Ahojky kamarádi. Poděkování Serpensovi a Jožkinovi za pomoc při prezentaci fotek. Už jsem přišel na způsob, jak to ředit vedle sebe, sice to musím dělat po jednotlivých fotkách, ale takhle to alespoň funguje. Víš Elefante nezanevřel jsem

na modelařinu, ale přes sezonu jsem mrtvý muž, lodě si vybírají svou časovou daň. K tomu domečku, je to především truhlářská dílnička a mám tam udělaný koutek k modelaření. tzv. superzašívárna. Tak, a teď zpět modelu. Začínám zjišťovat, že se dopouštím chyb asi všech začátečníků, některé operace bych udělal později, protože teď mi ty detaily překážejí, viz osazení matkami a hlavami sroubů. Tento modýlek má jednu nespornou výhodu, že matky jsou sekané čtverhrany a i šrouby byly s čtverhranými hlavami, závity budou zřejmě tzv.kovářské, v roce 1804 asi metrické závity neexistovaly. Předpokládám, že 90% součástek a dílů lokomotivy byly vyrobený z litiny, samotná váha skutečné lokomotivy byla totiž něco okolo 5 tun, což mne nutí k přemýšlení nad povrchovou úpravou modelu. Povrch by neměl být asi ideálně hladký a navíc jsem nikde nebyl schopný dohledat, zda v té době, tedy v roce 1804 už bylo možno svářet plamenem, předpokládám, že asi ne. Pro mne to znamená, že mnohé díly byly skované dohromady, nebo přinýtované. Pokud byste někdo měl nějaký poznatek ke zpracování kovů té doby, hlavně to, co se týká svařování, skování apod. uvítám jakoukoli radu. Ještě k té povrchvé úpravě, na "bojové technice" jsem zahlédl, jak tam jeden kamarád modelář imitoval pancíř, tedy jeho hrubost a nerovnost tím, že smíchal herkules a sodu bikarbonu, nanesl to na model a pak jemně přebrousil, výsledek byl podle mne fascinující, jen jsem si uvědomil, že pro mou potřebu je přeci jen ten povrch moc hrubý. Takže jsem se rozhodl, že tento způsob použiju také, akorát s tím rozdílem, že místo sody bikarbony, bych použil písek na nádobí, uvidím, co z toho vyleze. Jen bych chtěl uvést jeden poznatek, když jsem to všechno maloval a měřil, tak mi vyšlo, že dobrých 85% dílů je silných 1 mm a více. Takže jsem asi zvolil jednodušší stavbu, ale na vyřezávání a tvarovaní, díky síle jednotlivých dílů, poněkud složitější, tedy alespoň pro začátečníka.

. Jen bych doplnil ještě předpokládané rozměry modelu : délka = 281 mm, výška = 191mmm a šířka = 90mm. a teď ještě něco fotek z postupu stavby modelu Invicty




"O, homo si scires, quantum doctrina valeret, numquam dormires, nocte dieque studeres." (Walter)
( Člověče, kdybys věděl, jak mnoho vědění zmůže, nocí i dnem by ses učil, vůbec bys nechodil spát. )