Ahoj
trochu jsem polaboroval a vytvořil jsem Dva čudlíky , které dokáží rozvinout plochu přímo do 2D výkresu s obrysem dílce. První tlačítko rozvine samotný dílec s ohyby, druhým přidáte křivky cama, paneláže označení atd. nemusí se mazat rozvinutá plocha, zadávat parametry ve výkresech atd.
Dále je tam též paletka s nastavením antialiasingu a volbami pro zobrazení Technical Drawing.
Antialiasing se nastavuje přímo z Rhina, kdežto zobrazení Technical draving je stažitelný plugin. Info a link na stažení je zde:http://www.rhino3d.cz/clanky/rhino/rhino-4-labs-technical-drawing.html
Samotné čudlíky, návod a scéna z návodu je v příloze.
Instalace palet probíhá po této cestě: Nástroje/Rozvržení nástrojových palet/Soubor /Otevřít a vyhledat soubor s příponou tb (SmiknaMM) Poté v okně palet dát Soubor/ Uložit jako a uložit k ostatním paletám rhina.
Časem sem budu nějaké další urychlovače přidávat
Rhino - Toolbary , makra , skripty
Moderátor: iconmaster
Re: Tooblary , makra , skript
No teda, opat raz si nas dacim prekvapil! Diki
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
RhinoScript - ToolBar s číslovaním
Pri tom, ako som robil posledný model, som zistil, že je už neúnosné, aby som čísloval jednotlivé diely v Rhine klasickým spôsobom (rozumej - skopíruj číslo a následne ho uprav na správnu hodnotu). Navyše pri zabudnutí očíslovania jedného dielu je neskutočne otravné prečíslovať všetky diely väčšie ako zabudnuté číslo. Keďže mám aké-také skúsenosti s programovaním rozhodnutie padlo na Rhinoscript. Jedná sa o skriptovací jazyk priamo určený pre Rhino, ktorý vychádza z VBScript-u od MS. Na internete je možné stiahnuť si veľmi dobre spracovanú knižku Rhinoscript for Rhinoceros 4.0. Kniha je skvelo napísaná a uvedenie do problému skriptovania v Rhine aj začiatočníkov (žiaľ celá je v angličtine).
Po asi týždňovej nie veľmi intenzívnej práci na skriptoch ponúkam na stiahnutie prvé skripty z mojej dielne. Ako som na začiatku spomenul, jedná sa o skripty pomáhajúce pri číslovaní. Nainštalovanie do Rhina je rovnaké ako pri Alin-ových makrách (Nástroje - Rozvržení nástrojových palet - Soubor - ...). V Rhine sa objaví ďalšia nástrojová paleta so šiestimi tlačidlami. Používanie jednotlivých funkcií by malo byť jednoduché...aspoň som sa o to snažil. Štyri tlačítka robia v podstate to isté len s rôznymi grafickými "efektami", ďalšie dve pridávajú vcelku zaujímavé možnosti:
Číslovanie Farebné (ľavé tlačítko myši) - Jedná sa o klasické číslovania v štýle ABC vystrihovačiek. Po stlačení tlačítka sa nás Rhino spýta "Začať číslom:<1>" a je na nás, aby sme zadali od ktorého čísla sa má začať číslovať (ako základ je vždy nastavené číslo 1 a teda sa bude pripočítavať 1,2,3,4,...). Následne sa Rhino spýta na "Polomer kruhu:<2>" - jedná sa o veľkosť kruhu, v ktorom bude číslo napísané. "Zmeniť farbu výplne (ak áno, napíš 1):" - tak ako "otázka" hovorí, po zadaní čísla jedna (ak sa nemýlim, tak po zadaní akéhokoľvek znaku) sa nám zobrazí dialógové okno a môžete vybrať farbu kruhu (prednastavená je žltá "ABC" farba). No a ideme do finále. Rhino si vypýta pozíciu prvého a druhého bodu a následne vykreslí číslovanie (pričom prvý bod je koniec "zobáčika" a má teda byť na okraji číslovaného dielu - druhý bod určuje stred kruhu). Po vykreslení sa Rhino bude neustále pýtať na prvý a druhý bod a teda aj vykreslovať jednotlivé kruhy a "zobáčiky", pričom číslo bude vždy o jedno väčšie. Pýtať sa a vykreslovať bude Rhino dovtedy pokiaľ nestlačíte pravé tlačítko myši.
Číslovanie Farebné (pravé tlačítko myši) - Funguje rovnako ako po stlačení ľavého tlačítka, až na to, že sa miesto pripočítavania navyšuje písmeno vedľa čísla.
Číslovanie Prázdne (ľavé tlačítko myši) - Funguje podobne ako ABC štýl až na to, že sa vykreslí iba obrys kruhu a "zobáčika" - teda odpadne zadávanie farby.
Číslovanie Prázdne (pravé tlačítko myši) - Vykreslí obrys, ale miesto pripočítavania pridáva vzostupne písmená.
Číslovanie čiara (ľavé tlačítko myši) - Po zodpovedaní základných otázok (začiatok číslovania, veľkosť čísla) sa Rhino spýta na prvý a druhý bod a vykreslí čiaru medzi nimi, pričom druhý bod je tiež bodom kde bude umiestnená číslovka s podčiarknutím. Pridáva čísla pokiaľ nestlačíte pravé tlačítko myši.
Číslovanie čiara (pravé tlačítko myši) - to isté ako v predchádzajúcich prípadoch - nepripočítava sa, ale pridávajú sa vzostupne písmená.
Číslovanie jednoduché (ľavé tlačítko myši) - Pridá len samotné číslo, bez čiar, či kruhu.
Číslovanie jednoduché (pravé tlačítko myši) - pridá k zvolenému číslo, písmeno
Pripočítavanie (ľavé tlačítko myši) - Rhino sa spýta, o koľko chcete číselný rad posunúť a následne sa spýta od ktorého čísla sa má posunutie spraviť. Skript funguje veľmi jednoducho - napríklad posunutie o 1, začať pri 5 - znamená, že všetky čísla rovné alebo väčšie ako 5 budú "zdvihnuté" o jednu (5 ->6). Skript funguje pre všetky typy číslovania. V prípade, že chcete znížiť čísla, zadajte mínusovú hodnotu.
Pridať symbol (ľavé tlačítko myši) - Skript pridá podľa nastavenia symbol k číslu, napríklad *. Stačí zadať symbol, ktorý chcete pridať a vybrať číslo (pridávať môžeme dovtedy pokiaľ nestlačíme pravé tlačítko).
Odobrať symboly (pravé tlačítko myši) - Skript odoberie všetky "nečíselné" symboly z číslovania.
Pár poznámok:
1.) Číslovanie vytvorí tri vrstvy (layers) - PaperModelPM a jeho podvrstvy CislovaniePM a GrafikaPM. Do CislovaniePM sa pridajú čísla, do GrafikaPM sa pridá všetko "nečíselné", teda čiary, kruhy a pod.
2.) Pripočítavanie funguje len vo vrstve CislovaniePM - To znamená, že iba na čísla v tejto vrstve funguje skript.
3.) Číslovanie v štýle ABC funguje bezchybne pri českej verzii Rhina - v anglickej je treba predtým ako začnete nastaviť šrafovanie na "plný" - "full". Číslovanie v štýle ABC má problémy pri zapnutých Technical Drawings.
4.) Číslovania fungujú hlavne pri pohľade zhora - z-etová hodnota v 3D priestore je nastavená na 0, takže všetko bude kreslené v "nulovej výške"
5.) Skripty sú trochu pomalé - nie je to chyba, je to dôsledok toho, ako pracujú skripty a ako je RhinoScript implementovaný do samotného Rhinoceros.
6.) Testoval som skripty vo verzii Rhinoceros 4.0 SR8 - v nižších verziách (možno aj vo verzii 4.0 no bez update-ov) nemusía fungovať skripty správne (hlavne tie, ktoré pracujú s arkustangensom
V prípade problémov som k dispozícii. Tieto skripty sú prvé, budú (dúfam) nasledovať ďalšie - chlopne, prípadne značky na ryhovanie a pod. Chlopne sú vlastne hotové, potrebujem iba "vychytať muchy".
PaperModel01 - link na RapidShare
Po asi týždňovej nie veľmi intenzívnej práci na skriptoch ponúkam na stiahnutie prvé skripty z mojej dielne. Ako som na začiatku spomenul, jedná sa o skripty pomáhajúce pri číslovaní. Nainštalovanie do Rhina je rovnaké ako pri Alin-ových makrách (Nástroje - Rozvržení nástrojových palet - Soubor - ...). V Rhine sa objaví ďalšia nástrojová paleta so šiestimi tlačidlami. Používanie jednotlivých funkcií by malo byť jednoduché...aspoň som sa o to snažil. Štyri tlačítka robia v podstate to isté len s rôznymi grafickými "efektami", ďalšie dve pridávajú vcelku zaujímavé možnosti:
Číslovanie Farebné (ľavé tlačítko myši) - Jedná sa o klasické číslovania v štýle ABC vystrihovačiek. Po stlačení tlačítka sa nás Rhino spýta "Začať číslom:<1>" a je na nás, aby sme zadali od ktorého čísla sa má začať číslovať (ako základ je vždy nastavené číslo 1 a teda sa bude pripočítavať 1,2,3,4,...). Následne sa Rhino spýta na "Polomer kruhu:<2>" - jedná sa o veľkosť kruhu, v ktorom bude číslo napísané. "Zmeniť farbu výplne (ak áno, napíš 1):" - tak ako "otázka" hovorí, po zadaní čísla jedna (ak sa nemýlim, tak po zadaní akéhokoľvek znaku) sa nám zobrazí dialógové okno a môžete vybrať farbu kruhu (prednastavená je žltá "ABC" farba). No a ideme do finále. Rhino si vypýta pozíciu prvého a druhého bodu a následne vykreslí číslovanie (pričom prvý bod je koniec "zobáčika" a má teda byť na okraji číslovaného dielu - druhý bod určuje stred kruhu). Po vykreslení sa Rhino bude neustále pýtať na prvý a druhý bod a teda aj vykreslovať jednotlivé kruhy a "zobáčiky", pričom číslo bude vždy o jedno väčšie. Pýtať sa a vykreslovať bude Rhino dovtedy pokiaľ nestlačíte pravé tlačítko myši.
Číslovanie Farebné (pravé tlačítko myši) - Funguje rovnako ako po stlačení ľavého tlačítka, až na to, že sa miesto pripočítavania navyšuje písmeno vedľa čísla.
Číslovanie Prázdne (ľavé tlačítko myši) - Funguje podobne ako ABC štýl až na to, že sa vykreslí iba obrys kruhu a "zobáčika" - teda odpadne zadávanie farby.
Číslovanie Prázdne (pravé tlačítko myši) - Vykreslí obrys, ale miesto pripočítavania pridáva vzostupne písmená.
Číslovanie čiara (ľavé tlačítko myši) - Po zodpovedaní základných otázok (začiatok číslovania, veľkosť čísla) sa Rhino spýta na prvý a druhý bod a vykreslí čiaru medzi nimi, pričom druhý bod je tiež bodom kde bude umiestnená číslovka s podčiarknutím. Pridáva čísla pokiaľ nestlačíte pravé tlačítko myši.
Číslovanie čiara (pravé tlačítko myši) - to isté ako v predchádzajúcich prípadoch - nepripočítava sa, ale pridávajú sa vzostupne písmená.
Číslovanie jednoduché (ľavé tlačítko myši) - Pridá len samotné číslo, bez čiar, či kruhu.
Číslovanie jednoduché (pravé tlačítko myši) - pridá k zvolenému číslo, písmeno
Pripočítavanie (ľavé tlačítko myši) - Rhino sa spýta, o koľko chcete číselný rad posunúť a následne sa spýta od ktorého čísla sa má posunutie spraviť. Skript funguje veľmi jednoducho - napríklad posunutie o 1, začať pri 5 - znamená, že všetky čísla rovné alebo väčšie ako 5 budú "zdvihnuté" o jednu (5 ->6). Skript funguje pre všetky typy číslovania. V prípade, že chcete znížiť čísla, zadajte mínusovú hodnotu.
Pridať symbol (ľavé tlačítko myši) - Skript pridá podľa nastavenia symbol k číslu, napríklad *. Stačí zadať symbol, ktorý chcete pridať a vybrať číslo (pridávať môžeme dovtedy pokiaľ nestlačíme pravé tlačítko).
Odobrať symboly (pravé tlačítko myši) - Skript odoberie všetky "nečíselné" symboly z číslovania.
Pár poznámok:
1.) Číslovanie vytvorí tri vrstvy (layers) - PaperModelPM a jeho podvrstvy CislovaniePM a GrafikaPM. Do CislovaniePM sa pridajú čísla, do GrafikaPM sa pridá všetko "nečíselné", teda čiary, kruhy a pod.
2.) Pripočítavanie funguje len vo vrstve CislovaniePM - To znamená, že iba na čísla v tejto vrstve funguje skript.
3.) Číslovanie v štýle ABC funguje bezchybne pri českej verzii Rhina - v anglickej je treba predtým ako začnete nastaviť šrafovanie na "plný" - "full". Číslovanie v štýle ABC má problémy pri zapnutých Technical Drawings.
4.) Číslovania fungujú hlavne pri pohľade zhora - z-etová hodnota v 3D priestore je nastavená na 0, takže všetko bude kreslené v "nulovej výške"
5.) Skripty sú trochu pomalé - nie je to chyba, je to dôsledok toho, ako pracujú skripty a ako je RhinoScript implementovaný do samotného Rhinoceros.
6.) Testoval som skripty vo verzii Rhinoceros 4.0 SR8 - v nižších verziách (možno aj vo verzii 4.0 no bez update-ov) nemusía fungovať skripty správne (hlavne tie, ktoré pracujú s arkustangensom
V prípade problémov som k dispozícii. Tieto skripty sú prvé, budú (dúfam) nasledovať ďalšie - chlopne, prípadne značky na ryhovanie a pod. Chlopne sú vlastne hotové, potrebujem iba "vychytať muchy".
PaperModel01 - link na RapidShare
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tooblary , makra , skript
No, ako som sľúbil, prispievam ešte jedným skriptom na chlopne. Doplnil som dve tlačítka do toolbaru spolu s číslovaním.
Chlopne Pozdĺžne - Tento skript funguje pre rovné úsečky. Zadáte šírku chlopne, uhol medzi dielom a začiatkom chlopne a následne vyberiete tri body. Prvé dva označujú miesto, kde sa má tab umiestniť a tretí určuje na ktorú stranu.
Chlopne Trojuholníčky - Skript je vytvorený pre uľahčenie práce pri tvorbe klasických trojuholníkových chlopní, ktoré sa používajú na oblé krivky, prípadne na plášte kolies a podobne. Vyberiete výšku trojuholníkov, ich šírku a následne krivku (úsečku), na ktorú sa majú chlopne pridať. Tento skript funguje zatiaľ iba na krivky, uvidím, či som schopný to pripraviť aj na hrany plôch. Ako posledné sa vyberie strana, na ktorú sa majú chlopne narysovať.
Video, ktoré ukazuje ako funguje tento skript je uložené tu.
Video prvého skriptu s číslovaním je tu.
No a sľúbený toolbar (dokopy číslovanie a chlopne) sú uložené tu.
EDIT: Keďže mi bolo písané, že link na rapidshare už nefunguje pripájam toolbary priamo sem na fórum.
...scripty som sa snažil pripraviť tak, aby fungovali na 100%, no ako viete nič nie je dokonalé. V prípade problémom som k dispozícii.
Chlopne Pozdĺžne - Tento skript funguje pre rovné úsečky. Zadáte šírku chlopne, uhol medzi dielom a začiatkom chlopne a následne vyberiete tri body. Prvé dva označujú miesto, kde sa má tab umiestniť a tretí určuje na ktorú stranu.
Chlopne Trojuholníčky - Skript je vytvorený pre uľahčenie práce pri tvorbe klasických trojuholníkových chlopní, ktoré sa používajú na oblé krivky, prípadne na plášte kolies a podobne. Vyberiete výšku trojuholníkov, ich šírku a následne krivku (úsečku), na ktorú sa majú chlopne pridať. Tento skript funguje zatiaľ iba na krivky, uvidím, či som schopný to pripraviť aj na hrany plôch. Ako posledné sa vyberie strana, na ktorú sa majú chlopne narysovať.
Video, ktoré ukazuje ako funguje tento skript je uložené tu.
Video prvého skriptu s číslovaním je tu.
No a sľúbený toolbar (dokopy číslovanie a chlopne) sú uložené tu.
EDIT: Keďže mi bolo písané, že link na rapidshare už nefunguje pripájam toolbary priamo sem na fórum.
...scripty som sa snažil pripraviť tak, aby fungovali na 100%, no ako viete nič nie je dokonalé. V prípade problémom som k dispozícii.
- Prílohy
-
- PaperModel01.zip
- (19.11 KiB) 559 stiahnutí
Re: Toolbary , makra , skript
skusal som teraz pouzit skript na chlopne ... avsak neviem preco, ale haluzi ... napr. urcim mu stranu na ktoru ma chlopnu vytvorit a on ju urobi na druhej strane (ostatne robil spravne) ... pri kratkych obi tiez jakesi psie kusy ... Rhino 4.0SR9
bolo by mozne dostat zdrojak ? ze by som sa do toho pozrel a skusil zistit problem a opravit ... pripadne vylepsit nejake veci ak by ma napadli
bolo by mozne dostat zdrojak ? ze by som sa do toho pozrel a skusil zistit problem a opravit ... pripadne vylepsit nejake veci ak by ma napadli
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Edit: Som zabudol vlastne napísať - máš pravdu je tam chyba, len som nemal čas to nejak opraviť
Zdroják si môžeš pozrieť priamo v Rhine - otvor Rhino, podrž Shift (mali by sa ti nad tlačítkom po prejdení myši objaviť dva texty, jeden z nich "Upraviť") a potom myslím pravým tlačítkom stlač na tlačítko, ktorému chceš upraviť skript. Ja sa na to chystám cez Vianoce, uvidíme, môžeme potom vymeniť skúsenosti
Spendlik
Zdroják si môžeš pozrieť priamo v Rhine - otvor Rhino, podrž Shift (mali by sa ti nad tlačítkom po prejdení myši objaviť dva texty, jeden z nich "Upraviť") a potom myslím pravým tlačítkom stlač na tlačítko, ktorému chceš upraviť skript. Ja sa na to chystám cez Vianoce, uvidíme, môžeme potom vymeniť skúsenosti
Spendlik
Re: Toolbary , makra , skript
tak priznam sa bez mucenia ze nejako nejsom schopny pochopit ten algoritmus ... najprv som cucel jak puk na ten 2-arg arctang ... ten som po dohladani na wiki pochopil ze pocita vacmene uhol bodu od x-ovej suradnice ... ale uz potom ze preco sa pocita prave z hentych hodnot ... to uz mi hlava nejako nebere ... ak by si mohol popisat tie kroky co to ma vlastne pocitat bol by som rad ... kludne staci do PM
a to som si hovoril ze som v matike dobry ked som kedysi chodil na maticku olympiadu a 1 rok som bol 2-hy v regionalnom a 6-ty v celostatnom kole ... asi uz osprostievam ...
a to som si hovoril ze som v matike dobry ked som kedysi chodil na maticku olympiadu a 1 rok som bol 2-hy v regionalnom a 6-ty v celostatnom kole ... asi uz osprostievam ...
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
Re: Toolbary , makra , skript
neviem ako si pokrocil s opravou tej chyby, ale ja som si tam dorobil aspon jednu vec co mi prisla logicka a dokazal som ju spravit:
tie 3 riadky na nakreslenie pozdlznej chlopne som nahradil jednym:
zaisti to joinutie ciar do 1 celku, takze ak tu chlopnu potrebujem potom nakopirovat, posunut etc. tak nemosim klikat jednotlive ciary ale vyberem ju celu naraz
Dalsia vec co ma napadla: ak sa nahodu pozdlzna chlopna "skrizi", tak by mohlo automaticky to skrizenie odstrihnut a nehat len trojuholnikovu cast - zatial som sa ale ani nepokusal nakodit to
tie 3 riadky na nakreslenie pozdlznej chlopne som nahradil jednym:
Kód: Vybrať všetko
Rhino.JoinCurves Array(Rhino.AddLine(Bod01, Bod03), Rhino.AddLine(Bod02, Bod04), Rhino.AddLine(Bod03, Bod04)), True
zaisti to joinutie ciar do 1 celku, takze ak tu chlopnu potrebujem potom nakopirovat, posunut etc. tak nemosim klikat jednotlive ciary ale vyberem ju celu naraz
Dalsia vec co ma napadla: ak sa nahodu pozdlzna chlopna "skrizi", tak by mohlo automaticky to skrizenie odstrihnut a nehat len trojuholnikovu cast - zatial som sa ale ani nepokusal nakodit to
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...
- Dody | 34
- Príspevky: 1285
- Meno: Dominik
- Bydlisko: Borský Mikuláš / Ružomberok
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Chlapi, neslo by spravit do Rhina skript na znacky ohybou?
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Čo by to malo robiť? Ja už som nad tým premýšľal, ale možno dáš ešte nejaký ďalší impulz
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných