Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C, GPM, 1:25 - 10'2003 Informácie o predlohe: V 30tych rokoch minulého storočia sa v predstaviteľom nemeckých tankových vojsk podarilo vydobyť si postavenie hlavnej útočnej sily, ktorou dovtedy bola pechota. Došlo teda k zmene, kedy tank už nemal podporovať ostatné zložky armády, ale naopak. Malo dôjsť k podporám tankov a to i zo strany pechoty. Tá ale v praxi nemohla tankom stačiť, pretože sa stále pohybovala len rýchlosťou chôdze, v lepšom prípade behu. Preprava pechoty nákladnými automobilmi síce odstránila problém rýchlosti, ale neprekonala rôzne druhy terénov, kde sa kolesá nákladiakov nevyrovnali tankovým pásom. Navyše nákladné autá neposkytovali takmer žiadnu ochranu pechote, ktorú viezli. Tzn., že ak Nemci chceli viesť svoj Blitzkrieg, potrebovali niečo, čo bude dostatočne rýchle, čo sa dostane všade tam kde aj pásy tankov, niečo čo dokáže ochrániť posádku pred nepriateľskou paľbou a úplne ideálne niečo, čo bude pechote poskytovať palebnú podporu. Jednoznačne sa muselo jednať o pancierovaný stroj. Kolesový podvozok nepripadal do úvahy, bolo treba pásy. Celopásový podvozok by vyšiel príliš draho a keďže Nemci potrebovali niečo čo nebude stáť veľa kvôli plánovanej masovej výrobe, za ideálne považovali vybrať jeden z už existujúcich pásových podvozkov. Nakoniec bol zvolený ľahký ťahač leichter Zugkraftwagen 3t, známejší tiež ako SdKfz 11. Nové vozidlo bolo vedené pod označením Gepanzerter Mannschafttransportwagen (MTW), teda stredný obrnený transportér mužstva. Kódové označenie bolo SdKfz 251 Ausf. A
Zaujímavosti: Pojazdové kolesá majú kruhové odľahčovacie otvory a sú spojené torznými tyčami. Spojenie týmto spôsobom zapríčinilo rozdielne umiestnenie podvozku (nie sú oproti sebe ľavá a pravá strana). Kolesá na ľavej strane sú posunuté mierne dozadu, čím vzniká väčšia medzera medzi prvým pojazdovým a hnacím kolesom (údajne o 14 cm oproti druhej strane). Tomu sa musel prispôsobiť aj pás. Na ľavej strane je dohromady 56 článkov, na pravej len 55. * (zdroj: http://www.panzernet.net ) Informácie o modely:
Čo povedať na začiatok? Snáď len toľko, že sa na stavbu celkom teším. Je to jeden z množstva modelov, ktoré som po prvom zhliadnutí chcel mať doma. Po poslednom prefarbovanom modely, následne jedným plastom ma to veľmi ťahalo k tomu, čo mi je najbližšie. Preto som ani moc dlho neváhal a rozhodol sa konať. Po veľmi dlhej dobe plánujem čistostavbu, a preto som sám zvedavý ako mi to pôjde. Ak nejaká prefarbovačka, tak jedine motorový priestor, prípadne guľomet alebo predné kolesá. Čo sa týka nejakých vízii ukončenia, tak tie po posledných skúsenostiach s tankom ani nebudem zverejňovať. Pravdepodobne ale ako prvé započnem stavbu podvozkom. Je to z toho dôvodu, že momentálne mám na lepenie veľkú chuť a zatiaľ aj čas. Oň prídem v polke septembra .. Doma mám postaveného Wurfrahmena, takže viem asi čo očakávať od modelu, v podstate si mnohé veci zopakujem. Takže vidíme sa pri prvom reporte, držte mi palce! |
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Moderátor: Oliver
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Naposledy upravil/-a Oliver v 24 Dec 2017 15:33, upravené celkom 1 krát.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Oliver držím Ti palce a pevné nervy Pozeral si už nejaké reporty k stavbe tohto modelu? By ma zaujímalo ako je to s presnosťou keď je to taký starší model, že či to neni len choroba lietadiel
Na stole: Kamov Ka-29 /Orlik/ 1:33; KV-2 /free/ 1:25
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Sumec napísal:Oliver držím Ti palce a pevné nervy Pozeral si už nejaké reporty k stavbe tohto modelu? By ma zaujímalo ako je to s presnosťou keď je to taký starší model, že či to neni len choroba lietadiel
Díky Adam. Pozeral, ale už strašne dávno. Mám v záložkách mesiace, ak nie aj roky nejaké stavby. Je ich celkom dosť i na CZ/SK. Nejaké mušky to určite má. Napríklad v interiéri medzi sedačkami vpredu vzniká fuga, ktorú chalani väčšinou zakrývajú handrou. Musím si ale ešte tie stavby preštudovať, aby som vedel viac. Osobne si myslím, že to bude v pohode stavba, aj napriek pomerne starému dátumu vydania.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
len tam nenamontuj medzi predne sedadla valcovu nadrz na pitnu vodu.to mala len sanitka,verzia 251/8.
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Držim palce, idú ti aj čistostavby a ani maliarčina ti nie je cudzia, takže to zvládneš, ja ti verím.
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Teším sa na ďalší parádny model v tvojom podaní
Jeden musí robiť vždy,to čo sa páči ostatným .. V suchom doku -> SCHARNHORST 1/150 ..... áno, mám doma laser
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Ďakujem chalani.
Mám to v šmikajde naznačené, nebude medzi sedadlami.
Roman napísal:len tam nenamontuj medzi predne sedadla valcovu nadrz na pitnu vodu.to mala len sanitka,verzia 251/8.
Mám to v šmikajde naznačené, nebude medzi sedadlami.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Report
Stavbu som nezačal tradične hlavnými dielmi, ale išiel som rovno na kolesá. Mám na ne celkom chuť a predovšetkým čas. Takže ten najväčší požierač času musím spraviť ešte kým je.. Začal som teda pojazdovými kolesami, diely č. 77. V šmikajde je uvedené takto:
Nejak som nepochopil zámer autora nespraviť úplný prierez kolesom. Skúšal som to najprv ako autor káže, ale rozhodne takýmto spôsobom nejde spraviť poriadne koleso. Preto som na každom jednom prierez spravil od stredu. Odľahčovacie otvory som vyrážal vyrážačom s 3mm veľkosťou, stredný otvor na osku s 3,5mm veľkosťou. Práca bola pohodová, jediné čo trochu komplikovalo bola početnosť jednotlivých úkonov. Hoci toto je jeden z jednoduchších podvozkov aké som zatiaľ staval, po niekoľkých mesiacoch bez čistostavby to bolo zo začiatku celkom poznať.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Report
Práce na modely ďalej pokračovali ďalším druhom pojazdových kolies. Tentokrát sa jednalo o niečo náročnejšie kolesá ako tie predtým. Hneď na úvod by som rád spomenul chybu návodnej kresby: (o ktorej aj tak už asi každý vie)
Manuál káže, že na každú dvojicu kolies je potrebné z oboch strán nalepiť diely 79, čo je špatne! .. Z toho dôvodu, že v šmikajde nie je dostatočný počet týchto dielov na to, aby sa dali použiť obojstranne na každé koleso. Stretol som sa s tým už pri Wurfrahmenovi 40, kde je to tak isto. Takže je potrebné ich lepiť len na vonkajšie strany predného i zadného kolesa. To isté platí s dielmi 79a.
Ak sa nemýlim, tak tieto kolesá pozostávajú dohromady z 296 dielikov. Toto číslo možno vypadá hrozne, ale v podstate sa jedná o jednoduché diely. Pri ich spracovávaní demotivuje len stále dookola potrebná monotónna práca.
Na záver som chcel dať na každé jedno koleso na vyznačené miesta šróby. Skončil som zatiaľ pri tomto prvom (zadnom), pretože sa mi to nejak nepozdáva. Sú to ivantovky, tie najmenšie 0,9. Prídu mi nejaké divné, veľké .. Čo na to vravíte?
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
vyzera to velke, skus pouzit stuple ktore su v balicku srobov velkosti 1,2mm. alebo vysekni zelenou ihlou kolecka,na ne kvapni kvapku herkulesa.skutocne kolesa
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní