Mustang Mk.I /WAK/ 1:33
Napísané: 13 Júl 2014 20:40
Zdravim všetkých,
po dlhšom čase som sa opäť pustil do niečoho vážnejšieho. Ide o mašinu z druhej svetovej, notoricky známeho Mustanga, no nie verziu B alebo D, ale jednú z prvých, konkrétne Mark I, ktorý bol navrhnutý na požiadavky Kráľovského letectva v roku 1940. Mal slúžiť ako doplnok lietadiel vyrobených v Británii, ktorých výroba bola nedostatočná. Lietadlo sa v službe ukázalo dosť dobré na to, aby si jeho výrobu objednalo aj USAF. O tom, že neskôr patrilo k najlepším stíhačkám II. svetovej vojny sa hádam netreba ďalej rozpisovať.
Model je možné zlepiť v dvoch variantoch, líšiacich sa od seba farbou vrtuľového kužeľa. Obe reprezentujú mašinu kapitána Jana Lewkowicza, NA-83 Mustang Mk.I vo farbách 309. poľskej letky, ktorá bola Mustangmi vyzbrojená 7. júna 1942. Jej úlohou bolo hliadkovanie a obrana východného pobrežia Anglicka. Vybral som si verziu s tmavým vrtuľovým kužeľom, ktorá je známa preletom cez okupované Nórsko 7. septembra 1942. Tento let preukázal schopnosť Mustangov vykonávať lety na dlhú vzdialenosť. Viac o tomto lete je možné naštudovať na http://www.polishsquadronsremembered.com/309/Allison%20engine.html alebo http://forum.warthunder.com/index.php?/topic/121540-the-first-mustang-over-norway-polish-illegal-one-flt-janusz-lewkowicz/.
Jedná sa o moj prvý model z poľskej produkcie, preto mám pred ním rešpekt, s takými malými dielmi som asi ešte nikdy nepracoval a celkom sa teším na lepenie kostry. Začal som kokpitom, a až na niektorých miestach netrafenú farbu retuše si myslím, že som si viedol obstojne. Mám trochu strach, či sa mi obšívka okolo kokpitu neprepadne, kvôli trošku vyčnievajúcim rebrám. Model sa zatiaľ lepí dobre a nezachytil som žiadnu nepresnosť "od výroby". Viac na fotkách
po dlhšom čase som sa opäť pustil do niečoho vážnejšieho. Ide o mašinu z druhej svetovej, notoricky známeho Mustanga, no nie verziu B alebo D, ale jednú z prvých, konkrétne Mark I, ktorý bol navrhnutý na požiadavky Kráľovského letectva v roku 1940. Mal slúžiť ako doplnok lietadiel vyrobených v Británii, ktorých výroba bola nedostatočná. Lietadlo sa v službe ukázalo dosť dobré na to, aby si jeho výrobu objednalo aj USAF. O tom, že neskôr patrilo k najlepším stíhačkám II. svetovej vojny sa hádam netreba ďalej rozpisovať.
Model je možné zlepiť v dvoch variantoch, líšiacich sa od seba farbou vrtuľového kužeľa. Obe reprezentujú mašinu kapitána Jana Lewkowicza, NA-83 Mustang Mk.I vo farbách 309. poľskej letky, ktorá bola Mustangmi vyzbrojená 7. júna 1942. Jej úlohou bolo hliadkovanie a obrana východného pobrežia Anglicka. Vybral som si verziu s tmavým vrtuľovým kužeľom, ktorá je známa preletom cez okupované Nórsko 7. septembra 1942. Tento let preukázal schopnosť Mustangov vykonávať lety na dlhú vzdialenosť. Viac o tomto lete je možné naštudovať na http://www.polishsquadronsremembered.com/309/Allison%20engine.html alebo http://forum.warthunder.com/index.php?/topic/121540-the-first-mustang-over-norway-polish-illegal-one-flt-janusz-lewkowicz/.
Jedná sa o moj prvý model z poľskej produkcie, preto mám pred ním rešpekt, s takými malými dielmi som asi ešte nikdy nepracoval a celkom sa teším na lepenie kostry. Začal som kokpitom, a až na niektorých miestach netrafenú farbu retuše si myslím, že som si viedol obstojne. Mám trochu strach, či sa mi obšívka okolo kokpitu neprepadne, kvôli trošku vyčnievajúcim rebrám. Model sa zatiaľ lepí dobre a nezachytil som žiadnu nepresnosť "od výroby". Viac na fotkách