SketchUp - rozklad modelu do 2D
Napísané: 12 Dec 2012 10:41
Na rozlozenie modelu do 2D podoby v Sketchupe pouzivam plugin Flattery. Domovska stranka pluginu Flattery aj s navodom a popisom instalacie v anglictine.
A tu uz moj postup:
1. oznacenie celeho objektu (dvojklik mysou na objekt, alebo potiahnutim mysou sprava do lava)
2. vyber funkcie 1 - Index Edges, kliknem hocikde na vybrany objekt, naindexuju sa hrany, kde sa bude objekt rozdelovat
3. vyber funkcie 2 - Unfold Faces, samotne rozkladanie do 2D. Plochy sa rozkladaju systemom, ze prva oznacena plocha sa ohne do roviny druhej oznacenej plochy. Prtscr zachycuje situaciu, ked som si oznacil plochu 1 a potom plochu 2. Jednotka sa ohla o 90 stupnov aby bola v rovine s plochou 2. Treba si davat pozor ci sa na jednej ploche nenachadza viac mensich ako na priklade, kde na ploche 1 su este okno 4 a dvere 3. V tomto pripade je spravny postup kliknut na plochy v poradi 3,4,1,2. Tymto sa plochy 3 a 4 "pripnu" k ploche 1 a celok sa potom da do roviny k ploche 2.
4. tym istym sposobom si naklikame lavu stenu fiktivneho domceku
5. postupnym klikanim dostaneme z 3D modelu 2D podobu v tvare aky chceme.
6. v tejto faze je objekt pripaveny na export do .svg suboru - funkcia 3 - SVG Export. Zvolime vhodny nazov suboru a save. Ulozi sa to bez koncovky, ale to si uz premenujeme v pc po ulozeni.
7. a toto uz je vysledne svg-cko otvorene v Inkscape. Tu je mozne dorobit posledne upravy, doladit co chceme, atd. Ja kreslim model 1:1 a az v tejto faze upravujem velkost. Zmensim si diel podla potreby a skopirujem ho na sablonu do tlace.
8. v sablone diely ocislujem, exportnem do pdf, tlacim a lepim. Teraz je ten spravny cas na Quasiho postup na vyfarbovanie modelov v GIMPE
Mozne problemy:
- ak nam export nic neulozi alebo ulozi prazdny subor - nieco sa pokakalo. Mozno je zle urobeny vyber a system ho nevie rozlozit alebo neviem co. Treba experimentovat a skusat.
- obcas sa stane, ze nam plochu zohne na opacnu stranu. to je sposobene orientaciou plochy. Plocha ma iny odtien ako ostatne, tmava proti svetlym. Riesenie je oznacit si plochu a zmenit jej orientaciu - Reverse Faces
Takto to robim ja. Pouzivam len funkcie 1,2,3, ostatne som zatial nepotreboval. Moze sa to zdat zdlhave a zbytocne komplikovane, ale na druhu stranu mam plnu kontrolu nad kazdym krokom pri kazdom diely a tak mi to vyhovuje. Snad bude tento navod zrozumitelny a pomoze aj ostatnym. Pripadne otazky a podnety piste sem, ak budem vediet tak odpoviem.
A tu uz moj postup:
1. oznacenie celeho objektu (dvojklik mysou na objekt, alebo potiahnutim mysou sprava do lava)
2. vyber funkcie 1 - Index Edges, kliknem hocikde na vybrany objekt, naindexuju sa hrany, kde sa bude objekt rozdelovat
3. vyber funkcie 2 - Unfold Faces, samotne rozkladanie do 2D. Plochy sa rozkladaju systemom, ze prva oznacena plocha sa ohne do roviny druhej oznacenej plochy. Prtscr zachycuje situaciu, ked som si oznacil plochu 1 a potom plochu 2. Jednotka sa ohla o 90 stupnov aby bola v rovine s plochou 2. Treba si davat pozor ci sa na jednej ploche nenachadza viac mensich ako na priklade, kde na ploche 1 su este okno 4 a dvere 3. V tomto pripade je spravny postup kliknut na plochy v poradi 3,4,1,2. Tymto sa plochy 3 a 4 "pripnu" k ploche 1 a celok sa potom da do roviny k ploche 2.
4. tym istym sposobom si naklikame lavu stenu fiktivneho domceku
5. postupnym klikanim dostaneme z 3D modelu 2D podobu v tvare aky chceme.
6. v tejto faze je objekt pripaveny na export do .svg suboru - funkcia 3 - SVG Export. Zvolime vhodny nazov suboru a save. Ulozi sa to bez koncovky, ale to si uz premenujeme v pc po ulozeni.
7. a toto uz je vysledne svg-cko otvorene v Inkscape. Tu je mozne dorobit posledne upravy, doladit co chceme, atd. Ja kreslim model 1:1 a az v tejto faze upravujem velkost. Zmensim si diel podla potreby a skopirujem ho na sablonu do tlace.
8. v sablone diely ocislujem, exportnem do pdf, tlacim a lepim. Teraz je ten spravny cas na Quasiho postup na vyfarbovanie modelov v GIMPE
Mozne problemy:
- ak nam export nic neulozi alebo ulozi prazdny subor - nieco sa pokakalo. Mozno je zle urobeny vyber a system ho nevie rozlozit alebo neviem co. Treba experimentovat a skusat.
- obcas sa stane, ze nam plochu zohne na opacnu stranu. to je sposobene orientaciou plochy. Plocha ma iny odtien ako ostatne, tmava proti svetlym. Riesenie je oznacit si plochu a zmenit jej orientaciu - Reverse Faces
Takto to robim ja. Pouzivam len funkcie 1,2,3, ostatne som zatial nepotreboval. Moze sa to zdat zdlhave a zbytocne komplikovane, ale na druhu stranu mam plnu kontrolu nad kazdym krokom pri kazdom diely a tak mi to vyhovuje. Snad bude tento navod zrozumitelny a pomoze aj ostatnym. Pripadne otazky a podnety piste sem, ak budem vediet tak odpoviem.