Zdravím páni.
Ak si nakrelíte nejaký rovinný "päťuhoľník" na spodku a najekú rovinnú "hviezdu" v polohe +- zodpovedajúcej obrázku dá sa každá strana rozložiť na dva trojuholníky (zelenou) a časť "kužela" (červenou). (Principiálne ani nemusí byť podstavou kružnica. Môže to byť elipsa, parabola ...) Obe časti sú do plochy rozložiteľné. Pravdepodobne na styku trojuhoľník, kuželová plocha nebudú mať tieto plochy rovnakú normálu - nebudú plynulo nadväzovať, bude tam zlom. V papieri to ale nevadí. Ak to tam nenaryhuješ, papier tam sám plynulý prechod "dorobí".
V Sketchupe by som to robil nasledovne.
1) Horná hviezda, spodná hviezda v požadovaných polohách
opakuj 5x pre všetky strany
2) Dva zelené trojuhoľníčky
3) rozdelenie spodnej prislúchajúcej strany "päťuhoľníka na n dielilkov - podľa očakávanej presnosti (povedzme 6)
4) spojenie horného vrchola "kužela" postupne so všetkými bodmi na spodnej strane (modré čiarkované)
end opakuj
5 v niečom rozložiť do plochy
Hádam pomohlo. Beňo
Trimble (Google) SketchUp
Moderátor: iconmaster
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
tu sú nejaké fotky a tam to vyzerá na 10-uholník hore aj dole
http://dailyfanfiction.ru/2013/10/istoriya-v-kartinkah-alleya-kosmonavtov-na-vdnh/
v detailoch to vyzerá, že sú to hranoly a z diaľky, že niečo ako ihlany
ale podľa zadania šéfa projektu
som niečo cvične zmastil, podľa rozmerov by mal byť uhol sklonu zhruba 12.4°, tak som dal 12.5° a každý ďalší o 2,5° viac, posledný má 30°, lebo podľa fotky by to mohlo mať aj väčší sklon, tak nech má na výber
http://dailyfanfiction.ru/2013/10/istoriya-v-kartinkah-alleya-kosmonavtov-na-vdnh/
v detailoch to vyzerá, že sú to hranoly a z diaľky, že niečo ako ihlany
ale podľa zadania šéfa projektu
group b napísal:nahoře je pravidelná hvězda se stranou 2 cm, dole to má půdorys stejné hvězdy, ale o délce strany 3 cm. Výška vpředu 6 cm, vzadu 7 cm.
som niečo cvične zmastil, podľa rozmerov by mal byť uhol sklonu zhruba 12.4°, tak som dal 12.5° a každý ďalší o 2,5° viac, posledný má 30°, lebo podľa fotky by to mohlo mať aj väčší sklon, tak nech má na výber
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
Takže po pořádku.
1. je to v Moskvě, já na Mělníku, tak k tomu přístup nemám
2. z různých fotek, co jsem našel a co jste zde dali i Vy je základna pravidelný pětiúhelník, tedy dá se okolo něj opsat kružnice, ale všechny strany pěti úhelníku jsou ve středu mírně zlomené do tvaru hvězdy a odměřováním z fotek mi to vychází, že by při velikosti jedné strany horní hvězdy 2 cm měla být jedna strana dolní hvězdy 3 cm.
3. Ta horní hvězda má skutečně všechny strany stejně dlouhé, je to patrné ze samotné plakety, která je pravidelná a žula okolo ní je také všude stejně silná, takže vycházím z toho, že to pravidelné je.
4. Bohužel jsem nikde nenašel ani jednu fotku toho "čuda" z boku, takže výšku opět jen odhaduju z fotek v poměru k horní hvězdě a nezdá se mi, že by to bylo nakloněné dopředu. Ale bohužel důkaz k tomu nemám.
VŠEM ROZHODNĚ DĚKUJI ZA NÁPADY, DISKUSI I ZASLANÉ ZPRÁVY, VĚŘÍM, ŽE NAKONES SPOLEČNÝMI SILAMI NĚJAKÝ VÝSLEDEK DOSTANEME.
Pro Daniela : nápad dobrý, realizace horší. Mám na stole (kecám, v koši na odpadky) 4 různé verze nakreslené v ruce a ještě se mi to , co jsem vytvořil nepotkalo se základnami. Ten spodek není až tak problém, jako ten zkosený vršek.
1. je to v Moskvě, já na Mělníku, tak k tomu přístup nemám
2. z různých fotek, co jsem našel a co jste zde dali i Vy je základna pravidelný pětiúhelník, tedy dá se okolo něj opsat kružnice, ale všechny strany pěti úhelníku jsou ve středu mírně zlomené do tvaru hvězdy a odměřováním z fotek mi to vychází, že by při velikosti jedné strany horní hvězdy 2 cm měla být jedna strana dolní hvězdy 3 cm.
3. Ta horní hvězda má skutečně všechny strany stejně dlouhé, je to patrné ze samotné plakety, která je pravidelná a žula okolo ní je také všude stejně silná, takže vycházím z toho, že to pravidelné je.
4. Bohužel jsem nikde nenašel ani jednu fotku toho "čuda" z boku, takže výšku opět jen odhaduju z fotek v poměru k horní hvězdě a nezdá se mi, že by to bylo nakloněné dopředu. Ale bohužel důkaz k tomu nemám.
VŠEM ROZHODNĚ DĚKUJI ZA NÁPADY, DISKUSI I ZASLANÉ ZPRÁVY, VĚŘÍM, ŽE NAKONES SPOLEČNÝMI SILAMI NĚJAKÝ VÝSLEDEK DOSTANEME.
Pro Daniela : nápad dobrý, realizace horší. Mám na stole (kecám, v koši na odpadky) 4 různé verze nakreslené v ruce a ještě se mi to , co jsem vytvořil nepotkalo se základnami. Ten spodek není až tak problém, jako ten zkosený vršek.
moje webové stránky kde naleznete mojí tvorbu - modely nejen automobilů | za obzorem
Re: Trimble (Google) SketchUp
v dnešnej dobe nájsť niečo na nete nie je problém, aj vďaka googlu
Páči sa, fotka z boku u google maps
Páči sa, fotka z boku u google maps
Armin is the best
Re: Trimble (Google) SketchUp
Super
To ovšem značně mění to, co jsem napsal, že památník není nakloněné dopředu. Ono to mrcha je. Díky.
To ovšem značně mění to, co jsem napsal, že památník není nakloněné dopředu. Ono to mrcha je. Díky.
moje webové stránky kde naleznete mojí tvorbu - modely nejen automobilů | za obzorem
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
ak potrebujete zadať definovaný uhol pohľadu (napr. izometrický pohľad z hry odlišný od klasického zo sketchupu), tak si naznačte potrebné 2 body, pozdĺž ktorých sa treba pozerať a použite funkciu Position Camera, natiahnite čiaru od jedného po druhý a hotovo (ak hra používa izometrický pohľad, nastavte si ho aj v sketchupe namiesto perspektívy, v perspektíve sa rovnobežky zbiehajú, v perspektíve sú rovnobežky rovnobežke )
uznávam, že je to minoritná funkcia, ale ak chcete nakresliť objekt z hry, ktorá používa izometrickú grafiku, tak si môžete skontrolovať, nakoľko sa váš výtvor približuje tomu z hry
uznávam, že je to minoritná funkcia, ale ak chcete nakresliť objekt z hry, ktorá používa izometrickú grafiku, tak si môžete skontrolovať, nakoľko sa váš výtvor približuje tomu z hry
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
mám problém, potrebujem v priestore "akosi" natočiť obrázok, aby sa jeho 3 osi kryli s reálnymi osami (v paralelnom zobrazení), inak nevyveštím proporčne správny 3D model, niečo som skúšal podľa kurzora, ale to nieje úplne presné a potom to celkom nesedí (z toho pohľadu to potom vyzerá, akoby neboli steny v pravom uhle)
najhoršie je, že ani len netuším, ako ten obrázok natočiť v priestore
najhoršie je, že ani len netuším, ako ten obrázok natočiť v priestore
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
Nějakej postup na přesnou izometrii je třeba tady:
http://sketchucation.com/forums/viewtop ... 18&t=48412
Funguje to, vyzkoušeno (Sketchup 2015).
http://sketchucation.com/forums/viewtop ... 18&t=48412
Funguje to, vyzkoušeno (Sketchup 2015).
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
to je plugin na natáčanie kamery voči 3D objektu, nie? (aspoň nič iné som si tam nevšimol)
na to je v sketchupe zabudovaná funkcia (to je popísané v prvom príspevku, aj keď on to teda ukazuje na iso pohľade, ktorý je aj priamo v ponuke), ale ja potrebujem nejako natočiť obrázok, aby sa kryli jeho osi s reálnymi osami a nemám ani len šajn o teórii, ako na to ísť
na to je v sketchupe zabudovaná funkcia (to je popísané v prvom príspevku, aj keď on to teda ukazuje na iso pohľade, ktorý je aj priamo v ponuke), ale ja potrebujem nejako natočiť obrázok, aby sa kryli jeho osi s reálnymi osami a nemám ani len šajn o teórii, ako na to ísť
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
To není plugin, to je právě trik na srovnání kamery do správný osy:
- zapnout ortogonální kameru (Camera - parallel projection)
- do os si píchnout krychli
- z počátku udělat "úhlopříčku" krychlí (není nutný, ale je to názorný )
- Camera - Position Camera - kameru umístit do bodu nejvzdálenějšího počátku (souřadnice podle krychle 1;1;1) a namířit ji na počátek (0;0;0)
- izometrie jak má bejt.
- zapnout ortogonální kameru (Camera - parallel projection)
- do os si píchnout krychli
- z počátku udělat "úhlopříčku" krychlí (není nutný, ale je to názorný )
- Camera - Position Camera - kameru umístit do bodu nejvzdálenějšího počátku (souřadnice podle krychle 1;1;1) a namířit ji na počátek (0;0;0)
- izometrie jak má bejt.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní