SketchUp - rozklad modelu do 2D

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 15 Máj 2016 09:21

laki napísal:Na rozlozenie modelu do 2D podoby v Sketchupe pouzivam plugin Flattery. Domovska stranka pluginu Flattery aj s navodom a popisom instalacie v anglictine.
Sranki napísal:Nevie niekto ako rozbehat tento plug in vo verzii 2014?
Mne sa to zatial nepodarilo.

na win 7 a sketchupe 2016 mi verzia 1.0 nešla, podobne ako Srankimu, údajne treba verziu 1.02, ktorú som stiahol tu, akurát sa tam treba registrovať

je to vo formáte .rbz, čo znamená, že sa to inštaluje "samo" priamo cez sketchup 2016, je to vo Window>Preferences>Extensions, tam treba kliknúť vľavo dole na tlačítko [Install Extension... ] je to popísané aj tu

a keď už sme pri tom, tak tu je na stiahnutie stará verzia MS Paintu 98 ako .exe súbor, tá nová... ehm, "vylepšená" 6.2MB barbína sa na 427kB babičku nechytá ani omylom, bohužiaľ v tejto verzii nejde ukladať do formátu .png

toto je verzia MS Paint XP, ako inštalačný súbor a tam už ukladať .png súbor ide

Tip: aby som iba nebrýzgal na Paint vo win7, tak výzor je otrasný, prehodené všetko, čo sa dá, teda p o r o z h a d z o v a n é kadetade, nedá sa kresliť "pixelart", všetko sa automaticky rozostruje/ tieňuje, nenakreslí to len čiaru, ale je tam jedna funkcia, ktorú som vždy potreboval a to je zmenšovanie, v Painte XP/ 98 bola iba lupa, default zväčšovala 4x (preto je v ponuke iba 2x, 6x a 8x) a poskladať obrázok z viacerých dielov bol pôrod, tu je to oveľa jednoduchšie (zväčšuje/ zmenšuje sa klasicky Ctrl + kolečko myši, len sa necentruje na kurzor, ale na ľavý horný roh)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
YakoMiG | 30
Príspevky: 109
Meno: Martin
Bydlisko: Humenné

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa YakoMiG » 23 Nov 2016 19:04

Ahojte, potrebujem radu. Včera som si stiahol Kečup 7 a začal som modelovať jednoduchý kostolík. Postupne ho rozkladám a kontrolujem výsledné exporty do .svg. Ale mám problém. Na výsledných exportoch mi ostávajú artefakty (vid. obrázok).

Čo robím zle?


Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 23 Nov 2016 19:16

prečo verziu 7, máš starý windows? ja mám teraz na 64-bit win7 sketchup 2016 a export vo vo flatteri do .svg funguje oveľa lepšie, ako kedysi, tam sa uložené .svg lovilo neviem kde

ešte, čím otváraš .svg? mne to otvára Libre Office Draw a vyzerá to rovnako, ako následný export v .png, iba čisté čiary

ale ja som kreslil model 200x väčší a musel som ho zmenšovať a každý diel exportovať do .svg zvlášť (označený ako group), lebo ak je viac dielov (group) pokope, tak mi Libre Draw súbor síce otvorí, ale nič nevidieť, prípadne Draw spadne

:D
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 23 Nov 2016 19:23

prípadne, máš na všetkých dieloch plochu orientovanú rovnako, napr. líc smerom hore?
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
YakoMiG | 30
Príspevky: 109
Meno: Martin
Bydlisko: Humenné

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa YakoMiG » 23 Nov 2016 19:24

toudi_sk napísal:prečo verziu 7, máš starý windows? ja mám teraz na 64-bit win7 sketchup 2016 a export vo vo flatteri do .svg funguje oveľa lepšie, ako kedysi

Najprv som stiahol najnovšiu verziu a tam mi nefungovalo nič (tie programy k tvorbe modelom). Až potom som zistil že tie programy nie sú kompatibilné s 2017. Takže jediná vec čo ma napadla, bolo že som si stiahol Kečup 7 :scorn:
Windows mám rovnaký.
toudi_sk napísal:ešte, čím otváraš .svg? mne to otvára Libre Office Draw a vyzerá to rovnako, ako následný export v .png, iba čisté čiary

Otváram to v Inkscape, GIMP-e, skúšal som aj PS ale tam mi to nechcelo zobrať súbor.

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 23 Nov 2016 19:40

na nový sketchup treba iné verzie plug-inov a treba ich pridávať cez sketchup, niekde som to aj písal

ja tiež nerád mením verzie, ale keď inštalujem niečo nové, tak väčšinou najnovšiu verziu
(jedine osvedčené staré programy používam v starých verziách, ale na 64-bit widlách to už občas nejde, zlaté win XP)

práve teraz konvertujem na .svg, ale to je robota pre vraha, sketchup je lacný a celkom intuitívny, ale robí odhadom, teda zaokrúhľuje a asi som sa dostal na jeho limity v kruhových dieloch, dával som samé 96 uholníkové kruhy a sa mi to vypomstilo (nabudúce musím skúsiť nekresliť kruhy, ale priznávať mnohouholníky), rozložené diely nie sú občas úplne v rovine (flaten faces potom nedokáže uložiť diel do roviny a mám dojem, že to tiež ukladá do roviny iba približne), ak zmažem dotyčnú neviditeľnú čiaru, tak zmizne celá plocha a narovnávať to je fakt chuťovka

:beaten:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
YakoMiG | 30
Príspevky: 109
Meno: Martin
Bydlisko: Humenné

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa YakoMiG » 23 Nov 2016 19:48

Mám nejaké skúsenosti s Rhinocerosom, lebo sme sním museli pracovať v škole. Ale teraz skúšam ten Sketchup a je omnoho jednoduchší než Rhino :big smile:
V Rhine pokial som niečo navrhol, tak prešlo niekoľko dní... zatial čo v Sketchup som to zvládol za 3 hodiny (sreenshot). :P

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 23 Nov 2016 22:56

pekný domčúrik

viem presne o čom hovoríš, ale POTOM, následný rozklad to zase zabije (iba s rozkladom vo flattery sa kašlem už niekoľko dní), ak by som niečo nakreslil napr. v blenderi (tam sa dá dať aj UV mapa), tak to rozložím v pepakura designeri a bude to rovno aj hotová a otexturovaná šmikajda, no zo sketchupu nemám šancu, lebo ten to tak zmrší, že 3D model je pre pepakuru skoro nepoužiteľný, zložitejší, ako pár kociek určite, ale aj s tými pár kockami má niekedy problém

:beat plaster:

ja sa momentálne kašlem s týmto



borog síce písal, že treba exportovať do .svg každý diel zvlášť a potom to pracne skladať dokopy (zabil som s tým zbytočne celé poobedie), pretože to ide aj naraz (ale možno slabší počítač to nedá, alebo novšia verzia flattery), dám si obdĺžnik o rozmere stránky/ tlačiteľnej plochy tlačiarne a tam naskladám všetky diely, dám to ako jednu skupinu/ group a tradá, mám celú stranu naraz



inkscape je asi super program, ale nedokázal som v ňom pri exporte do .png zadať rozmer obrázka a zároveň aj požadované DPI (možno je niekde zašité zaškrtávacie políčko, čo to má na svedomí), ale v Libre Office Draw mi to išlo
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 24 Nov 2016 09:48

mám otázku, to vážne niekto používa kreslenie chlopní pomocou flattery? pretože lepší výsledok (a aj rýchlejšie) to budem mať, ak si to nakreslím ručne po svojom, pomocné čiary, na kruhových dieloch jedna chlopňa a skopírovať do oblúka, lebo tu musím ťahať každý jeden trojuholníček ručne, dokonca mi nejde ani veľkosť chlopne zadať, aby boli všetky rovnako veľké

:beat plaster:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 24 Nov 2016 21:40

YakoMiG napísal:Ahojte, potrebujem radu. Včera som si stiahol Kečup 7 a začal som modelovať jednoduchý kostolík. Postupne ho rozkladám a kontrolujem výsledné exporty do .svg. Ale mám problém. Na výsledných exportoch mi ostávajú artefakty (vid. obrázok).

Čo robím zle?


priznaj sa, že ty si tú plochu vyfarboval čiernou farbou?

teraz sa mi stalo niečo podobné, robím si čísla dielov a keď som si dal exportovať do .svg kruh vyliaty čiernou farbou, dostal som niečo
podobné (ale blbli mi aj čierne čísla), ak to bolo čisté medzikružie, tak cajk (to isté ukazuje .svg otvorené v Libre Office Draw a aj v Inkscape)



ale blbnú aj iné farby, len pri bielej to akosi nevidno



je zaujímavé, že do .svg sa mi to exportuje hore nohami, ale to je ten najmenší problém
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní