Blender

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 21 Sep 2016 23:27

KamilZ napísal:Máš tam dva problémy:
1) mezeru v názvu souborů "Super Light Cycle", což způsobuje nenalezení textur
2) Stejně je nějaký zdrbaný a Pepakura na něm hodí držku

Do archivu jsem Ti dal:
- SuperLightCycle.obj, kde jsou opravené pouze ty mezery, takže když to otevřeš v MetaSequonia nebo třeba 3D Builder (free od Microsoftu, pro Windows 10), tak už tam uvidíš textury.
- SuperLightCycle1.obj, kde jsou opravené mezery a jen narychlo na test struktura (pomocí 3D Builder) a Pepakura ho už otevře

Ještě k mezerám - druhé řešení je v souboru Super Light Cycle.obj dát odkazovaný mtl soubor do uvozovek (mtllib "Super Light Cycle.mtl"). To zabere na MetaSequonia, ale Papekura na to nereaguje, nezpracovává korektně názvy souborů.

díky moc za ochotu, tú motorkovú textúru v budúcnosti určite využijem

ja .obj otvorím v Metasequoi, uložím to ako jej .mqo súbor a ten rovno pepakura otvorí, aj keď som dnes zistil, že

a) postavy majú vrstvu "papiera" zvonka a aj zvnútra (keď som chcel oddeliť krk od trupu, tak som musel deliť vonkajšiu aj vnútornú vrstvu)...
b) motorke sa prelínajú diely bez prieniku, napr. zadná pneumatika hore do blatníka a vpredu do rámu, zadné kyvné ramená do toho valca, ten do rámu a rám/motor zasahuje hore do kapoty

na tom priehľadnom to je trochu lepšie vidieť



čiže motorku môžem celú upravovať (treba niečo spraviť aj s dielmi, čo sú "v lufte"), ale to sa dá, len to bude iba .pdf šmikajda a nie aj pepakurový .pdo súbor), no postavy sú oveľa zložitejšie, už len vyznať sa v tom, nieto to prerozdeľovať
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
KamilZ | 49
Príspevky: 61

Re: Blender

Príspevokod užívateľa KamilZ » 22 Sep 2016 10:06

Tak já se snažím s motorkou, protože si myslím, že to je pro Tebe otázka života a smrti a Ty napíšeš, že to někdy v budoucnu využiješ ... :)

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 22 Sep 2016 10:22

ja to robím, priebežne, ale mám plné zuby mazať všetko 2x, aby som dostal von všetky diely samostatne ako skupiny a potom prieniky a hurá zase mazať finálne veci, čo tam nebudú, ale prieniky budú iné, lebo tam dodám svoje upravené kruhové diely...



to robím súbežne s 3 domčekmi do memoriálu a s 30 modelmi z Oolite vesmírneho simulátora (tam mám hokej z textúr s alfa kanálom)
+ fúkaciu formulu vasikovi do krúžku a tak podobne

:beat plaster:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
KamilZ | 49
Príspevky: 61

Re: Blender

Príspevokod užívateľa KamilZ » 25 Nov 2016 11:21

Možná něco pro @toudi_sk, dnes je na https://www.packtpub.com zdarma tato kniha (ještě jsem se do ní nedíval):

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Blender

Príspevokod užívateľa serpens » 21 Jan 2017 19:21

Nedavno som dal Blenderu druhu sancu (hladam alternativu za Rhino), ale proste je to MESH modeler a to nie je pre papieraky :-(
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní