SketchUp - rozklad modelu do 2D

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 08 Aug 2013 15:24

nakreslíš napr. štvorec (potom zadáš na num klávesnici rozmery/enter) a cólštokom (v Majorovej verzii zvinovacím metrom) natiahneš
napr. so stredu strany (to bod zozelená) dovnútra/von čiaru (môžeš zadať tiež dĺžku a enter), potom vezmeš ceruzku a z priesečníku
čiar (kurzor sa zmení na červené x) taháš čiaru, tam máš presne definovaný bod, mne trvalo polhoďku,
kým som na to prišiel a odvtedy pre mňa nieje problém nakresliť skoro čokoľvek, napr. ak potrebujem spraviť oblúk namiesto rohu,
natiahnem si pomocné oné a v priesečníkoch natiahnem začiatok/koniec oblúka (hneď pri výbere oblúka/kružnice si môžeš definovať,
koľko uholník to má byť, default je 12/24, ja s obľubou používam 24/48) a potiahnem stred, kým sa nezmení farba, vtedy je to oblúk
z dotyčnice, aj sa ti to tam vypíše ... ale možno je to verziou, 6. je staršia
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 207
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa Jozik » 09 Aug 2013 09:47

Off topic: Ja som v praci trasoval teplovodne potrubia. Bez tych pomocnych ciar a doticnicou tvoreneho obluka by som to nezvladol


Silne odporucam pouzivat outliner pri komplexnejsich modeloch a moznost skrivat jednotlive skupiny /celky ( hide group resp hide component).
Pretoze vrstvy tu funguju inak ako v autocade.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192

Užívateľov profilový obrázok
buko1 | --
Príspevky: 3
Meno: buko1

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa buko1 » 17 Nov 2013 14:07

toudi_sk napísal:takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?


Pokiaľ je 3D model otextúrovaný, tak aj rozložený model je s textúrami. Pokiaľ niekto tvrdí opak, tak nech si to láskavo vyskúša a potom píše....

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 17 Nov 2013 15:33

ako prosím ťa? najlepšie krok za krokom (podľa možnosti aj zo zoznamom FREE programov), pretože mne to nejde
(free verzia Sketchup -> export 3D objekt ako .dae súbor a ten otvorím v Pepakure Designer a je to model bez textúr)

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Sranki | 45
Príspevky: 291
Meno: Sranki
Bydlisko: Trencin

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa Sranki » 27 Mar 2014 14:50

Nevie niekto ako rozbehat tento plug in vo verzii 2014?
Mne sa to zatial nepodarilo.

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 30 Mar 2014 20:45

nemáš náhodou prenosnú (neviem si v rýchlosti spomenúť na spraávny výraz) verziu, čo sa neinštaľuje? mne v nej plug-in nešiel,
prípadne si daj staršiu verziu, vo verzii 8.voľačo mi to išlo
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 49
Admin
Príspevky: 5503
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa Fito » 31 Mar 2014 07:09

Toudi - portable.

Vo verzii 2013 ani 2014 mi flaterry plugin nefunguje.
V 8.0 portable rovnako nefunguje

Čiže si musíš nainštalovať verziu 8.0, stiahneš tu :
http://www.sketchup.com/download/all
...The one who finished the Kriegslok.....................|Blog||Gallery

Užívateľov profilový obrázok
f.demjan | --
Príspevky: 2
Meno: f.demjan

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa f.demjan » 07 Apr 2014 06:18

Odporúčam to skúšať s inštaláciou. Môžem potvrdiť že to ide vo ver. 8, 2013 aj 2014 som to skúšal.
http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.p ... ttery#p480
http://sketchucation.com/forums/viewtop ... 68#p238568
- skús inštaláciu cez http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=532

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 21 Okt 2014 17:58

odpovedám si sám, odpovedám si dobre :bad smile:
---
také, že mám viac kusov rozložených v rôznych výškach a neviem ako ich dostať do jednej roviny ani nespomínam

Spoiler: Zobrazit
laki napísal:rozklad nejakych gulatych a valcovych tvarov - nechce sa mi vela pisat, tak aspon screenshoty, ktore povedia viac ako tisic slov :)


1 - ihlan


2 - pologula


3 - ohnuta rura

Jozik napísal:Uf z toho si to neviem predstavit. to by asi predse chcelo popis alebo mozno video.

toudi_sk napísal:vyberieš si prvý kus, čo sa má začať "lúpať" a klikneš na najbližšiu plochu (nieje to krivka, ale v podstate sled mnohouholníkov),
spraví sa ti okolo taký hranol a zase klikneš na ďalšiu susediacu plochu, odchlípne sa ti to do jej roviny a takto pokračuješ, až to
nemáš celé rozvinuté ...
ďalej som sa zatiaľ nedostal :haha:
také, že mám viac kusov rozložených v rôznych výškach a neviem ako ich dostať do jednej roviny ani nespomínam

na uloženie rôzne levitujúcich dielov na "zem" do jednej roviny existuje plugin Flatten Faces
http://extensions.sketchup.com/en/content/flatten-faces
pointa: rozložený diel je automaticky Group, pravým klikom sa dá Explode, celý diel zostane vysvietený, pravý klik, vyberie sa položka
Flatten Faces, diel sa uloží na zem a zase rovno ako Group, takže ak je dielov viac a uložia sa cez seba, žiadne tragédia, nebudú zlepené
a dajú sa pekne poposúvať ako treba
---
ďalšia nezodpovedaná otázka

buko1 napísal:
toudi_sk napísal:takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?
Pokiaľ je 3D model otextúrovaný, tak aj rozložený model je s textúrami. Pokiaľ niekto tvrdí opak, tak nech si to láskavo vyskúša a potom píše....

keď si stiahnem otexturovaný model do sketchupu a dám ho exportovať ako .dae súbor (ktorý otvorí napr. aj Pepakura Designer), vytvorí sa
v cieľovom adresári aj podadresár so všetkými použitými textúrami, tie by sa mali dať použiť na "vyfarbenie" modelu v nejakom grafickom editore

až na niečo zase narazím, dám to sem
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 22 Okt 2014 23:01

laki napísal:6. v tejto faze je objekt pripaveny na export do .svg suboru - funkcia 3 - SVG Export.
Zvolime vhodny nazov suboru a save. Ulozi sa to bez koncovky, ale to si uz premenujeme v pc po ulozeni.


tak už to funguje, ale neprišiel by som na to, je to dosť krokov po sebe :beat plaster: :haha: (ďakujem borogovi za návod)

kurzorom označiť diel (aj viaceré )
pravým klikom Select->All Connected
pravým klikom Group
export ako svg

ukladať vždy len jeden diel, teda kliknúť na diel (nech je v rámčeku ako group), uložiť ako .svg
kliknúť na ďalší, uložiť ako .svg atď
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní