Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Moderátori: serpens, Oliver

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 26
Príspevky: 1870
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 02 Mar 2020 23:01

Rozhodol som sa pustiť aj do tohto modelu.
Niečo o predlohe:

Tatra 815 SOT je obrněné vozidlo na podvozku čtyřkolové Tatry 815, speciálně zkonstruované pro nasazení českých vojáků v Afghánistánu v rámci urgentní potřeby. Na výrobě vozidla se podílely české firmy Terrex-Tatra a LOM Praha. Výhodou obrněné Tatry je vysoká průchodivost v terénu, smrtící palebná síla a poměrně velká ložná plocha, takže lze přepravovat i značný náklad.

Základní výzbroj vozidla tvoří sovětský kulomet DŠK M ráže 12,7 mm, upevněný na přední lafetě, z něhož lze vést palbu na pozemní i vzdušné cíle. Na zadní lafetu lze upevnit kulomet ráže 7,62 mm nebo automatický granátomet. Tyto lafety na korbě Tatry jsou vybaveny pancéřovými štíty k ochraně střelců. Řidič i velitel vozidla mají k dispozici v předních rozích kabiny otočné lafetace na které lze upevnit kulomety MINIMI ráže 5,56 mm. Osádka dále disponuje osobními zbraněmi, ručními granáty, případně další výzbrojí podle potřeby a úkolu.

V současnosti nejsou obě vozidla AČR v aktivní službě a jsou zakonzervována v Zásobovacím středisku Rančířov.

Celková hmotnost: 15700 kg
Celková délka: 7360 mm
Celková šířka: 2550 mm
Celková výška: 3230 mm
Světlá výška: 380 mm
Rozvor: 4090 mm
Rozchod: 2034 mm - obě nápravy


Niečo o modely:

TATRA T815 ER45 16230 4x4.1/55T
měřítko: 1:32
vydavatel: RipperWorks
autor modelu: Jan Bruthans
formát: B4
rozsah: 8 stran s díly
3 strany s návodnými kresbami
1,7 strany návodu
počet číslovaných dílů (resp. celků): 39 (celkem dílů 1065)


Report
Začal som pomaly spracováva motor a jednotlivé diely podvozku. Zatiaľ nemám rám tak to nekompletujem ale aj to príde.
Motor:

Diely podvozku.
na stole: Tatra 148 S3, SOT
naposledy dokončené: QUEEN 69, Bazilika sv. Mikuláša v Trnave, Krkonošská chalupa, UDS 110p

Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
petopato | 49
Gulášmajster!
Príspevky: 4164
Meno: Peter Židuliak
Bydlisko: Šahy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa petopato » 03 Mar 2020 16:14

Predloha nič moc, ale model to môže byť krásny, držím palce, teším sa na ďalšie fotky.

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 26
Príspevky: 1870
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 10 Mar 2020 23:17

Report
Ahoj.
Trochu som pokročil a pracoval som ďalej na podvozku. Spracoval som nárazník, nápravy časti centrálnej rúry, no a samotný rám.

No a takto to vyzeralo všetko oddelene. :bad smile:

A podvozok poskladaný dohromady. :P

Ďalej som urobil torzné tyče, tlmiče, vzduchové mechy a stupačky. Tým je podvozok až na blatníky hotový. Tie tam dám až keď budem mať kabínu na mieste.

Tak zase nabudúce. :victory:
na stole: Tatra 148 S3, SOT
naposledy dokončené: QUEEN 69, Bazilika sv. Mikuláša v Trnave, Krkonošská chalupa, UDS 110p

Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
tom | 25
Príspevky: 1094
Bydlisko: Prešov

Re: Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa tom » 15 Mar 2020 03:41

držím palce , toto je už Ripper veterán :) spomínam si ako som na to pozeral keď to vyšlo.

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 26
Príspevky: 1870
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 815 ER45 16230 4x4.1/55T(SOT) /Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 09 Sep 2020 12:09

Serus chlopi.

Po takej trochu dlhšej odmlke, keď som mal na krku dokončenie školy (čo sa podarilo), som opäť naspäť a po trochu po večeroch lepím. :victory:
Voľba padla na rozrobenú SOTku.
Report
Od marca som nato nešahol a tak som trochu dumal kde som vlastne skončil. Po krátkom váhaní som pokračoval prilepením motora do rámu a doplnením turba a potrubí. Nasledne som sa rozhodol, že na rám spravím základ korby aby to dostalo nejaké reálne kontúry :P .
Keď už som mal korbu na ráme tak som dorobil kdejakú drobotinu na spodnej časti korby a presunul som sa ku kabíne.

Pri kabíne uvažujem o tom, že nebudem robiť čelný pancier. Podľa mňa ten pancier totálne zabíja tvary, ktoré tatra má a nejak sa mi tam nepáči. Mám hotový základ kabíny spoločne s interiérom... Teraz ta nasleduje rôzna drotárčina tak uvidíme ako to pôjde.

A nasucho na podvozku

Tak zas nabudúce. ;)
na stole: Tatra 148 S3, SOT
naposledy dokončené: QUEEN 69, Bazilika sv. Mikuláša v Trnave, Krkonošská chalupa, UDS 110p

Martin1807

Návrat na "Vojenská technika // Military Vehicles"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný