Strana 1 z 5

SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 12 Dec 2012 10:41
od užívateľa laki
Na rozlozenie modelu do 2D podoby v Sketchupe pouzivam plugin Flattery. Domovska stranka pluginu Flattery aj s navodom a popisom instalacie v anglictine.

A tu uz moj postup:
1. oznacenie celeho objektu (dvojklik mysou na objekt, alebo potiahnutim mysou sprava do lava)


2. vyber funkcie 1 - Index Edges, kliknem hocikde na vybrany objekt, naindexuju sa hrany, kde sa bude objekt rozdelovat


3. vyber funkcie 2 - Unfold Faces, samotne rozkladanie do 2D. Plochy sa rozkladaju systemom, ze prva oznacena plocha sa ohne do roviny druhej oznacenej plochy. Prtscr zachycuje situaciu, ked som si oznacil plochu 1 a potom plochu 2. Jednotka sa ohla o 90 stupnov aby bola v rovine s plochou 2. Treba si davat pozor ci sa na jednej ploche nenachadza viac mensich ako na priklade, kde na ploche 1 su este okno 4 a dvere 3. V tomto pripade je spravny postup kliknut na plochy v poradi 3,4,1,2. Tymto sa plochy 3 a 4 "pripnu" k ploche 1 a celok sa potom da do roviny k ploche 2.


4. tym istym sposobom si naklikame lavu stenu fiktivneho domceku


5. postupnym klikanim dostaneme z 3D modelu 2D podobu v tvare aky chceme.


6. v tejto faze je objekt pripaveny na export do .svg suboru - funkcia 3 - SVG Export. Zvolime vhodny nazov suboru a save. Ulozi sa to bez koncovky, ale to si uz premenujeme v pc po ulozeni.


7. a toto uz je vysledne svg-cko otvorene v Inkscape. Tu je mozne dorobit posledne upravy, doladit co chceme, atd. Ja kreslim model 1:1 a az v tejto faze upravujem velkost. Zmensim si diel podla potreby a skopirujem ho na sablonu do tlace.


8. v sablone diely ocislujem, exportnem do pdf, tlacim a lepim. Teraz je ten spravny cas na Quasiho postup na vyfarbovanie modelov v GIMPE



Mozne problemy:
- ak nam export nic neulozi alebo ulozi prazdny subor - nieco sa pokakalo. Mozno je zle urobeny vyber a system ho nevie rozlozit alebo neviem co. Treba experimentovat a skusat.
- obcas sa stane, ze nam plochu zohne na opacnu stranu. to je sposobene orientaciou plochy. Plocha ma iny odtien ako ostatne, tmava proti svetlym. Riesenie je oznacit si plochu a zmenit jej orientaciu - Reverse Faces


Takto to robim ja. Pouzivam len funkcie 1,2,3, ostatne som zatial nepotreboval. Moze sa to zdat zdlhave a zbytocne komplikovane, ale na druhu stranu mam plnu kontrolu nad kazdym krokom pri kazdom diely a tak mi to vyhovuje. Snad bude tento navod zrozumitelny a pomoze aj ostatnym. Pripadne otazky a podnety piste sem, ak budem vediet tak odpoviem.

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 12 Dec 2012 13:57
od užívateľa Jozik
Super. Vdaka za zaujimy navod. Myslim, ze toto dobre posluzi prilezitostnym modelarom, ako ja. Ja som si prekresloval z 3D modelu do CAD-u a tak exportoval cez dxf do inkscapu. Takto to ide rovno.
Este by to chcelo vidiet rozkladanie valcovych a podobne zlozitych ploch.

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 12 Dec 2012 19:24
od užívateľa borog34
Super návodík, určite sa zíde nielen mne :victory: ešte by som mal malú otázočku že cez ktorý nástroj v Inkscape robíš následné úpravy dielov (ja som sa k nim ešte nedostal, páč sa mi moc nedarí vyexportovať už rozložené diely do SVG-čka a zatiaľ si s tým neviem poradiť :-( :scorn: ), díkes

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 13 Dec 2012 07:32
od užívateľa laki
ked bude zas chvilka volna,tak pridam aj fotoserial z rozkladania zlozitejsich tvarov

v inkscape pouzivam klasicke nastroje, tie stvorhrany a bezerierove krivky. ale fakt len minimalne, snazim spravit poriadny dielec uz v sketchupe

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 13 Dec 2012 10:34
od užívateľa laki
rozklad nejakych gulatych a valcovych tvarov - nechce sa mi vela pisat, tak aspon screenshoty, ktore povedia viac ako tisic slov :)


1 - ihlan


2 - pologula


3 - ohnuta rura

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 13 Dec 2012 11:18
od užívateľa Jozik
Uf z toho si to neviem predstavit. to by asi predse chcelo popis alebo mozno video.

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 13 Dec 2012 11:22
od užívateľa laki

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 16 Jún 2013 15:54
od užívateľa toudi_sk
takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 17 Jún 2013 07:04
od užívateľa serpens
Myslim, ze takato moznost neexistuje zrejme nikde. Ide o to, ze uz samotne rozkladanie do 2D nie je funkcia pre papierakov, ale je to nastroj pre 3D grafikov, aby mohli vyplut 2D plochu ako zaklad pre texturu.

Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D

Napísané: 29 Jún 2013 16:55
od užívateľa toudi_sk
laki napísal:rozklad nejakych gulatych a valcovych tvarov - nechce sa mi vela pisat, tak aspon screenshoty, ktore povedia viac ako tisic slov :)


1 - ihlan


2 - pologula


3 - ohnuta rura

Jozik napísal:Uf z toho si to neviem predstavit. to by asi predse chcelo popis alebo mozno video.

vyberieš si prvý kus, čo sa má začať "lúpať" a klikneš na najbližšiu plochu (nieje to krivka, ale v podstate sled mnohouholníkov),
spraví sa ti okolo taký hranol a zase klikneš na ďalšiu susediacu plochu, odchlípne sa ti to do jej roviny a takto pokračuješ, až to
nemáš celé rozvinuté ...
ďalej som sa zatiaľ nedostal :haha:
také, že mám viac kusov rozložených v rôznych výškach a neviem ako ich dostať do jednej roviny ani nespomínam