Beňo napísal:Ale nech budeš robiť čo chceš, z obrázka uhly aj tak odmeriaš len približne.
ak vychádzam z toho, že ten môj paralelný obrázok, v tomto prípade kostol z hry, je naozaj axonometrickým zobrazením reálneho 3D objektu, tak si trúfam tvrdiť, že to nakreslím s uspokojivou presnosťou a pri správnom natočení získam obrázok veľmi podobný tomu z predlohy, ale najprv sa mi musia prekrývať všetky tri osi z obrázku s tými reálnymi
ja som si krvopotne dokázal nastaviť 2 osi, modrú výšku a zelenú hĺbku, aby sa prekrývali s reálnymi osami, ale ak sa lepšie prizrieš, červená šírka nieje úplne presne rovnobežne nastavená, ide do šikma
preto je možné, že mi zadná veža nesedí, proste keď idem čím viac napravo hore od ľavého spodného rohu, kde sa spájajú všetky tri osi, tým viac to bude odlišné, preto mi už vzdialenosť špičky vežičky a pravý roh nesedí s hornou hranou strechy vikierov (tie by mali byť rovnobežné s červenou osou, ale nie sú)
ak sa budú všetky tri osi prekrývať a nedokážem to podľa toho vymodelovať, nepoviem ani pol slova, len ja to neviem lepšie natočiť a preto si myslím, že je chyba v natočení obrázka a nie v zlej geometrii budovy (toľko teória, ktorú potrebujem overiť)
mňa by zaujímalo, či neexistuje nejaký "vedecký" postup, ako ten obrázok natočiť, čojaviem, že nakreslím si paralelogram, zadám nejaké uhly, vydelím ich 1/3 zo 4. dňa 3. lunárneho týždňa v prestupnom roku pri skákaní na ľavej nohe
pre názornosť tu sú pohľady spredu, zvrchu, zľava
a perspektíva, kde je šípkou označený smer pohľadu kamery, kedy je vidieť to, čo na prvom obrázku v paralelnom zobrazení