Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33 HOTOVO

Moderátori: Jolaus, Trak-Tor

Užívateľov profilový obrázok
Bakendrid | --
Príspevky: 40
Meno: Jirka

Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33 HOTOVO

Príspevokod užívateľa Bakendrid » 22 Apr 2018 22:13

Zdravím všechny papírové kolegy ze Slovenska :)
Dovolím si zde prezentovat svůj třetí model po návratu k modelařině. Trošku neplánovaně je to letadlo, skoro vůbec jsem je nelepil, ani ve své hluboké minulosti, ale spitfire od Albatrosu byl můj úplně první model, který mě přivedl k modelařině. Sice jsem ho nikdy nedokončil, protože na takový modle jsem tehdy absolutně neměl, ale cesta tak započala. Nyní tedy mé druhé letadlo v životě :)

Když jsem se probíral nabídkou prodejců na soutěži v Ostravě, tak mi do oka padl tenhle nádherný model. Hrozně se mi líbila kamufláž a celkové grafické provedení. Tak jsem zakoupil a po chvíli rozhodování jsem do toho říznul.

Předlohou modelu je speciální verze, která měla být schopna startu z letadlové lodi. Model T2 byl upraven aby byl schopen startu ze země.
Wikipedia praví:
Bf 109 T byl odvozen od verze Bf 109 E. Zkoušky probíhaly na prototypu Bf 109 V17 (D-IWKU), který byl vybaven čtyřmi pomocnými jednotkami pro start z katapultu. Po havárii prototypu byl nahrazen strojem Bf 109 V17a (TK+HM). Hlavním cílem bylo vytvořit palubní stíhačky pro rozestavěné letadlové lodě Kriegsmarine (klasické Graf Zeppelin, Flugzeugträger B a lehkou letadlovou Seydlitz). Hlavní změnou bylo zvětšení rozpětí na 11,08 m, zesílení konstrukce trupu v místě, kde se mezi pátou a šestou sekcí nacházel úchyt pro katapult, a přistávací hák. Po složení křídla[zdroj?] nepřekračovalo rozpětí 4,59 m. Výzbroj byla tvořena buď čtyřmi kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dvěma kulomety MG 17 a dvěma křídelními kanóny MG FF.

Zkoušky prvních Bf 109T-0 byly zahájeny v Itálii, záhy však byly přesunuty do Travemünde. Výroba verzí T-1 a T-2 (Werk-Nr.7728 až 7797) probíhala v první polovině roku 1941. Od června bylo 63 strojů dodáno jednotkám Luftwaffe v Norsku, 42 kusů získala I/JG 77 a cvičné jednotce Jagdgruppe Drontheim připadlo 21 letounů. Koncem prosince 1941 byl vydán příkaz ke stažení všech Bf 109T-2 do Německa, kde měly být v továrně Fieseler urychleně vybaveny na standard T-1. Společnost Messerschmitt však nabídla variantu vycházející z nového pozemního Bf 109G. Nahromaděné Bf 109T-2 proto byly přiděleny noční stíhací NJG 101, JG 300, školní Blindflugschule 10 a Jagdstaffel Helgoland, podléhající II/JG 11. Po britských náletech na Helgoland se jednotka v listopadu 1943 přemístila na jihonorský Lister, kde operovala do léta 1944. Poté zbylé T-2 jako zastaralé předala školním jednotkám.

Bf 109 T-0 - Předvýrobní varianta vznikla přestavbou deseti strojů Bf 109 E-l. Výzbroj tvořily čtyři kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dva kulomety MG 17 a dva křídelní kanóny MG FF/M ráže 20 mm. 10 letounů.
Bf 109 T-1 – verze vycházející z Bf 109 E-3 s motorem DB 601 N a plným palubním vybavením. 7 letounů.
Bf 109 T-2 – tato verze prošla úpravou pro použití na pevné zemi, bez palubního vybavení. 70 letadel.
Maximální rychlost verze T byla 570 km/h.


Předkládám potvrzení o originálu :)
Obrázok

Začal jsem kokpitem. Lepil se dobře, na žádný velký problém jsem nenarazil. Je to moje první letadlo a ani jsem se o letadla nikdy nijak zvlášť nezajímal, tak jedu podle modelu a návodovek :) Nějaké vylepšování si ponechám na příští kousek :)

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Po dokončení kokpitu jsem se pustil do bočních stran. Pravá toho na sobě má docela dost, levá skoro nic :) Lepilo se to dobře, bez chyb, snad jen na mé straně.

Obrázok Obrázok ObrázokObrázok Obrázok

No a po téhle přípravě jsem přikročil k nalepení na kokpit.

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

No a na závěr jsem kokpit potáhl obšívkou. Měl jsem z toho trochu strach, ale po pečlivém několikerém přezkoušení na sucho všechno hezky sedlo.

Obrázok Obrázok

Zatím jsem spokojen, přeci jen je to první letadélko, chce to víc tvarování než u pásovky, ale je to zábava protože v tom není tolik opakujících se dílů uvidíme, jak mi to půjde dál, přeci jen přechod křídlo trup to bude teprve pořádná zkouška. 8-)
Tak zatím a příště :)
Naposledy upravil/-a Bakendrid v 28 Okt 2018 22:38, upravené celkom 1 krát.
Pro kamarády ;) Bak

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 23 Apr 2018 08:59

tak ti držím palce a na tvarovanie sú kadejaké prípravky a pomôcky, ale to asi vieš, pár postupov je aj tu na fóre uvedených
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 51
2K+
Príspevky: 3654
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 23 Apr 2018 09:09

Veľmi vydarené! Držím palce a sledujem.
:)
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
Bakendrid | --
Príspevky: 40
Meno: Jirka

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Bakendrid » 23 Apr 2018 21:54

Díky.
přípravu jsem si udělal, byla by škoda takhle pěkný model zničit nějakou základní neznalostí.
Dneska jsem dokončil žebrování čumáku. Na ukazováčku mám sice pěkný mozol, ale stálo to za to :)

Obrázok Obrázok Obrázok

Ale prosím o radu, je lepší čumák přilepit ke kokpitu a obšívat, nebo obšít samostatně? Spíš se kloním k variantě přilepení, ale rád si nechám poradit.
Pro kamarády ;) Bak

Užívateľov profilový obrázok
Jolaus | 45
Príspevky: 1456
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava-Petržalka

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Jolaus » 25 Apr 2018 08:05

Ahoj a vitaj v tejto krásnej sekcii letectva :)
Za výber modelu ťa musím pochváliť....tiež ho mám doma spolu s ďalšou cca 30 modelov od Halinskeho. Čo sa týka stavby....vyzerá to zatiaľ veľmi dobre. Ja osobne síce volím rebrá už vypálené( som lenivec :haha: ) ale pokiaľ máš pevnú ruku a chuť rezať tak prečo nie :big smile: . Je určite viac spôsobov alebo postupov pri lepení, ale tu by som radšej nalepil tú kostru ku kokpitu a tak to potom obšíval.
Každopádne držím palce a dúfam že model zdárne dokončíš.
:wink: :victory:
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.

Užívateľov profilový obrázok
Bakendrid | --
Príspevky: 40
Meno: Jirka

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Bakendrid » 25 Apr 2018 22:28

Ahoj,
na pálená žebra jsem moc velký lakomec :victory: hlavně se ale držím hesla proč kupovat něco, co si můžu udělat sám :)
nakonec jsem čumák přilepil a obšívám od kokpitu. Přibyla nějaká obšívka, a hlavně sání, které mi dalo řádně zabrat. Akorát co mě hodně mrzí, tak jsem to při přitláčení moc přitlačil a prolisoval jsem si žebírko + jsem si udělal rýhu do papíru. Nějaký tip jak se toho zbavit?

Na fotkách si můžete udělat obrázek, lepí se to fajně a vše super sedí. Chvála, kterou jsem na Halinského slyšel byla rozhodně zasloužená.

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
Pro kamarády ;) Bak

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 26 Apr 2018 10:21

pekne to zatiaľ vyzerá :victory:

Bakendrid napísal:Ahoj,
na pálená žebra jsem moc velký lakomec :victory: hlavně se ale držím hesla proč kupovat něco, co si můžu udělat sám :)

tu nejde o lakomosť, ale sú taký, ktorým mi to nejde :haha:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Štefan Húska | 42
2K+
Príspevky: 2624
Meno: Štefan Húska
Bydlisko: Saalbach Österreich

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Štefan Húska » 04 Máj 2018 20:16

Krásne ideš, aj keď tá preliačina zamrzí, možno špendlíkom nejako vytuniť :wink: držím palce a hádam sa aj ja konečne rozhýbem keď vidím túto tvoju nádheru :wink:
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu

Užívateľov profilový obrázok
Bakendrid | --
Príspevky: 40
Meno: Jirka

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Bakendrid » 06 Máj 2018 20:46

Díky kluci :)
Štefan Húska - jen se rozhýbej, každý model je třeba a nezapomeň na report :)

práce pokračují. Mám hotový hlavní tubus. Bohužel jsem se nevyhnul chybám. Nejsou sice velké, ale bohužel jsou. Ale zase někde ty zkušenosti nabrat musím :)
Promáčklinu na chladiči se mi podařilo zamaskovat. Opatrně jsem odloupnul vrchní vrstvu s tiskem, pinzetou vyhladil a zase přilepil zpátky. Zestárl jsem při tom asi tak o deset let, jak jsem se bál, abych to neroztrhl :D
A teď půjdu na křidélka :) držte mi palce :D

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
Pro kamarády ;) Bak

Užívateľov profilový obrázok
Bakendrid | --
Príspevky: 40
Meno: Jirka

Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33

Príspevokod užívateľa Bakendrid » 16 Júl 2018 19:19

Ahoj,
jelikož je léto obdobím papírového i mé tempo se zpomalilo. Teď bojuji s křídly, až postoupím, zase něco postnu :)


Obrázok Obrázok Obrázok

hezké léto všem :)
Pro kamarády ;) Bak

Návrat na "Letecká technika // Aircrafts"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní