StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Moderátor: WanRayen

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa serpens » 08 Jan 2013 23:51

Nedavaj prosim ta quote (citovat) na prispevok, ktory je hned nad citaciou. Dik
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 26 Jan 2013 14:24

Tak som po dlhsej dobe zase nieco malo porobil ...
hral som sa hlavne s rozkladmi, cislovanim, navodovymi obrazkami, umiestnovanim na papier ...
momentalne je to este bez ofarbovania, kedze s tym som zatial mal problem - v Corel-i som nedokazal absolutne nic spravit ... v Gimp-e podla navodu co som tu nasiel sa mi nedali riadne porobit magicwand vystrihy vrstiev ... takze s tym sa este asi trosku nanervacim nez si najdem pouzitelny sposob
v Rhine mi ostava doriesit rozklad niektorych drobnosti pre zlozitejsiu verziu - shoulder hydrauliky, booster cover (to aj nejaku jednoduchsiu verziu), hub a pod.
Aktualny nahlad na vystup z Rhina je prilozeny ... je to prava noha, momentalne vychadza na 2xA4


A teraz (doslova) par otazok na tunajsich odbornikov:
- pri jednoduchsej verzii prerabat cislovanie tak, aby islo porade alebo mozem kludne vynechat niektore cisla (zlozitejsich vynechanych/zjednodusenych) dielov a usetrit si tak robotu ?
- moze byt prva strana tak ako je (hlavicka+navodovky+diely) alebo diely radsej nemiesat s inymi vecami ? zase by ostalo kopec volneho miesta kedze sa diely na 1 stranu nevlezu ...
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 26 Jan 2013 16:48

a to chceš robiť čo, šmikajdu na pokračovanie? šak ju zmasti celú a potom nafliaskaj všetky diely ako sa zmestia, nie?
základné diely - očíslovať
diely navyše - opísmenkovať
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 26 Jan 2013 18:13

na pokracovanie uplne ne ... ale po jednotlivych blokoch aby som sa nestracal v tom cislovani ...
to ze je to teraz ako vacmene samostatne pokracovanie si netreba moc vsimat - s tou hlavickou som sa len dnes trosku hral, ako odreagovanie
ono hlavne pri bocnej nohe si chcem usetrit robotu tym, ze lavu spravim len ako zrkadlovy obraz pravej, takze bude stacit naflakat nove cisla aby tiez neboli zrkadlove, diely a navodove obrazky nemosim nanovo vyrabat
opismenkovat drobizg - vidis kua to ma nenapadlo ...
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa serpens » 26 Jan 2013 21:41

Neviem, ze ci ti to aj pisat, nechcem ta zneuchutit a nic take. Osobne sa mi nepaci konstrukcia niekotrych dielov a tak isto sa mi nepaci cislovanie. Cele mi to pride ako ABC styl :( Mne viac sedi lepenie na tupo a minimum ryhovania. Tolko moj nazor, co s nim to uz necham na teba, prinajhorsom pouzi techniku jednym uchom dnu druhym von. Co sa tyka pridavnych veci, tak tam suhlasim s toudim, dal by som pismenne znacenie. Vsetky alternativne diely by som nazval Ax. Ak by bol diel napr. 2 tak alternativny by bol A2.

Pripajam este jeden model na ukazku toho, ako by som si predstavoval konstrukciu ja. Je to len taky jednoduchy model (3h robota aj s navodovkou), ktory chcem pouzit tu na fore ako sutaz, ale je ho treba na novo rozlozit (odporucam nelepit, sekol som sa pri rozklade).

mech_00.pdf
(62.63 KiB) 237 stiahnutí
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 26 Jan 2013 22:49

neva, človek sa učí celý život a chlopňu ušmikneš raz- dva :wink:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Ing. Spendlik | 42
Príspevky: 372
Meno: Tomáš
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Ing. Spendlik » 26 Jan 2013 23:24

Ešte pár postrehov odo mňa :)
1.) niektoré diely by som upravil - napríklad diel 21 by som rozdelil na tri, dva boky a jeden plášť, prípadne spojenie presunúť na iné miesto a nechať to v jednom diely. Keď vidím japonské vystrihovačky a v nich napríklad pneumatiky z jedného dielu tak sa mi otvára nožík vo vrecku.
2.) chlopne by som nechal - kto chce, ten si ich odreže a lepí na tupo.
3.) číslovanie je robené cez môj skript ak sa nemýlim. Dokonca je tam aj možnosť to nechať vyfarbiť a vyzerá to úplne ako z ABC. Pre jednoduché modely by som to použil, pre zložitejšie už asi nie - ale to je vec preferencií. Pri návodovke rovnako - v ABC myslím bol krúžok s čiarkou tak, aby nebola zakrytá celá návodovka "zobáčikmi". Ale nemám s tým nejaký veľký problém, svoj účel spľňa aj toto.
4.) žiaľ nemám čas sa venovať modelom a už vôbec nie skriptom, takže na tomto bojovom poli zatiaľ nič nové
5.) v tom GIMPe, neviem čo Ti nejde na magicwand, ale mne robil tiež problém, skús sa pohrať s citlivosťou
6.) naozaj chceš robiť dve verzie? na nete sa povaľuje kopec jednoduchých modelov. Zložitý bude úplne stačiť :)

Držím palce, zatiaľ sa mi to páči.

Užívateľov profilový obrázok
Lopo | 45
Príspevky: 225
Meno: Palo
Bydlisko: Myjava
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa Lopo » 27 Jan 2013 09:29

dik vsetkym za pripomienky ... a v ziadnom pripade nejdu jednym uchom dnu a druhym hned ven ... aj ked sa volam Hluchy :D (takze pocujem len co chcem :victory:)

format cislovania - je to cez spendlikov skript, ale skusim pouzit len carkove miesto zobakovych
cislovanie - serpensov priklad mi uz pride zas zbytocne zmatocny (cisla pre bloky, pismenka pre diely blokov), pouzijem asi klasicky cislovanie po dieloch a pismenka pre dobrovolne bloky. L/R stranu pri vonkajsich nohach asi poriesim doplnenim L/R k cislam, pri inych celkoch to uz nebude treba
konstrukcia/rozklad dielov - snazil som sa prave minimalizovat nutnost pouzitia doplnkovych znaciek, takze napr aj spomenuty diel 21 je hentak v kope, tj spojenie vo vrchole a obluky bez chlopni pre minimalizaciu sposobenych deformacii. komu sa to nepaci tak neni vobec problem to v tom vrchole rozsmiknut a zlepit spatky - spojove miesto je uplne minimalne a pri uplne dokonalom vyrezavani by to malo byt vacmene aj tak na rozpadnutie
chlopne - ako napisal spendlik, kto ich nechce ten ich osmika prec, opacne je to asi trosku horsie ;)
gimp/farbenie - hral som sa aj s citlivostou a nedokazal som pri niektorych dieloch dosiahnut oznacenie ako by som chcel, takze vzdy mi to bud oznacilo komplet vsetko okrem par ciar (svina "pretiekla" von z oblasti a nasledne dovnutra dalsich) alebo mi to oznacilo uz prilis malo a ostavalo moc placu okolo ciar. skusal som aj priamo generovanie/tlac v rhino ale zatial bez uspechu
2 verzie - celkom pravda ze jednoduche sa povaluju kdekade ... tak zjednodusenie neham asi len na miestach kde mi to neprida nejako robotu, tj napr v ramene neham v miestach vystrihov tie obrysove kresby, ale booster cover urobim len 1 zlozity rozklad

este k rozmiestneniu - budem sa snazit dodrzovat jednotlive celky oddelene (na sposob pokracovacich smikajd) ale nie striktne za kazdu cenu - ulahcuje mi to totiz orientaciu v hotovych veciach a hlavne nemam rad ked smikajda je rozhadzana po papieroch bez ladu a skladu a kazdy diel mosim vzdy hladat po vsetkych stranach/papieroch. takze nez to dokoncim tak asi bude rozmiestnenie striktne a po dokonceni spravim este optimalizaciu pre zmensenie poctu potrebnych stran
meram bulharskym metrom !
zacata prerabka R2D2
hotovo: Spiderman pos2
rozsmikane: lowQ free R2D2, Jaeger Strike (Pacific Rim)
asi kos: IronMan mk7
plan: USS Patna, BumbleBee, Optimus Prime, Aliens P-5000, rozne SW ...

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa iconmaster » 27 Jan 2013 13:11

Serpensove cislovanie je podla mna logicke, podobne maju aj polske modely - cislo oznacuje neajku cast a pismena ozjacuju jednotlive diely, z ktorych sa dana cast sklada. Dokonca cislovanim je mozne udat aj postup lepenia dielov.

Co sa tyka chlopni, tak v podstate nezavadzaju a kto ich nepotrebuje, moze ich jednoducho odstranit. Pri malickych dieloch ale niekedy hraju rolu aj desatiny milimetra a urcite bude rozdiel ci sa lepi pomocou chlopne alebo bez, niekedy to chce aj nejake upravy, aby si dostal pozadovany tvar alebo napr. kolmost rohov.

Kazdopadne skus vytlacit a zlepit toto, co uz mas hotove a verim ze vlastne skusenosti ti pomozu zistit co by bolo potrebne zmenit, upravit :wink:

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: StarWars - R2D2 /Lopo/ 1:6

Príspevokod užívateľa serpens » 27 Jan 2013 14:56

Ano cislovanie je ako pise ico, Cislica celok a zaroven poradie lepenia dielov, pismena su poradie lepenia casti celku. Mozno zlozite, ale ma svoje vyhody.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Návrat na "Sci-Fi a fantazijné // Sci-Fi & Fantasy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní