tak po dlhšej dobe, ktorú som vyplnil mojou záľubou v nepreverených modeloch, zakladám tému - už som ani nepamätal ako sa to robí
Vraciam sa opäť do I. svetovej, tentokrát s Fokkerom Dr.I. Model je to pomerne známy, lepil ho aj tu na fóre Petopato v inej kamufláži.
Ja som zvolil červeného baróna - stroj, na ktorom lietal Manuel von Richthofen, najväčšie eso prvej svetovej.
Dám ešte aspoň technické údaje okopírované z wikipedie:
Posádka: 1 pilot
Dĺžka: 5,77 m
Rozpetie: 7,12 m (horné krídlo), 6,23 m (stredné krídlo), 5,7 m (dolné krídlo)
Výška: 2,95 m
Plocha krídiel: 18,66 m²
Plošné zaťaženie: kg/m²
Prázdná hmotnosť: 406 kg
Vzletová hmotnosť : 586 kg
Motor: 1× 9valcový rotačný motor Oberursel UR.II - 110k (82 kW)
Maximálna rýchlosť: 185 km/h
Pádová rýchlosť: 72 km/h
Dolet: 300 km
Dostup: 6100 m
Stúpavosť: 5,7 m/s
Výzbroj: 2× synchronizovaný guľomet Spandau MG 08/15 7,92 mm, 500 nábojov na hlaveň.
Tu sú fotky originálu:
Teraz teda začnem report...
Report
Na úvod treba povedať, že tlač je pekná, papier pomerne silný, uvidíme ako dopadnú nábežky Veľmi pekné a podrobné sú návodovky.
Kto si kúpi aj lasery (ktoré sa mi zdajú pri kostre krídiel nevyhnutnosťou), musí počítať s tým, že podlepovaniu sa nevyhne - set neobsahuje diely, ktoré majú potlač.
Zatiaľ toho nemám veľa, stavba začína časťou skeletu a základom interiéru. Drotárčinu moc nemusím, takže mi to trvalo dlhšie ako by sa patrilo. Tie drôtiky som napriek návodu natrel na strieborno a zamazal čiernym pastelom - tak sa mi to zdalo vernejšie. Ten knipel nezodpovedá úplne realite, ale to som fakt lepšie nedal...
A ešte mám fotel pilota:
Takže zatiaľ toľko, tému som radšej založil, aby som sa na to neskôr nevyoné
m.