StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Moderátor: WanRayen

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa serpens » 08 Jan 2013 11:07

Co sa tyka zlozitosti to necham na teba, da sa to spravit aj tak, ze nechas len textury a tie diely ako otional a daju sa lepit na to. Ale co by som ti odproucil je zbav sa chlopni, bez nich to bude o dost lepsie.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 08 Jan 2013 15:15

ok, pokusim sa niektore veci porobit texturami a bokom k tomu pre pripadnych zaujemcov modelovane
co sa tyka chlopni, tak dam na radu a neham ich len na vacsie diely, tj aby chlopna mala povedzme aspon 2-3 mm

uz aby mi dosiel ten papier a mohol som testovat
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 08 Jan 2013 15:19

120gr papier je dosť tenký, to je odhadom ako šmikajdy v ABC, aby ti to nerobilo neplechu pri väčších plochách
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa serpens » 08 Jan 2013 15:50

Ono to bude dost krpate, typujem na vysku tak do desat centimetrov, mozno aj menej. Papeir by mal byt OK, mozno to telo a hlava, tam by sa zisiel hrubsi, ale zas koli dvom dielom. Ale chlopne by som vypustil uplne a dal by som len dodatocne (take co nie su pripojene ku dielu) tam kde treba, napr. ten kruh by jednu pomocnu vlepovaciu zniesol, ale ak ju nechas priamo na diely, tak tam budes mat odskok.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 08 Jan 2013 16:30

výška by mala byť o 1/3 viac, okolo 15- 16 cm, ale veď nieje problém si to vytlačiť na čo bude kto chcieť
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 08 Jan 2013 16:34

aktualna vyska od spodku nohy po vrch hlavy je 180.82mm (nejaky mm prida este vrchny holoprojektor) a z toho samotne telo (zakladny valec) je 81.92mm -> tam bude podlepenie vhodne

takze prave mi dosiel papier (UPS kurier) - je relativne tenky, ale na tie drobne veci bude myslim akurat - skusim este dnes nejaky diel rovno vytlacit a zlepit, pravdepodobne "outer feet" aby som oskusal to vybranie pre battery box

co sa tyka chlopni - spomenuty sposob dodatocnej som pouzil pri tej JP verzii ktoru som skusobne zacal lepit - urezal som klasicku a podlepom som to spojil
je fakt ze pri klasickej by bol odskok, ale zas myslim ze neni problem ju tam normalne dat a kto sa bude chcet vyhrat tak ju jednoducho ureze
celkovo si mi nasadil chrobaka do hlavy a mam nad cim rozmyslat - ale mensie chlopne nez 2mm tam na 100000% davat nebudem

takze hor sa do rozkladu tej nohy a skusobneho patlania :bad smile:
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 08 Jan 2013 16:42

držím palce ;)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 08 Jan 2013 21:05

tak prva verzia rozkladu outer foot hotova - ak ma niekto zaujem tak moze oskusat - http://temp.losys.sk/outerfoot.zip
navodovy obrazok je render z Rhina, s rucne dokreslenymi cislami - myslim ze je postacujuci, bohuzial zatial neviem ako to dat na jednu stranu pdf so samotnou smikajdou
len pre spresnenie:
- diely 5-8 by mali mat hrubku 0.53mm takze treba ich podlepit
- diel 4 ma hornu hranu do stratena a dole ma vacsie skosenie - zatial som lepsie riesenie ako je vyprodukovane nevymyslel
- diel 8 ma obe hrany skosene, pri tejto hrubke je to ale detail, maximalne tak hornu stranu po prilepeni skosit do roviny s vysekom vo vrchu nohy
- sede ciary su pomocne pre umiestnenie dalsich dielov, nemali by byt po zlepeni az tak viditelne - dal som ich take kvoli tomu ze cela noha by mala byt cisto biela, maximalne diely 8-10 strieborne/metalicke
- diely 9+10 by mali idealne vytvorit fittink (obrucku, zakoncenie) pre kablik vonkajsieho priemeru zhruba 2mm, takze by to mali byt trubicky - v jednoduchsej verzii ale mozu byt plne a kablik bude nahradeny pasikom papiera podobne ako v JP verzii

chlopne su akvamarinove, myslim ze tie co som dal su v pohode, do oblukovej casti som ich nedal aby sa ten obluk nedeformoval
tymi sedymi pomocnymi ciarami si nejsom isty - nehat ich takto alebo riesit nejako inac ? idealne aby ich nebolo vidno po zlepeni (aj bez retuse)
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
Ing. Spendlik | 42
Príspevky: 372
Meno: Tomáš
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Ing. Spendlik » 08 Jan 2013 23:28

Ahoj,
vyzera to zatial fajn, no mám pár rád, ktoré by Ti mohli pomôcť, ale neviem to na 100% :) :
1.) pokiaľ vyslovene netrváš na tom, aby si mal návod urobený z obrázkov z Rhina (ako v Tvojom prípade), prípadne ako vyrenderovaný obrázok (napríklad ako mávajú niektoré poľské vystrihovačky), je tu možnosť robiť návody pomocou 2D resieb, ktoré môžeš vytvoriť cez príkaz v Rhine. Stačí, keď si označíš napríklad spomínanú nohu R2, v okne s perspektívou si nastavíš pohľad na nohu, aký by si chcel a potom už len potrebuješ stlačiť tú správnu ikonku. Tá sa nachádza v submenu Lineárnej kóty - ak si nič nemenil tak Lineárna kóta je predposledná v hornej lište (ikona symbolizuje horizontálnu a vertikálnu kótu), dlhšie ju podrž a otvorí sa Ti submenu, v ktorom vyberieš "Vytvoriť 2D výkres" (ikona ceruzky kresliacej kocku). Tam si nastav, čo potrebuješ, myslím si, že stačí ak dáš Aktuálny pohľad a potom už len ok (vytvoria sa Ti nové vrstvy - ak to teda nezmeníš v nastaveniach). Tým pádom by sa Ti mal vytvoriť obraz z čiar v zadanej vrstve. S ním potom môžeš pracovať ako s hociktorými čiarami v Rhine. Ja som to tak urobil celý návod na JetBike a mal som vo väčšine prípadov pozitívne reakcie.
2.) viem, že je to tak trochu luxus a pre skúsených modelárov to nie je potreba, ale je fajn mať vo vystrihovačke aspoň nejakým spôsobom naznačené kde a ako ohýbať hrany.
3.) nechápem ako spraviť diel 4 - mám zbrúsiť papier? Osobne by som to nechal len ako nalepený obdĺžnik
4.) pokiaľ niekto bude lepiť tú verziu, ktorú si dal k stiahnutiu, tak pochybujem, že bude tlačiť farebne. Takže farebné chlopne sú zbytočné a aj pri otexturovanom modely by bolo fajn ich mať čierne (pokiaľ robím chlopne, mám ich pre poriadok v inej vrstve, takže v tom nemám bordel - to platí aj pre číslovanie, značky na ohyb a pod.). A takisto som aj za čierne naznačenie miest, kam nalepiť ďalšie diely - ale to ma možno pár ľudí prehlasuje.
5.) ak si použil ten môj skript na číslovanie, tak je tam aj možnosť pridávať špeciálne znaky - takže napríklad môžeš v menovaných dieloch dopísať kliknutím hviezdičku a tak naznačiť, ktoré treba podlepiť

To je všetko - držím palce!
T.

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 08 Jan 2013 23:46

Ing. Spendlik napísal:Ahoj,
vyzera to zatial fajn, no mám pár rád, ktoré by Ti mohli pomôcť, ale neviem to na 100% :) :
1.) pokiaľ vyslovene netrváš na tom, aby si mal návod urobený z obrázkov z Rhina (ako v Tvojom prípade), prípadne ako vyrenderovaný obrázok (napríklad ako mávajú niektoré poľské vystrihovačky), je tu možnosť robiť návody pomocou 2D resieb, ktoré môžeš vytvoriť cez príkaz v Rhine. Stačí, keď si označíš napríklad spomínanú nohu R2, v okne s perspektívou si nastavíš pohľad na nohu, aký by si chcel a potom už len potrebuješ stlačiť tú správnu ikonku. Tá sa nachádza v submenu Lineárnej kóty - ak si nič nemenil tak Lineárna kóta je predposledná v hornej lište (ikona symbolizuje horizontálnu a vertikálnu kótu), dlhšie ju podrž a otvorí sa Ti submenu, v ktorom vyberieš "Vytvoriť 2D výkres" (ikona ceruzky kresliacej kocku). Tam si nastav, čo potrebuješ, myslím si, že stačí ak dáš Aktuálny pohľad a potom už len ok (vytvoria sa Ti nové vrstvy - ak to teda nezmeníš v nastaveniach). Tým pádom by sa Ti mal vytvoriť obraz z čiar v zadanej vrstve. S ním potom môžeš pracovať ako s hociktorými čiarami v Rhine. Ja som to tak urobil celý návod na JetBike a mal som vo väčšine prípadov pozitívne reakcie.
2.) viem, že je to tak trochu luxus a pre skúsených modelárov to nie je potreba, ale je fajn mať vo vystrihovačke aspoň nejakým spôsobom naznačené kde a ako ohýbať hrany.
3.) nechápem ako spraviť diel 4 - mám zbrúsiť papier? Osobne by som to nechal len ako nalepený obdĺžnik
4.) pokiaľ niekto bude lepiť tú verziu, ktorú si dal k stiahnutiu, tak pochybujem, že bude tlačiť farebne. Takže farebné chlopne sú zbytočné a aj pri otexturovanom modely by bolo fajn ich mať čierne (pokiaľ robím chlopne, mám ich pre poriadok v inej vrstve, takže v tom nemám bordel - to platí aj pre číslovanie, značky na ohyb a pod.). A takisto som aj za čierne naznačenie miest, kam nalepiť ďalšie diely - ale to ma možno pár ľudí prehlasuje.
5.) ak si použil ten môj skript na číslovanie, tak je tam aj možnosť pridávať špeciálne znaky - takže napríklad môžeš v menovaných dieloch dopísať kliknutím hviezdičku a tak naznačiť, ktoré treba podlepiť

To je všetko - držím palce!
T.


v prvom rade dik za reakciu ;)
1/ mne je jedno ako sa k tomu navodovemu obrazku dostanem - hlavne ze z neho bude jasne ako sa to ma poskladat. kedze som narychlo iny sposob nevedel tak som to spravil tak ako to je. ale urcite vyskusam ten postup co si napisal
2/ oki, pozrem ako to byva standardne znacene a pokusim sa o nieco
3/ mno v tiptop verzii asi zbruseny papier, realne asi vacsina ludi len nalepi ten obdlznik
4/ ta verzia co som tu dal je len prvy pouzitelny export - vo finale sa asi bude moset tlacit farebne kvoli barevnym dielom. Tuna som ich spravil modre hlavne kvoli sebe, ale final ich kludne spravim cierne - staci zmenit barvu vrstvy kedze su v samostatnej. Naznacenie miest lepenia uvidim dalsie ohlasy, ale urcite este zredukujem mnozstvo ciar - neni myslim potrebne mat nakresleny vzdy cely obvod, vacsinu bude stacit 1-2 ciary
5/ to som nevedel - pohladam a pokusim sa teda nejako poznacit jednotlive podlepovania (ale vacsina asi bude vyzadovat len na toho 0.5mm)

ad rhino skripty - neopravil si uz nahodu tu chybu s opacnou stranou umiestnenia chlopne ?
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Návrat na "Sci-Fi a fantazijné // Sci-Fi & Fantasy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní