SketchUp - rozklad modelu do 2D

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
laki | 39
Príspevky: 680
Meno: laki
Bydlisko: BA - okolie

SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa laki » 12 Dec 2012 10:41

Na rozlozenie modelu do 2D podoby v Sketchupe pouzivam plugin Flattery. Domovska stranka pluginu Flattery aj s navodom a popisom instalacie v anglictine.

A tu uz moj postup:
1. oznacenie celeho objektu (dvojklik mysou na objekt, alebo potiahnutim mysou sprava do lava)


2. vyber funkcie 1 - Index Edges, kliknem hocikde na vybrany objekt, naindexuju sa hrany, kde sa bude objekt rozdelovat


3. vyber funkcie 2 - Unfold Faces, samotne rozkladanie do 2D. Plochy sa rozkladaju systemom, ze prva oznacena plocha sa ohne do roviny druhej oznacenej plochy. Prtscr zachycuje situaciu, ked som si oznacil plochu 1 a potom plochu 2. Jednotka sa ohla o 90 stupnov aby bola v rovine s plochou 2. Treba si davat pozor ci sa na jednej ploche nenachadza viac mensich ako na priklade, kde na ploche 1 su este okno 4 a dvere 3. V tomto pripade je spravny postup kliknut na plochy v poradi 3,4,1,2. Tymto sa plochy 3 a 4 "pripnu" k ploche 1 a celok sa potom da do roviny k ploche 2.


4. tym istym sposobom si naklikame lavu stenu fiktivneho domceku


5. postupnym klikanim dostaneme z 3D modelu 2D podobu v tvare aky chceme.


6. v tejto faze je objekt pripaveny na export do .svg suboru - funkcia 3 - SVG Export. Zvolime vhodny nazov suboru a save. Ulozi sa to bez koncovky, ale to si uz premenujeme v pc po ulozeni.


7. a toto uz je vysledne svg-cko otvorene v Inkscape. Tu je mozne dorobit posledne upravy, doladit co chceme, atd. Ja kreslim model 1:1 a az v tejto faze upravujem velkost. Zmensim si diel podla potreby a skopirujem ho na sablonu do tlace.


8. v sablone diely ocislujem, exportnem do pdf, tlacim a lepim. Teraz je ten spravny cas na Quasiho postup na vyfarbovanie modelov v GIMPE



Mozne problemy:
- ak nam export nic neulozi alebo ulozi prazdny subor - nieco sa pokakalo. Mozno je zle urobeny vyber a system ho nevie rozlozit alebo neviem co. Treba experimentovat a skusat.
- obcas sa stane, ze nam plochu zohne na opacnu stranu. to je sposobene orientaciou plochy. Plocha ma iny odtien ako ostatne, tmava proti svetlym. Riesenie je oznacit si plochu a zmenit jej orientaciu - Reverse Faces


Takto to robim ja. Pouzivam len funkcie 1,2,3, ostatne som zatial nepotreboval. Moze sa to zdat zdlhave a zbytocne komplikovane, ale na druhu stranu mam plnu kontrolu nad kazdym krokom pri kazdom diely a tak mi to vyhovuje. Snad bude tento navod zrozumitelny a pomoze aj ostatnym. Pripadne otazky a podnety piste sem, ak budem vediet tak odpoviem.
old skin papermodelers.sk R.I.P.

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 212
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa Jozik » 12 Dec 2012 13:57

Super. Vdaka za zaujimy navod. Myslim, ze toto dobre posluzi prilezitostnym modelarom, ako ja. Ja som si prekresloval z 3D modelu do CAD-u a tak exportoval cez dxf do inkscapu. Takto to ide rovno.
Este by to chcelo vidiet rozkladanie valcovych a podobne zlozitych ploch.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192

Užívateľov profilový obrázok
borog34 | 43
2K+
Príspevky: 2173
Meno: Boris
Bydlisko: doma

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa borog34 » 12 Dec 2012 19:24

Super návodík, určite sa zíde nielen mne :victory: ešte by som mal malú otázočku že cez ktorý nástroj v Inkscape robíš následné úpravy dielov (ja som sa k nim ešte nedostal, páč sa mi moc nedarí vyexportovať už rozložené diely do SVG-čka a zatiaľ si s tým neviem poradiť :-( :scorn: ), díkes
Na stole: plno kostlivcov
V príprave: zatiaľ nič
Pod stolom: plno bordelu
V koši: pár kostlivcov

Užívateľov profilový obrázok
laki | 39
Príspevky: 680
Meno: laki
Bydlisko: BA - okolie

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa laki » 13 Dec 2012 07:32

ked bude zas chvilka volna,tak pridam aj fotoserial z rozkladania zlozitejsich tvarov

v inkscape pouzivam klasicke nastroje, tie stvorhrany a bezerierove krivky. ale fakt len minimalne, snazim spravit poriadny dielec uz v sketchupe
old skin papermodelers.sk R.I.P.

Užívateľov profilový obrázok
laki | 39
Príspevky: 680
Meno: laki
Bydlisko: BA - okolie

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa laki » 13 Dec 2012 10:34

rozklad nejakych gulatych a valcovych tvarov - nechce sa mi vela pisat, tak aspon screenshoty, ktore povedia viac ako tisic slov :)


1 - ihlan


2 - pologula


3 - ohnuta rura
old skin papermodelers.sk R.I.P.

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 212
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa Jozik » 13 Dec 2012 11:18

Uf z toho si to neviem predstavit. to by asi predse chcelo popis alebo mozno video.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192


Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 47
.
Príspevky: 11872
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 16 Jún 2013 15:54

takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 34
Admin
Príspevky: 8767
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa serpens » 17 Jún 2013 07:04

Myslim, ze takato moznost neexistuje zrejme nikde. Ide o to, ze uz samotne rozkladanie do 2D nie je funkcia pre papierakov, ale je to nastroj pre 3D grafikov, aby mohli vyplut 2D plochu ako zaklad pre texturu.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 47
.
Príspevky: 11872
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 29 Jún 2013 16:55

laki napísal:rozklad nejakych gulatych a valcovych tvarov - nechce sa mi vela pisat, tak aspon screenshoty, ktore povedia viac ako tisic slov :)


1 - ihlan


2 - pologula


3 - ohnuta rura

Jozik napísal:Uf z toho si to neviem predstavit. to by asi predse chcelo popis alebo mozno video.

vyberieš si prvý kus, čo sa má začať "lúpať" a klikneš na najbližšiu plochu (nieje to krivka, ale v podstate sled mnohouholníkov),
spraví sa ti okolo taký hranol a zase klikneš na ďalšiu susediacu plochu, odchlípne sa ti to do jej roviny a takto pokračuješ, až to
nemáš celé rozvinuté ...
ďalej som sa zatiaľ nedostal :haha:
také, že mám viac kusov rozložených v rôznych výškach a neviem ako ich dostať do jednej roviny ani nespomínam
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný