Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Moderátori: serpens, Oliver

Užívateľov profilový obrázok
krejcak | 31
Príspevky: 54
Meno: Tomáš

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa krejcak » 23 Júl 2019 22:31

Po upozornění na českém foru, jsem otočil obě přední tlakové nádoby, protože jsem měl špatně stínování. Přikládám správnou verzi.

Užívateľov profilový obrázok
Brzdič | 34
2K+
Príspevky: 2493
Meno: Ondra
Bydlisko: Brno

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa Brzdič » 28 Júl 2019 11:13

Moc pěkná a čistá prácička. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tom | 24
Príspevky: 1047
Bydlisko: Prešov

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa tom » 28 Júl 2019 21:29

detajlik :) ale tie robia model. Farbiť lesklé plochy na tlmičoch nebudeš ?

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 49
.
Príspevky: 12282
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 30 Júl 2019 13:57

tom napísal:detajlik :) ale tie robia model. Farbiť lesklé plochy na tlmičoch nebudeš ?

mne sa zdá, že tam má zrkadlovú fóliu
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
krejcak | 31
Príspevky: 54
Meno: Tomáš

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa krejcak » 30 Júl 2019 22:20

Ahoj,
ohledně tlumičů Narazili jsem na to i na českém foru. Na tlumiče byla použita hliníková páska. Nakonec jsem se rozhodl tlumiče předělat. Lesklé částí jsem barevně upravil. Sice jsem nechytl úplně stejný odstín jako má zbytek modelu, ale asi to furt vypadá reálněji než stříbrné plochy. Děkuji za upozornění




Opět mám hotové dva číselné celky. Jedním z nich jsou blatníky (10) a druhým tělo motoru (11).


10 - přední blatníky

Opět i tato část se lepí velmi dobře. Zajímavá je konstrukce a vše do sebe krásně sedí. Já nejdříve slepil líc s boky a až následně doplnil rubový díl 10d. Důležité je si pohlídat stínování horní a zadní části blatníku. Blatníky zatím nejsou přidělány na rám. Plánuji je napevno přidělat až s kabinou, abych mohl případně dorovnat mezery a rovnoběžnost. Držet je budou plastové profily o průměru 1,6 mm. Plánuji si také zhotovit všechny držáky (přední i zadní blatníky) najednou, abych měl všude stejný barevný odstín.




11 - tělo motoru

Další velký celek, který mě čeká bude motor. Abych dodržel označování jednotlivých číselných celků, tak zatím přidám pouze tělo motoru. Jeho konstrukce je poměrně jednoduchá. Pár dílů je třeba podlepit. S motorem jsem žádný problém neměl. Je důležité nejdříve nasucho vyzkoušet rubové díly - například díl 11d je třeba malinko zúžit (toto snadno vznikne mírnou nepřesností lepení).




Pro dnešek je to vše. Nyní mě čekají dva celky "doplňků" motoru, snad vše půjde vše bez problémů dále.

Užívateľov profilový obrázok
krejcak | 31
Príspevky: 54
Meno: Tomáš

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa krejcak » 21 Aug 2019 22:18

Ahoj,

i přes malou tvůrčí krizi, jsem opět malinko pokročil. Dnes nezvykle odprezentuji celkem 4 stavební prvky, ale u většiny něco málo chybí. Dodělávám totiž motor s výfukem a nemám zatím hotové roury.

12 - olejová vana + doplňky motoru

Tato přední část motoru se skládá ze 4 různých válečků, olejové vany a držáků motoru. Celkem jsem u tohoto celku nenarazil na větší problém. Osvědčilo se mi nejdříve na motor přilepit olejovou vanu a až následně díl 12a a na něho válečky. Olemovaný díl 12a totiž může mít o desetinku jiný rozměr (vyřezání dílu) a když jsem si nasucho nejdříve zkusil umístit tento díl a potom přidat vanu, tak byla křivá a nelícovala s motorem. Přilepil jsme teď vanu a následně jemně upravil díl 12a tak, aby přesně zapadl do prostoru nad vanou. Na motor jsme zatím nepřilepil jeden váleček (abych ho neurval), nemám přilepené držáky (jsou hotové, ale zatím bokem) a nemám hotový vývod z olejové vany




13 - kompresor, řemenice, alternátor

Dalším celkem byla "zadní" část motoru. Ppět pár válečků, dále několik hranatých dílků. Zde jsem se hodně pral se stíny, naštěstí to nebude vůbec vidět takže to není tak to není tak velký problém . Pozdě jsem si všiml, že je mám rozhozené a prioritou bylo co nejlépe schovat spoje válečků. Jako klínový řemen jsem nepoužil nit, jak je v návodu, ale slabý proužek černého papíru.




14 - sání

Velice zajímavý celek. Trubice nasávacích traktů problém nedělají. U přípojky dílů 14e a 14f jsem díly dle návodu podlepil, ale stejně jejich spojení bylo o něco tenčí, než díl 14g. Já zvolil variantu olemovat díl 14e dílem 14g a následně vlepit druhý zbývající díl. Určitě by také bylo možné díl 14g upravit před lepením na finální tloušťku spojených dílů 14e a 14f. Zde mi zatím chybí výfuky. Rozhodl jsem se je nedělat placaté a papírové.




15 - nádrž, výfuk, ...

Palivová nádrž a bedna na nářadí jsou dle mě poměrně snadné díly. U čel palivové nádrže jsem opět bojoval se stíny - na některých dílech jsem jim na chuť nepřišel. Následoval tlumič výfuku, u kterého jsem měl menší nehodu. Když jsem hotovou koncovku chtěl na vnitřní straně nabarvit načerno, tak se v jenom místě barva propila skrz. Koncovku jsem tedy malinko zkrátil. Úplně spokojen s ní však nejsem, ale nic hrozného to také dle mě není. Držáky nádrže, bedny či výfuku zatím nejsou přilepené. Zde mi chybí dodělat výfukovou rouru 15z




Díly nepřilepené na rám

Začínají se mi zde množit díly, které je možné přilepit na rám vozidla. Do příštího reportu připevním vše co půjde - zejména motor a další doplňky rámu, u kterých nehrozí snadné odlomení.




Co říci závěrem? Příště již budou zelené díly. V 16. celku jsou kanystry a na ty jsem zvědav. Také budu muset namíchat barvu na retuš zelených dílů. Nezadržitelně se blížím ke kabině, která začíná celkem 20.

Aktuálně také pracuji na výfuku, první ochutnávka rozpracované první verze, uvidím jak to dopadne...


Užívateľov profilový obrázok
krejcak | 31
Príspevky: 54
Meno: Tomáš

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa krejcak » 27 Dec 2019 12:16

Ahoj,

hlásím se s dalším postupem. Trochu jsem to zde zanedbával, tak nyní toho bude malinko víc.

Na úvod resty z minulého reportu:

14 - výfuk

Dodělal jsem výfukové vedení díl XX. Na jeho konstrukci jsem použil plastové trubičky o průměru 2 mm (vycházel jsme z papírového proužku, jeho šíře je také cca 2 mm. Nad svíčkou vše naohýbal pomocí kartonových šablon a lepil dohromady. Následně pomocí tmelu vytmelil spoje, papírovými proužky naznačil spojky a vše přestříkal nejdříve základovkou a následně hnědou barvou. Hledal jsem ve své zásobě barvu, která by se i dle předlohy hodila a nebyla moc lesklá. Nakonec jsem vybral Tamiya XF-68 NATO Brown.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

15 - výfuk

Tak u této části jsem si hodně zanadával, pořád někde malinko chybělo. Nakonec se mi povedlo potrubí z drátku namodelovat a přilepit na své místo. úplně jsem nevěděl, jakou zvolit pro potrubí barvu. Ve vystřihovánce je díl světle šedý, někde na internetu je šedý a u jiných modelů hnědý jako první část výfuku. Nakonec jsem zvolil tmavší šedou barvu.

Obrázok Obrázok

Kompletace hotového

Sklad náhradních dílů byl stále větší, tak jsem se pustil do kompletace. Na rám jsem přilepil stupačky, bednu na nářadí, palivovou nádrž a výfuk. Vše řádně zajistil a nechal proschnout. Následně jsem k motoru přilepit držáky a vlepil motor do rámu. Výfuky na motoru jsou malinko delší a o nějakou desetinku by mohl motor ještě níže, ale snad to nebude nikde vadit - nejsou to milimetry. Ještě nejsou přilepené blatníky, protože ty chci přidělat až bude hotová kabina, abych udržel tvar a návaznost.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok


Dále jsem zhotovil dva číselné celky. První zelené díly, kterými jsou kanystry a dále jsem pokračoval hrazdou za kabinou. Šlo o dva poměrně jednoduché celky.

16 - kanystry, čerpadlo zvedání kabiny

První zelené díly, ke kterým jsem se při chronologické stavbě dostal jsou 4 kanystry. Nejdříve jsem pomocí tempery - zatím jsem vždy používal vodovky, tak uvidím jak velký je to rozdíl - namíchal potřebný odstín. Kanystry se lepí docela dobře a nenarazil jsem u nich na žádný větší problém. U čerpadla jsem trochu narazil u dílu 16i. nejdříve jsem díl slepil rub a líc tak jak je, tedy čtvereček. Moc se mi to nezdálo, podíval jsem se na pár hotových modelů a nakonec jsem ze čtverečku vyřízl pouze ohraničený tvar - snad je tato varianta správně.

Obrázok Obrázok

Obrázok

17 - hrazda za kabinou

Dvě chybičky v označení dílků v návodné kresbě, ale nic co by mělo způsobit zásadní problém v lepení. U vzduchového filtru mi malinko chybí naznačení umístění bočních čel, abych byl přesnější, myslím tím jak má být filtr natočen, aby seděla trubka sání nad kabinou. Hrazda se stavěla opravdu dobře a vše sedělo. Pouze na šikmých bočních vzpěrách mi mi přišlo, že je prohozená na horní straně bílá ploška pro přilepení vodorovné vzpěry (levý a pravý díl). Tento fakt však ničemu nevadí a stejně není nic vidět.Hrazda krásně sedí i na rámu a nikde nevznikla mezera, což je opravdu super. Ještě mi chybí dolepit spoj pro vzduch, ale chci nejdříve nechat vše proschnout, abych si hrazdu neurval.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok


Aktuální podoba

Některé díly ještě nemám na rámu přilepené, kvůli riziku urvání (nosič kanystrů, blatníky), některé tam opět nemám přilepené, protože se mi při manipulaci povedlo dílek odlomit (pravá stupačka). naštěstí bez sebemenšího porušení dílu či rámu.

Obrázok


Stavbu jsme ukončil sestavou dílů 17. Protože 18 jsou světla a odrazky, které chci trochu upravit (mám objednané transparentní barvy) a hlavně je lepit všechny najednou, tak jsem zatím tento celek přeskočil. Další celek je 19 - to jsou tažná zařízení. protože nechci zatím na rám lepit nic malého, co bych mohl snadno urvat, tak jsem zatím dal stranou i tento celek.

Rám jsem tedy na chvilku dal bokem a vrhl jsem se na sestavu 20, tedy kabinu.

20 - kabina

Plánuji stavět model s interiérem a tak jsem začal stavbou vnějšího pláště kabiny. Nejdříve jsem odřezal všechny chlopně, protože celou kabinu lepím natupo. K zasklívání používám kombinaci oboustranné pásky a transparentního chemoprenu. Největší problém dělá přední sklo, které je na solní straně na koncích "zalomené", ale horní část má plynulý skoro rovný přechod.

Jde o mou první RW kabinu a dle toho to také vypadá. Je tam mnoho much, ale to se časem snad zlepší. Zatím mám hotový pouze vnější plášť a ostatní díly připravené. Cchi nechat spoje pořádně proschnout, abych si natupo přilepené části neutrhl. Postup slepení vnějšího pláště jsem volil tento:

1) díl předního skla jsem slepil s dílem, který patří pod okno ( tento díl je z celku 22)
2) celý dlouhý díl (střecha + svěře) jsem slepil se zadním čelem kabiny, na zelené barvě nejsou skoro vůbec vidět rysky, které značí střed. O pár desetin milimetru bych nyní čelo posunou bokem
3) k hotovému celku (2) jsem přilepil přední sklo

Určitě jsem neobjevil Ameriku, ale pouze uvádím jaký postup jsem zvolil a příště bych ho použil znovu, jenom bych si dal lepší pozor na označení středů.

Obrázok Obrázok

Obrázok


Celky - 20 (karoserie kabiny), 21 (palubní deska) a 22 (přední maska)


Nemám moc fotografií z průběhu a bohužel až nyní jsem si všiml, že nemám žádnou fotku samotné palubní desky. Protože jde o mou první stavbu kabiny RW modelů a vůbec kabinu Tatry, tak jsem postupoval poměrně pomalu a vše zkoušel několikrát nasucho. Bohužel jak stále nemám tyto modely osahaná, tak se při každém dalším kroku a celku bojím, kdy se objeví zádrhel, který jsem si měl pohlídat. Každopádně kabina se stavěla velmi pěkně. Sice jsem se jí opravdu bál, protože jsem věděl, že tady výraznou chybu nezamaskuji. Okna jsou z přiložené folie lepena oboustrannou páskou + v rozích bodově transparentní chemopren. Karoserie je dále celá (včetně rubových dílů) lepena herkulesem. Plánuji udělat napevno vytočená kola a proto jsem natočil rovnou i volant, aby to vypadala věrohodněji. Něco málo fotografií - jsem spokojen (na první kabinu snad dobrý), ale již nyní vím, kde si příště musím dávat výrazněji pozor, aby stavba byla ještě lepší.


Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok


Kabiny jsem se hodně bál a nakonec to tak hrozné nebylo. Nyní mě čeká interiér a motorový tunel včetně blatníků.

Byl jsem nucen ubrat tempo, ale i přesto po malých krůčcích postupuji ke zdárnému konci. Nikdy bych nečekal, jak mě rozhodí z "rovnováhy" změna místnosti, stolu a židle na lepení. Už se do toho snad opět dostávám. Stále pracuji na kabině, na které mám ještě hromadu práce. Bohužel jsem nyní moc nefotografoval a navíc mi stále blbne foťák, který přestal automaticky zaostřovat..

23 - motorový tunel + podlaha
Asi nečekaně, ale s touto sestavou jsem měl zatím největší problém. Tunel šel sestavit poměrně snadno a vše dobře pasovalo. Zde bych měl otázku na zkušenější modeláře: Když retušujete dva díly, které se slepí na jeden díl rub-líc ale každá strana je jiná (zde právě tunel šedá-černá viz. foto), tak zaretušujete společnou stranu na jednu z těchto barev nebo každý dílek svou barvou a vznikne dvoubarevná hrana? Zde to nebude moc vidět, ale spíše mě zajímá nějaký trend.
Problém u tohoto celku vnikl při podlepování podlahy. Použil jsem podle návodu karton dané tloušťky a čtvrtku. Bohužel jsem asi použil moc tlustou čtvrtku a po vsunutí do kabiny, mi podlaha neseděla přesně s hranou kabiny. Podlahu jsem trochu zbrousil, přední kus pod palubní desku jsem dokonce seřízl. Po těchto úpravách vše sedělo dobře.
Na přední části tunelu jsou vidět dvě chlopně - pokud se nepletu, tak jsou to zatím jediné chlopně, které na modelu mám.

Obrázok Obrázok


24 - interiér + blatníky

Po dokončení tunelu jsem se pustil do interiéru. Nejdříve jsem dokončil sedačky - opět vše krásně sedělo. Následně jsem vyrobil řadící páku. Zde jsem si vylepšil zásobu sprostých slov. Nejdříve jsem vyrobil manžetu a z drátku páku. Manžeta mi upadla na zem, už jsem ji nikdy nenašel a když jsem se po důkladném prohledání podlahy vrátil ke stolu, tak jsem nenašel ani samotnou páku. Manžetu jsem tedy vyrobil z odřezku papíru a páku znovu. U páky jsem také hledal na kterou stranu umístit záhyb, ale podle googlu mi přišlo, že co auto to jiné natočení. Následně jsem usadil interiér do kabiny. Lepil jsem to jako celek -> tunel + podlaha.

Blatníků jsem se trochu bál, ale nakonec nebylo třeba. Krásně to vše sedlo - nedokonalosti jsou pouze mou nešikovností. Již nyní vím, na co si dát u příští 815 pozor. Například u blatníků si musím pohlídat, abych viditelnou část měl malinko výše než zadní rubový díl - nevznikne tak velká mezera mezi blatníkem a kabinou.

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok


25 - doplňky kabiny

Do tohoto celku patří také SPZ, kterou jsem však nalepil již na "placatou" masku. Na kabině mám také již oba deflektory. Nyní pracuji na "hokejce". Další díly z tohoto celku jsou majáky a blinky. Tyto části plánuji vytáhnout z folie.


Hotové celky 1 - 17, 20 - 24

Stále nemám hotové celky 19 (tažná zařízení) a 18 (zadní blatník a světla). Nyní plánuji dodělat kompletně kabinu a před korbou se pustit do těchto dvou celků. Zatím nemám velké celky přilepené dohromady, abych si na závěr mohl pohlídat geometrii a nemusel někde něco řezat, protože se mi tam například nevejde kolo atd..

Obrázok


S modelem se hrabu již poměrně dlouho, ale stále jde pouze o koníček...

Dovolte mi závěrem, abych vám popřál klidné prožití vánočních svátků a mnoho krásných modelů, které určitě Ježíšek bude nadělovat. Mnoho štěstí, zdraví a slepených modelů v roce 2020.

Užívateľov profilový obrázok
petopato | 48
Gulášmajster!
Príspevky: 3968
Meno: Peter Židuliak
Bydlisko: Šahy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa petopato » 27 Dec 2019 13:56

Čo sa týka retuše stretov dvojfarebných dielov, je podľa mňa lepšie retušovať oba diely tou tmavšou, ale dávnejšie som už neretušoval, to je len taká moja úvaha, ktorá nemusí byť správna. Inak sa tu stavbu veľmi dobre pozerá :wink: :victory:

Užívateľov profilový obrázok
krejcak | 31
Príspevky: 54
Meno: Tomáš

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa krejcak » 05 Jan 2020 01:13

Ahoj,

pomalu to již začíná dostávat tu správnou podobu a vidím v dálce cílovou pásku.

Dodělal jsem resty v podobě celků 18 - zadní nárazník + světla a 19 - tažná zařízení. Dále jsem dokončil celek 25 - doplňky kabiny a mohl jsem se pustit do nástavby, která je u této verze modelu poměrně jednoduchá. Hotový mám zatím celek 26 - podlaha korby.

18 - zadní světla, odrazky
Tento celek jsem odkládal ze dvou důvodů. Bál jsem se, abych si díly zbytečně neulámal a nepoztrácel. Dále jsem také čekal až mi dorazí průhledné barvy Tamiya - využiji je na světla a majáky. Protože přední světla mám vyrobené pomocí folie a hliníkové folie, tak mi přijde divné, nechal zadní světla bez úprav. U zadních světel (celkem 4ks) opět udělám imitaci skla z folie a vnitřek vyplním hliníkovou folií, aby se světlo lesklo. Na folii využiji průhledné barvy Tamiya, které na lesklé hliníkové folii vytvářejí pěkný detail - pěkně odrážejí světlo a lesknou se. Při fotografování je rpoblém s oranžovou barvou na blinkrech, ve skutečnosti to vypadá lépe.



Dále jsem přemýšlel, jak podobně udělat všechny odrazky, nakonec jsem jsem zvolil tento postup. Z obarvené folie (zbytek ze zasklívání) jsem vyřezal kolečka o rozměrech barevné části odrazky. Toto kolečko jsme podlepil samolepicí hliníkovou folií - krásně se to na světle leskne. Takto vyrobenou odrazovou plochu jsem vteřinákem přilepil na barevnou část na papírovém dílku s odrazkou.



19 - tažná zařízení
Tento celek jsem odkládal hlavně z důvodu, abych si při manipulaci s modelem neurval jednotlivé malé dílky. Model má celkem dvě tažná zařízení. Přední se lepilo poměrně dobře a bez větších problémů. Uvidím, jak se mi povede jeho přilepení na nárazník. Na přední nárazník jsem již také připevnil dva tažné háky. Zadní zařízení bylo trochu náročnější, ale nešlo o nic extra složitého. Zde mi chybí dodělat všechny osičky, a také propojení s centrální rourou.




25 - doplňky kabiny ("hokejka")
"Hokejka" od sání byla poměrně snadná. Největší problém určitě dělá spojovací dílek, které musí přejít z kruhového do čtyřúhelníkového profilu. Vše je dobře nevrhnuté a díle se skoro sám, do tohoto tvaru snaží dostat. Zatím není na kabinu přilepena, abych si pohlídla navázaní na spodní část sání - nejdříve musím kabinu připevnit na rám.



K tomuto celku mi chybí dodělat majáky a blinkry, kde zatím experimentuji a již jich mám vyrobeno skoro 50, ale stále nejsem spokojen. neustále zkouším jiné možnosti. Také jsem zde narazil na menší problém, který jsem si dříve neuvědomil a příště si dám větší pozor. Když jsem na kabinu lepil horní výztuhu, tak jsem si všiml, že je mírně širší, než bílé části vyznačující místo přilepení na kabině. Moc jsem to neřešil a zarovnal hlavně otvor ve střeše tak, aby pěkně seděl. bohužel mi výztuha nyní zasahuje do místa přilepení zadního majáku a ten nemohu posunout dále - visel by za kabinu a tak musím vyrobit dva různé majáky. Je tedy dobré výztuhu střechy před přilepením upravit.



26 - podlaha korby

V porovnání s celky z tohoto reportu, šlo opravdu o jednohubku. Podlepoval jsem zde poměrně velké plochy a s výsledkem jsem velice spokojen - podlaha je pěkně rovná. K podlepení jsem použil tyčinkový Herkules a následně k zatížení 40 kg barvy v kýblech. Vše jsem následně olemoval (boční hrana má přesně požadovaný rozměr a vše krásně sedí. Věřím, že zbytek nástavby se bude lepit stejně dobře. Na stránce se spodní částí korby jsem měl menší tiskovou chybu, kdy přes celou stránku vedou dva svislé tmavší pruhy. Na dílech v zelené barvě (bočnice korby) se to ztratí, na šedé korbě je to vidět více - tato část však na modelu nebude skoro vidět, a tak to nevadí (na fotografii šedého dílu jsou vidět v pravé části - fotka rozdíl barev mírně redukuje, ve zkutečnosti je to vidět více).



Pomalu to začíná dostávat tvar. Příště mě čekají nosníky, které drží nástavbu a také bych rád udělal bočnice. U bočnic bude opět trochu více podlepování a také vyřezávání otvorů, tak jsem na to zvědavý.

Užívateľov profilový obrázok
petopato | 48
Gulášmajster!
Príspevky: 3968
Meno: Peter Židuliak
Bydlisko: Šahy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32

Príspevokod užívateľa petopato » 05 Jan 2020 09:40

krejcak napísal: Při fotografování je rpoblém s oranžovou barvou na blinkrech, ve skutečnosti to vypadá lépe.


Podľa mňa to aj na fotkách vyzerá veľmi dobre :wink:

Návrat na "Vojenská technika // Military Vehicles"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný