Report
9 dní od posledného príspevku som sa pohol smerom dopredu a ako som už avizoval, pracujem na dieloch karosérie. Všetky som opracoval, začistil chyby a napasoval. Okrem úprav spomenutých pred deviatimi dňami som teraz neupravoval nič, až na tieto dve pružiny, ktoré som radšej nahradil novými z 0,2mm drôtu namotaného na plastový evergreen.
Nasledoval wellness vo vlažnej vode s jarou a následný nástrek Surfacerom, ktorý ako inak odhalil okom dovtedy neviditeľné nedostatky (ach ten biely plast .. ). Celý povrch som najprv prešiel brúsnou hubkou zrnitosti 1000 a začal napravovať chyby. Tiež som preryl všetky linky.
Po ich odstránení som biele miesta opäť strekol surfom a povrch dielov karosérie preleštil brúsnym papierom zrnitosti 3000 + po ňom zopakoval wellnes. Potom som strekol niektoré oblasti interiéru farbami XF-24 a XF-63, plus malý kruh v strede strechy (zospodu) s bielou XF-2 a všetky farby po vyschnutí zalakoval Sidoluxom s riedidlom Tamiya X-20A. Keďže som ich všetky potom vymaskoval páskami, nedalo sa mi ich dnes odfotiť.
Po zakrytí okien som pristúpil k nástreku hlavnej farby X-13 Metallic Blue. Strekol som 2 vrstvy. Kým som sa dostal na posledný diel, prvý stihol vyschnúť a mohol som striekať druhú vrstvu.
To bolo včera a dnes som všetky diely lakoval s Tamiya X-22 Clear + X-20A (50/50). Bolo to prvýkrát, čo som pracoval s týmto lakom a aj keď som mal zo začiatku obavy, myslím si, že to dopadlo celkom dobre. Je ale problém pod umelým svetlom zachytiť ten správny odtieň farby a tiež aj lesk. Dúfam, že sa tam neobjaví pomarančová kôra, pretože asi nemám dosť odvahy na to, aby som celý povrch začal brúsiť, prípadne striekať odznovu.
Fotiek som spravil viac, aby bolo lepšie vidieť ten lesk. Farba - ako je vidieť, tak na štvrtej fotke skôr pripomína tyrkysovú ako modrú. Je ale pravda, že to bolo fotené telefónom. Ale verte, je to modrá farba ..
Na spodnej strane kapoty boli v rohoch 4 stopy po vyhadzovačoch, ktoré som sa ale bál nejak výrazne brúsiť, aby som si nepoškodil vzor okolitého povrchu. Myslím ale, že nie sú do oka bijúce, navyše kapota bude zatvorená väčšinu času.
Na predposlednej fotke je diel, ktorý mi dal zabrať najviac. Konkrétne ten strieborný lem kým som dostal do ako tak kukateľnej podoby trvalo celkom dlho.
Nasledovať by najbližšie malo nafarbenie rámov okien (hliníkovou farbou). Preto som ani okná zatiaľ neodmaskovával a potom by som chcel dať dekály + zalakovať ich. Nakoniec budem ešte povrch leštiť pastou Tamiya Compound FINE. Tieto pasty sú tri, mám zatiaľ ale len túto jednu. No myslím si, že by to mohlo stačiť.