Rhino - Toolbary , makra , skripty
Moderátor: iconmaster
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Takze ak to dobre chapem, tak sa da aj vkladat cislovanie? Myslim vsunut do uz existujuceho nieco? Napr. mam sekvenciu 1-10 a zabudnem na jeden diel, ktory chcem mat 7 tak ho oznacim ako 7 a on zvysok automaticky uz posunie a bude mi to koncit jedenastkou?
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
No je to trochu zložitejšie, ale áno. Jednoducho dáš zväčšiť všetky čísla od 7čky vyššie, takže budeš mať 1,2...,6 a potom 8,9...11. A potom už len stačí vytvoriť jeden diel so sedmičkou.
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Hm, takze ked on aj polozi cisla tak si ich potom pamata, teda myslim, nezostanu z nich len ciary. A co take, ze nejaky diel poterbujes precislovat, priapadne zmazat mas tam osetrene aj tieto stavy?
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Tie čísla sú tam uložené ako textové objekty - dokonca im môžeš nahodiť font, farbu a veľkosť. Takže to nie sú krivky ale texty. Netvrdil by som, že si skript niečo pamätá - teda nie v tom programátorskom ponímaní. Skript na pripočítavanie je vcelku jednoduchý - zoberie všetky objekty z vrstvy a začne ich hodnotu porovnávať s hodnotou, ktorú sme si zvolili - preto musia byť v tej vrstve iba textové objekty.
Skripty, ktoré som vyhodil, dokážu nasledovné:
1.) číslovanie - stačí klikať a prihadzuje Ti jednotlivé čísla vždy o jedno väčšie (a podľa zvoleného skriptu spolu s grafickými efektami - čiara, krúžok a pod.)
2.) pridávanie čísel s písmenom - takže môžeš spraviť sériu napríklad 23a, 23b, 23c
3.) doplniť alebo vymazať symbol - takže napríklad z čísla 1 budeš mať 1* alebo 1**
4.) pripočítavanie - zvolíš si číslo, zvolíš o koľko sa má zvýšiť a všetky čísla od Tebou zvoleného sa zväčšia o zadanú hodnotu. Keď zadáš mínusovú hodnotu tak sa čísla zmenšia. Funguje to aj na hodnoty, ktoré sú spomenuté vyššie - teda 23a alebo 1**. Nefunguje to už na spomínané číslovanie s písmenom na začiatku
Ak by som vymazal napríklad číslo 7, tak by som klikol na pripočítavanie, označil, že chcem začať od 8čky a ako hodnotu, ktorá sa má pripočítať, by som zvolil -1. Pri pridávaní je to presne naopak. Prečíslovanie je v podstate ako keby si prihodil nový diel. Takže sa to dá spraviť tiež. Skript nerieši duplicity ani iné chyby, skript je v podstate len exekutívou toho, čo mu užívateľ povie.
Ak by si mal niečo skript "pamätať" museli by sme to niekam zapísať. Skript však nezapisuje nič do externého súboru (aj keď dalo by sa asi aj to), vlastné premenné sa neukladajú a vymažú sa hneď ako skript skončí. Takže jediná možnosť by bola zapisovať do ID samotného objektu. Skript, ktorý by vytvoril číslovanie, by zapísal nejaké potrebné info do ID objektu a následne by si kód v IDčku prečítal skript pre pripočítavanie. Možno by to malo svoje výhody (dali by sa tam umiestniť dodatočné info), ale napríklad by sa tým úplne znemožnila možnosť použiť skript na pripočítavanie pre číslovanie nevytvorené mojím skriptom.
Skripty, ktoré som vyhodil, dokážu nasledovné:
1.) číslovanie - stačí klikať a prihadzuje Ti jednotlivé čísla vždy o jedno väčšie (a podľa zvoleného skriptu spolu s grafickými efektami - čiara, krúžok a pod.)
2.) pridávanie čísel s písmenom - takže môžeš spraviť sériu napríklad 23a, 23b, 23c
3.) doplniť alebo vymazať symbol - takže napríklad z čísla 1 budeš mať 1* alebo 1**
4.) pripočítavanie - zvolíš si číslo, zvolíš o koľko sa má zvýšiť a všetky čísla od Tebou zvoleného sa zväčšia o zadanú hodnotu. Keď zadáš mínusovú hodnotu tak sa čísla zmenšia. Funguje to aj na hodnoty, ktoré sú spomenuté vyššie - teda 23a alebo 1**. Nefunguje to už na spomínané číslovanie s písmenom na začiatku
Ak by som vymazal napríklad číslo 7, tak by som klikol na pripočítavanie, označil, že chcem začať od 8čky a ako hodnotu, ktorá sa má pripočítať, by som zvolil -1. Pri pridávaní je to presne naopak. Prečíslovanie je v podstate ako keby si prihodil nový diel. Takže sa to dá spraviť tiež. Skript nerieši duplicity ani iné chyby, skript je v podstate len exekutívou toho, čo mu užívateľ povie.
Ak by si mal niečo skript "pamätať" museli by sme to niekam zapísať. Skript však nezapisuje nič do externého súboru (aj keď dalo by sa asi aj to), vlastné premenné sa neukladajú a vymažú sa hneď ako skript skončí. Takže jediná možnosť by bola zapisovať do ID samotného objektu. Skript, ktorý by vytvoril číslovanie, by zapísal nejaké potrebné info do ID objektu a následne by si kód v IDčku prečítal skript pre pripočítavanie. Možno by to malo svoje výhody (dali by sa tam umiestniť dodatočné info), ale napríklad by sa tým úplne znemožnila možnosť použiť skript na pripočítavanie pre číslovanie nevytvorené mojím skriptom.
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
OK, vypada to lepsie aki som cakal, mas tam vyriesene aj L a P, pre lavu a pravu stranu? Myslim, ze ked mas napr 42L a 42P a dokonca aj diel 42 a stric nieco v cislovani pred nich, ci to vsetoko vie osetrit. Celkom rad by som si pozrel tek zdrojak, ak sa to da len v textaku prezerat.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Ak napríklad potrebuješ hodiť nový diel, ktorý má mať číslo 42, tak použitím pripočítavania posunieš všetky čísla od 42 vyššie (vrátane 42) o jedno. Týmto posunutím Ti vzniknú aj diely 43, 43L a 43P a všetky ostatné sa tiež posunú o jedno vyššie.
Zdroják si môžeš pozrieť priamo v Rhine. Prejdi myšou nad tlačítko, podrž Shift (zobrazia sa Ti dva texty - Move a Edit) a klikni pravým tlačítkom. Tým sa Ti otvorí okno s nastavením tlačítka pre pravý a ľavý "klik" myši. Spodné dve input oblasti definujú akcie - a tam sa zadávajú aj vytvorené skripty (a tam aj nájdeš, zdrojáky k tým mojím). Pokiaľ by si chcel upravovať skripty, odporúčam použiť Monkey Script Editor.
Zdroják si môžeš pozrieť priamo v Rhine. Prejdi myšou nad tlačítko, podrž Shift (zobrazia sa Ti dva texty - Move a Edit) a klikni pravým tlačítkom. Tým sa Ti otvorí okno s nastavením tlačítka pre pravý a ľavý "klik" myši. Spodné dve input oblasti definujú akcie - a tam sa zadávajú aj vytvorené skripty (a tam aj nájdeš, zdrojáky k tým mojím). Pokiaľ by si chcel upravovať skripty, odporúčam použiť Monkey Script Editor.
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Zatial nie, namam ho ani nahodeny, len sa zaujimam, ze aka je funkcionalita a ze ci by sa dalo co to vytunit. Mas aj nejaku literaturu ku tomu? Myslim ohladom, skriptovania/programovania.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
V prílohe je txt súbor so základným číslovaním (bez grafického efektu) a potom skript na pripočítavanie.
Elektronická knižka pre skriptovanie - RhinoScript 101
Elektronická knižka pre skriptovanie - RhinoScript 101
- Prílohy
-
- Skripty.zip
- (1.03 KiB) 209 stiahnutí
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Diki, na prvy pohlad tam toho nie je vela. Myslis, ze by to slo aj v 5ke?
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
V 5ke by to fungovať malo, nižšia verzia by asi bol problém. Takže v 3ke asi nepôjdu, neviem ako je to so 4kou bez service packov. Monkey Script Editor by mal byť priamo implementovaný v 5ke.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný