Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

Pomoc

Užívateľov profilový obrázok
mimapnd | --
Fordsonman
Príspevky: 2115
Meno: M.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa mimapnd » 12 Mar 2017 20:17

Yo,
napisal som report k mojmu valcu, a ked som stlacil odoslat, vyhodilo mi to cervenym: "Vaša správa obsahuje príliš málo znakov." ... znakov tam je neurekom.
... co teraz? tak fajne som sa rozpisal, esteze je tu ctrl+c...
Dik
Matus
Edit: ... no, asi po miliontej kombinacii a ciastocnom pridavani iba urcitych celkov sa mi podarilo cast odoslat... ale ked uz som bol nateseny, ze to ide, zvysok odoslat nesiel... :death:
Teraz: Fordson F
Pred: Aero 500 Cililink, Rusnovy zdvihak, Snežný pluh,
Po(medzi): Miro mi uz nieco posle.
E-shop: http://www.papierovy-modelar.sk http://www.papershipwright.co.uk/

Užívateľov profilový obrázok
lowi | 42
Príspevky: 1302
Meno: Vilo
Bydlisko: Závažná Poruba

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa lowi » 15 Mar 2017 20:39

Nazdar hoši a holky.. kluci a klučky...

Onéé.. Potreboval by som vyriešiť server pre našu malú firmu. Bude na ňom bežať účtovníctvo... prípadne ako úložisko rôznych dát.. katalógov, fotiek.. a tak. Pripájať sa tam bude cca 5 PC po firemnej sieti a cca 3 cez net. Momentálne fičíme na klasickom PC.. ale nie je to moc šťastné riešenie, vzhľadom na to, že sa používa zároveň ako pracovný PC. Dát nebude veľa... odhadom cca 400 až 600Gb ale nechcem zničiť PC skôr ako zarodí čerešňa na záhrade...

Pozeral som dačo takéto : https://www.alza.sk/synology-diskstatio ... 2.htm?o=24
Moc sa do toho nevyznám... tak prosím IT špecialistov o dáke usmernenie prípadne malú "výchovnú vzduchom chladenú" :bad smile:

"Díky Broňa"

Edit: Tak som to preveroval... účtovníctvo na tom mojom príklade nerozchodím.. Takže asi len niečo takéto: https://www.alza.sk/dell-poweredge-t20- ... d=18843903
Ak sa v tom niekto vyzná... Tak hlavne značku mi poraďte.. Napr. na HP servery som dáku chválu nepočul...Nech mi to chvíľku vydrží...

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12910
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 27 Mar 2017 18:14

dám to aj sem, nie každý pozerá študovňu aj pomoc

mám problém, potrebujem v priestore "akosi" natočiť obrázok, aby sa jeho 3 osi kryli s reálnymi osami (v paralelnom zobrazení), inak nevyveštím proporčne správny 3D model, niečo som skúšal podľa kurzora, ale to nieje úplne presné a potom to celkom nesedí (z toho pohľadu to potom vyzerá, akoby neboli steny v pravom uhle)

najhoršie je, že ani len netuším postup, ako ten obrázok natočiť v priestore :beat plaster:

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
maaaslo | 42
Príspevky: 578
Meno: pavol
Bydlisko: wickford, UK. alebo Tomášov, SK.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa maaaslo » 27 Mar 2017 21:36

Asi budes potrebovat nieco, co ti zmeni perspektivu. Ale co, tak to netusim. To je ten kostol z falloutu?

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12910
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 27 Mar 2017 22:38

áno, je to ten kostol, pôvodne som si naivne myslel, že hexový kurzor je adekvátny izometrickému pohľadu, tak som si spravil 6-uholník, sklonil pohľad tak, aby mal polovičnú výšku, natočil ho, zadal pohľad kamery a vybavené, ale nesedelo to veľmi dobre, tak som začal experimentovať, posúval som tú vodorovnú čiarku, kde mám šípku, až sa mi to celkom pozdávalo



ale ako je vidieť, priečelie budovy nekopíruje červenú os, paralelné zobrazenie má výhodu v tom, že napr. pravý obrázok môže byť pol kilometra za 3D modelom, vrchný kilometer pred ním a stále to vyzerá rovnako (neskreslené perspektívou), len to potrebujem natočiť, aby lícovali osi z obrázka s osami v reále (boli v zákryte), potom "čarovaním" z toho vytrieskam 3D model, ktorý bude vyzerať pri hentom pohľade presne ako predloha, teraz mi napr. odstáva špička veže od striešky ďalej a aj ostatné striešky vikierov na pravej strane nepasujú tak, ako na obrázku, aj osi stĺpov pasujú iba tri, štvrtý vzadu už nie

:beat plaster:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
bigpetr | --
Príspevky: 113
Bydlisko: Brno

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa bigpetr » 28 Mar 2017 10:37

Vypadá to jako ze Sketchupu. Pokud je to tak, tak ten má na to nástroj (ikdyž nevím jestli to funguje i na izometrické pohledy).

Návod třeba tento: http://cadtutorial.cz/sketchup-navod-9-dil-match-photo-prace-s-fotogrametrii/

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12910
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 28 Mar 2017 15:54

hej, kreslím to v sketchupe, len hento je o perspektíve a ja mám paralelný pohľad, najhoršie je, že nemám ani šajn, ako natočiť obrázok vo všetkých 3 osiach, aby som dostal "izometrický" pohľad, v úvodzovkách preto, lebo to nieje čistý iso (60°/ 60°/ 60°) pohľad, lebo kamera je trochu inak natočená
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Beňo | 46
Príspevky: 55
Meno: Benjamín Krajčí
Bydlisko: Miloslavov

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa Beňo » 29 Mar 2017 08:21

Zdravím.
Nie som si istý, či poradím a už vôbec nie, či poradím dobre.
A)
1) Pri takejto izometrii je vždy zvislá os zvislá. Takže minimálne jednu os obrázka môžeš natočiť "na presno".
2) Z toho obrázka by som spravil blok (plochý obdĺžnik) a zadal, že je vždy otočený "kolmo" ku kamere. Niečo ako tá postava, ktorá sa objaví ako mierka v počiatku súradného systému keď vytvoríš nový súbor.
3) Blok by som umiestnil niekde do stredu nad 3D model a otáčal vodorovne pohľadom dovtedy, kým by šírka na obrázku a na modely nebola rovnaká. Následne by som otáčal pohľadom zvislo, tak aby sa výška modelu a obrázku rovnala.
- je to len približné. Ale nech budeš robiť čo chceš, z obrázka uhly aj tak odmeriaš len približne.
Takýto výsledok si už vlastne systémom pokus-omyl dostal.

B)
Na tom tvojom obrázku - ako sa ti tam tri veže kryjú a štvrtá nie:
Predpokladám, že ty si ten objekt nejako zrkadlil takže vzdialenosť predných dvoch vežičiek je rovnaká ako zadných a dvoch pravých je rovnaká ako dvoch ľavých. To platí v modely a pri paralelnom zobrazení to platí aj na "obrázku" ktorý je jeho zobrazením. Ak sa tri veže z tvojho modelu kryjú z tromi z "ich" obrázka a štvrtá nesedí je niečo geometricky zle. Buď nesedia tebe vzájomné vzdialenosti veží alebo nesedia vzájomné vzdialenosti veží im. (V tvojom modely to predpokladám sedí.) Skús hodiť ten "ich" bitmapový obrázok do nejakého editora, kde sa dajú merať vzdialenosti bodov na obrázku - napr Gimp. Odmeraj vzdialenosť vrcholov predných vežičiek a zadných vežičiek - mala by byť rovnaká. To isté urob aj pre pravé dve a ľavé dve - tak isto by mala byť rovnaká. Predpokladám, že ani jedna sedieť nebude. :big smile: Čo z toho vyplýva?
- Ak by bola vzájomná vzdialenosť zadných vežičiek menšia ako predných mohlo by byť zobrazenie perspektívou. Zvyšok obrázku ale vyzerá na paralelné zobrazenie.
- Ak by bola vzájomná vzdialenosť zadných vežičiek väčšia ako predných (podľa tvojich čiarok to tak vyzerá) musí byť problém niekde v geometrii objektu a nie v zobrazení. Ani paralelné zobrazenie ani perspektíva sa nemôže "rozbiehať". Ako najpravdepodobnejšiu príčinu tohto by som predpokladal spôsob vytvorenia kostola v hre. Predpokladám, že to nie je plošná interpretácia vymodelovaného 3D objektu ale "od ruky" nakreslená bitmapa. A v takomto prípade by som sa odchýlkami tvojho modelu od ich obrázka veľmi netrápil.

Beňo

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12910
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 29 Mar 2017 15:16

Beňo napísal:Ale nech budeš robiť čo chceš, z obrázka uhly aj tak odmeriaš len približne.

ak vychádzam z toho, že ten môj paralelný obrázok, v tomto prípade kostol z hry, je naozaj axonometrickým zobrazením reálneho 3D objektu, tak si trúfam tvrdiť, že to nakreslím s uspokojivou presnosťou a pri správnom natočení získam obrázok veľmi podobný tomu z predlohy, ale najprv sa mi musia prekrývať všetky tri osi z obrázku s tými reálnymi

ja som si krvopotne dokázal nastaviť 2 osi, modrú výšku a zelenú hĺbku, aby sa prekrývali s reálnymi osami, ale ak sa lepšie prizrieš, červená šírka nieje úplne presne rovnobežne nastavená, ide do šikma



preto je možné, že mi zadná veža nesedí, proste keď idem čím viac napravo hore od ľavého spodného rohu, kde sa spájajú všetky tri osi, tým viac to bude odlišné, preto mi už vzdialenosť špičky vežičky a pravý roh nesedí s hornou hranou strechy vikierov (tie by mali byť rovnobežné s červenou osou, ale nie sú)



ak sa budú všetky tri osi prekrývať a nedokážem to podľa toho vymodelovať, nepoviem ani pol slova, len ja to neviem lepšie natočiť a preto si myslím, že je chyba v natočení obrázka a nie v zlej geometrii budovy (toľko teória, ktorú potrebujem overiť)

mňa by zaujímalo, či neexistuje nejaký "vedecký" postup, ako ten obrázok natočiť, čojaviem, že nakreslím si paralelogram, zadám nejaké uhly, vydelím ich 1/3 zo 4. dňa 3. lunárneho týždňa v prestupnom roku pri skákaní na ľavej nohe

:big smile:

pre názornosť tu sú pohľady spredu, zvrchu, zľava



a perspektíva, kde je šípkou označený smer pohľadu kamery, kedy je vidieť to, čo na prvom obrázku v paralelnom zobrazení

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Vojta Č. | 45
Príspevky: 273
Meno: Vojta Čaban

Re: Pomoc

Príspevokod užívateľa Vojta Č. » 29 Mar 2017 15:33

Ten obrázek je křivej, to nenarovnáš do os ani za prase. Viz téma Sketchup.

Návrat na "Rest room // Rest Room"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných