Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/ 1:25

Moderátori: Fito, jozkin

Užívateľov profilový obrázok
Beny | 44
Príspevky: 33
Meno: Vladislav

Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/ 1:25

Príspevokod užívateľa Beny » 02 Jan 2016 16:44

Zdravím Vás,
jak jsem slíbil Braintechovi v jeho vlákně, tak taky činím a zakládám toto vlákno se svojí stavbou Albatrosa.

Něco málo o předloze:
Lokomotiva řady 498.0 byla vyráběna pro dopravu těžkých vnitrostátních a mezinárodních rychlíků. Konstrukce lokomotivy vycházela z předválečného typu 486.0, kotel však byl nové konstrukce. Více například zde.

Základní technická data:
Výrobce: Škoda Plzeň
Uspořádání pojezdu: 2´D1´ 3p
Rok výroby: 1946
Období provozu u ČSD: 1947 – 1976
Max. rychlost: 120 km/h
Parní válce: 3 o průměru 500 mm
Výkon: 2500 koňských sil
Hmotnost : 106,1 tun

V úmyslu mám postavit lokomotivu tak jak v roce 1947 opouštěla brány fabriky, tedy bez následných úprav v průběhu provozu tj. bez mechanického přikladače, s jednoduchým komínem, malé kouřové plechy atd. Ale svého rozhodnutí začínám pomalu litovat jelikož použitelných podkladů je poskrovnu.
Když už jsem šel se svou kůží na trh tak doufám že využiji znalostí místních specialistů na železnici :wink:

Předem upozorňuji že stavba probíhá už dva roky a ještě nějakou dobu bude, jelikož času je málo a podkladů není o moc víc.
A teď pojďme na fotky toho co už mám postaveno. Omlouvám za kvalitu některých fotek, ale bylo mizerné světlo a hlavně se mi nechtělo uklízet stůl. :P

Report
Přední podvozek a běhoun


Rám


Kola první nápravy, ostatní jsou v různém stavu rozpracovanosti. Vůbec se mi do nich nechce


Kotel


Nakonec pár drobností

Toť zatím vše

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 34
Admin
Príspevky: 8767
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa serpens » 02 Jan 2016 18:02

Tak toto vypada paradne!
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
maťko85 | 32
Príspevky: 1044
Meno: Martin Hašlar
Bydlisko: Mladá Boleslav

Re: Lokomotiva 498.0 /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa maťko85 » 02 Jan 2016 18:49

Konečně další zajímavý projekt v této kategorii, kam se velmi rád budu chodit dívat :still dreaming: . Držím palce do stavby, začátek je že naprosto super :victory: .

Užívateľov profilový obrázok
Jene | 51
Príspevky: 674
Meno: Jano
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa Jene » 02 Jan 2016 22:12

Pekne sa nám to tu rozbehlo so stavbou Albatrosov, držím palce v ďalšej stavbe... :victory:
Dokončené: Jeneho mašinky
Aktuálne: príprava na stavbu ďalšieho modelu

Užívateľov profilový obrázok
Marcin Jakubiec | 43
Príspevky: 129
Meno: Viking_BB
Bydlisko: Bielsko-Biała; Polska
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa Marcin Jakubiec » 03 Jan 2016 10:06

Następna ciekawa relacja... bracia Słowacy nie leniuchują :)


Ďalší zaujímavý vzťah ... bratia Slováci neleňošiť :)
Pozdrav z Poľska :)
Hrdý majiteľ kartonowakolej.pl
Hrdý účastník Bielska Strefa Modelarska

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 43
Admin
Príspevky: 3855
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa Fito » 04 Jan 2016 13:24

Eeej tak toto je ďaľšia paráda, teším sa.
To je pokračovanie tohto projektu ? alebo je to ďalšia verzia ?

A chlapci ,tieto dva Albatros projekty, páči sa mi, ako sa to vyvíja, ale neuvažovali ste o tom, že by ste v rámci zefektívnenia a svetového mieru spojili sily, a vyprojektovali spoločne jednu verziu?
Tuším, že medzi Vašimi verziami sú nejaké rozdiely, ale verím tomu, že je tam množstvo dielov a konštrukčných celkov, ktoré máte rovnaké, a vedeli by ste si tak stavbu a projektovanie urýchliť.

V každom prípade, držím palce obom projektantom, je to modelársky maratón ako sa patrí.

Užívateľov profilový obrázok
jozkin | 33
2K+
Príspevky: 2341
Meno: Jozef
Bydlisko: Martin

Re: Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa jozkin » 04 Jan 2016 16:36

Fito, rozdielov je tolko, ze je jednoduchsie vymenovat tie spolocne casti... Akurat zacinam pracovat na mensom referate ;-)

Predstav si to tak, ako by jeden kreslil povodneho VW Chrobak a druhy VW New beetle.
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Normálne je vlastnit (viac) originál(ov).

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 43
Admin
Príspevky: 3855
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa Fito » 04 Jan 2016 19:06

Albatros ako Albatros.
Hlavne aby bol modrý :P

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 46
2K+
Príspevky: 2377
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 04 Jan 2016 19:54

Off topic:
Fito napísal:Albatros ako Albatros.
Hlavne aby bol modrý :P


Obrázok

:P


Ale idete pekne. Držím palce!
:)
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
jozkin | 33
2K+
Príspevky: 2341
Meno: Jozef
Bydlisko: Martin

Re: Lokomotiva 498.0 - Albatros /Beny/1:25

Príspevokod užívateľa jozkin » 04 Jan 2016 19:59

Lokomotíva 498.0
Parný stroj: Trojčitý s predným vedením
Priemer valcov: 500mm
Zdvih: 680mm
Pojazd: 2' D 1'
Priemer spriahnutých a hnacích dvojkolí: 1 830mm
Priemer predných behúňov: 880mm
Priemer zadného behúňa: 1 150mm
Celkový rázvor: 12 550mm
Jednotlivé rázvory (mm):
2 300 - 1 460 - 1 930 - 1 930 - 1930 - 3 000
Rám: Trámcový
Počet vyrobených kusov: 40
Tender: Švorosý 935.0

Tieto lokomotívy vznikli po WWII z dôvodu potreby výkonných lokomotív na vozbu ťažkých rýchlikov na hlavných tratiach. Pôvodne boli objednané lokomotívy 486.0 predvojnovej konštrukcie v záujme urýchlenia dodávok, ale Škodovka ponúkla niekoľko vylepšení, ktoré umožnili vyššiu rýchlosť, ale zároveň aj zvýšili celkovú hmotnosť lokomotívy. Tak vznikla nová rada 498.0. Pôvodnému zámeru pokračovať v rade 486.0 nasvedčuje aj označenie vyrazené na osiach dvojkolí 486.010-49 (Zelených Antonov 486.0 bolo vyrobených 9ks).
Prvá lokomotíva bola dodaná v decembri 1946 a ostatné do júna 1947.
Pri prvých tzv. veľkých dielenských opravách v roku 1951 boli lokomotívy rekonštruované. Boli na ne dosadené tzv. "veľké uši", dyšna Kylchap s dvojitým komínom a mechanický prikladač uhlia. Na niektorých strojoch sa neskôr skúšali aj malé usmerňovacie plechy typu Witte. (001-034 mali malé usmerňovacie plechy, 23, 35-40 veľké usmerňovacie plechy a 024 mala skúšobne typ Witte).
Rušené boli vplyvom postupujúcej elektrifikácie a administratívne bola rada 498.0 zrušená v roku 1976. Dodnes sa dochovali dva stroje 014 (NTM, toho času rozložená a čaká na renováciu) a 022 (ČD, kompletná a vystavovateľná a čaká na opravu do prevádzkyschopného stavu).

Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Normálne je vlastnit (viac) originál(ov).

Návrat na "Železničná technika // Railway"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný