních variant zdarma je určitě víc než prstů na ruce. Kniha je - jak jinak - v angličtině.

Ještě poznámku: Zmíněná kniha není základní učebnicí Blenderu, tu najdete ve slovenštině na úrovni zhruba pro žáky 2. stupně základní školy tady: http://www.smnd.sk/main/vyucovanie/informatika/blender

Takže - konstruktéři, vpřed! :vicotry:

zdraví
hank
... i my dědci můžeme být ještě všelijak užiteční...

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 207
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: Blender

Príspevokod užívateľa Jozik » 01 Apr 2010 20:10

To je super. Preletel som si tie e-knihy. Vdaka za tip. Ale musim povedat , ze je to pre ludi co to myslia s navrhovanim vaznesie.
Pre zaciatocnikov by som odporucil Sketchup a nejaky vektorovy editor. Z virtualneho 3D modelu sa daju odmerat vzdialenosti a zakresli sa to na e-papier. Ked sa budem niekdy nudit zosmolim nejaky suvislejsi navod.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192

Užívateľov profilový obrázok
Potkan | --
Príspevky: 1095
Meno: Martin Frcka
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa Potkan » 01 Apr 2010 20:38

hmm... blender mozem, zatial som presiel len jednu knihu (kupena originalka Blender for Dummies v anglictine) a musim povedat ze programik je to paradny (na to ze je zadarmo).

idem si prestudovat aj tieto dva odkazy

dik za info ;)
Rozrobene: 1/32 SHKH Dana; 1.72 DKM Bismarck Turret Bruno
Naposledy dokoncene: 1/48 Mirage IIICZ SAAF;
V priprave: 1/48 He-111H3 a 1/25 SM30+401R

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace."
Jimi Hendrix

Užívateľov profilový obrázok
borog34 | 48
2K+
Príspevky: 2197
Meno: Boris
Bydlisko: doma

Re: Blender

Príspevokod užívateľa borog34 » 03 Máj 2012 08:22

Ja som si toť včera stiahol verziu 2.63 aj návod v slovenčine, takže môžem začať zisťovať čo a jak funguje :P akurát si asi vytlačím pár stránok z toho návodu páč dlhšie sedieť pri počítači mi nerobí najlepšie na oči :-(
Na stole: plno kostlivcov
V príprave: zatiaľ nič
Pod stolom: plno bordelu
V koši: pár kostlivcov

Užívateľov profilový obrázok
Potkan | --
Príspevky: 1095
Meno: Martin Frcka
Bydlisko: Martin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa Potkan » 03 Máj 2012 17:02

ja som modelovanie v 3d nadobro vzdal. dost co sa tym serkam v robote. doma budem radsej kompletovat smikajdy uz vydane :) have fun pri studiu ;)
Rozrobene: 1/32 SHKH Dana; 1.72 DKM Bismarck Turret Bruno
Naposledy dokoncene: 1/48 Mirage IIICZ SAAF;
V priprave: 1/48 He-111H3 a 1/25 SM30+401R

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace."
Jimi Hendrix

Užívateľov profilový obrázok
borog34 | 48
2K+
Príspevky: 2197
Meno: Boris
Bydlisko: doma

Re: Blender

Príspevokod užívateľa borog34 » 05 Máj 2012 21:53

Dík, no bude to chcieť hodne trpezlivosti a tá mi terazky nejak chýba :-(
Na stole: plno kostlivcov
V príprave: zatiaľ nič
Pod stolom: plno bordelu
V koši: pár kostlivcov

Užívateľov profilový obrázok
borog34 | 48
2K+
Príspevky: 2197
Meno: Boris
Bydlisko: doma

Re: Blender

Príspevokod užívateľa borog34 » 02 Mar 2015 20:35

Prvé pokusy v Blenderi (konkrétne verzia programu 2.73, proti starším verziám a slovenskému návodu sú tam menšie odlišnosti takže sa s tým zatiaľ len zonamujem :P :bad smile: )
Na stole: plno kostlivcov
V príprave: zatiaľ nič
Pod stolom: plno bordelu
V koši: pár kostlivcov

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 08 Aug 2016 14:30

viem, že to nieje "kóšer", ale celý model sa dá nakresliť v Sketchupe, potom exportovať 3D súbor ako .dae (jediný exportný typ 3D súboru zo sketchupu) a to sa dá importovať do Blendera, hrám Oolite (moderná verzia ELITE simulátora, z ktorého som robil lode) a v Blenderi robia lode do hry, takže mi zostáva zistiť "už len" ten zbytok, ako to otexturovať a importovať do hry

:beat plaster:

pretože "intuitívnosť" Blender vs Sketchup je ako Gimp vs Paint :haha:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 20 Sep 2016 22:42

po mesiaci trápenia a skúšania teoreticky viem, ako spraviť v Blenderi UV mapu na textúru, dokonca ju aj dostať von, ale prakticky mi to nepomohlo, mám súbor z hry TRON 2.0, konkrétne SuperLightCycle, má UV mapu, aj textúru, aj sa mi to vyfarbené zobrazí v Blenderi, ale keď to otvorím v Metasequoi, tak to UV mapu nemá, šlak ma trafí

pritom druhé 2 (Mercury a Program) UV mapu v Metasequoi majú (toto sú už z Pepakury ako šmikajda)



motorka, v pepakure bez textúry, v Blenderi s textúrou



jediný rozdiel, čo tam ja vidím je, že SuperLightCycle ako textúru používa .tga súbor a nie .png, ale aj keď som mu priradil .png (aj .mtl prepísal), tak mi to nejde...

až by ste niekto vedeli, čo s tým a mali chuť to skúsiť prerobiť, tu mám .obj súbory aj s textúrami

https://uloz.to/!NGJGzd4rQ/superlightcycle-rar
https://uloz.to/!FCcTeE2Di/mercury-rar
https://uloz.to/!KbfKzJEkU/program-rar
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
KamilZ | 49
Príspevky: 61

Re: Blender

Príspevokod užívateľa KamilZ » 21 Sep 2016 21:51

Máš tam dva problémy:
1) mezeru v názvu souborů "Super Light Cycle", což způsobuje nenalezení textur
2) Stejně je nějaký zdrbaný a Pepakura na něm hodí držku

Do archivu jsem Ti dal:
- SuperLightCycle.obj, kde jsou opravené pouze ty mezery, takže když to otevřeš v MetaSequonia nebo třeba 3D Builder (free od Microsoftu, pro Windows 10), tak už tam uvidíš textury.
- SuperLightCycle1.obj, kde jsou opravené mezery a jen narychlo na test struktura (pomocí 3D Builder) a Pepakura ho už otevře

Ještě k mezerám - druhé řešení je v souboru Super Light Cycle.obj dát odkazovaný mtl soubor do uvozovek (mtllib "Super Light Cycle.mtl"). To zabere na MetaSequonia, ale Papekura na to nereaguje, nezpracovává korektně názvy souborů.
Prílohy
SuperLightCycle.rar
(12.93 KiB) 157 stiahnutí

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný