modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000

Moderátor: WanRayen

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 11 Mar 2015 21:49

trojfarebne svietiaci? to fakt nechcete, aby som to v dohľadnej dobe dokončil? :beat plaster:

hral som sa s tými loďámi a stále sa mi to tam nechcelo zmestiť aj s CUBE stanicou, až som si konečne uvedomil, že pôvodný koncept bol
na krabicu 50x50x50cm, ale mal som iba jeden arch debnovej lepenky, z tej som narezal bezodpadovou technológiou v podstate A3 archy,
čiže výška a šírka je menšia o 10cm a hĺbka dokonca o 20cm (tak to teraz má 40x40x30cm)



tak som sa rozhodol, že z krbovej vložky využijem zadné čelo (Trak-Tor díky za inšpiráciu) a do toho vydutého oňieho narvem stanicu,
tá bude teda mimo samotný priestor bedne a bude miesto na lode (dúfam)

takže farebný návrh aj s ušáma na prenášanie a oplášťované



a pre predstavu, ako to vyzerá bez farby a v pepakure rozložená zadná stena na A4 archoch, konečne využijem po prvý raz v živote
tie orientačné značky pre diely, ktoré sú väčšie ako jedna strana A4


žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Trak-Tor | 51
2K+
Príspevky: 3655
Meno: Juraj
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa Trak-Tor » 12 Mar 2015 09:25

Rád som pomohol! :wink:
Vyzerá to dobre!
-- Ani budúcnosť už nie je to, čo bývala... --
Moja galéria

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 12 Mar 2015 23:34

ďakujem

mno, vytlačil som v robote tie A4 so značkami na presné zlepenie a "akosi" to nieje dobré, ľavý stĺpec má krížiky od seba ďalej, ako pravý stĺpec,
neviem, čím to je, exportoval som to z pepakury ako pdf, premeriam ešte export obrázkov, či to tam nebude lepšie, ale potreboval som presný
rozmer a ten zabezpečím buď tlačou podľa DPI (ale taký program v robote nemajú) a tak mi zostalo len to PDFko

takže som rozstrihal jednotlivé obrysy tak, aby som mohol zlepiť A4 k sebe podľa značiek, celé to vystrihol, obkreslil na tenšiu debnovú lepenku
načiaral to, narezal a naohýbal, čo bolo dosť zaujímavé, lebo som musel kontrolovať každú jednu čiaru, kam to ide ohnúť, snáď som sa neojebabral
a nalepil som ešte chlopňu, po návrate z Olomouca to zlepím

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 18 Mar 2015 20:42

konečne dokončená zadná stena a výroba rámu, na ktorý to pôjde nalepiť

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 20 Mar 2015 23:36

bojujem s modelom a s chrípkou, zatiaľ remíza na oboch frontách

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 40
a.k.a. hado
Príspevky: 8850
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000

Príspevokod užívateľa serpens » 26 Mar 2015 10:08

Ja podobne, tento rok uz na mna lezie druhy krat. Zatial sa drzim. No model siel bokom na chvilu.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 14 Aug 2016 07:59

upravil som názov vlákna, lebo hra ELITE dala vzniknúť viacerým priamym pokračovaniam a aj klonom, ako je Oolite (tu je link na stiahnutie), no a práve z tohto klonu
by som rád postavil pár modelov, možno raz do nej zmastím nejaký 3D model vesmírnej lode, ale o tom inokedy 2781

do hry existuje viac ako 400 OXP (Oolite eXpansion Pack), čiže rôznych rozšírení a vylepšení, ktoré do hry pridávajú:
- nové lode/ vesmírne stanice, pumpy, satelity
- vylepšenia či už HUDu, výbavy, alebo výzbroje
- prípadne upravujú výzor vesmíru, ako farba jednotlivých hviezd, ich vzdialenosť od planét, prípadne počet planét a ich mesiacov v jednotlivých sústavách apod.
(v originále je v sústave vždy jedna hviezda, jedna planéta bez mesiaca a medzi nimi asteroidy, ktoré sa dajú ničiť, alebo z nich dolovať minerály)

nainštaloval som si OXP Torus stations, ten pridáva do systémov s vysokou technickou úrovňou iné typy vesmírnych staníc, konkrétne takéto



no a vtedy ma napadlo, že by to bol pekný papierový model, hoci tento by mal byť v ešte menšej mierke ako ostatné stanice, lebo je naozaj hovado hovadské

na porovnanie veľkosti so stanicou CUBE, ktorá má priemer 1km z rovnakej vzdialenosti 5km



tak som sa rozhodol, že skúsim na rozjazd zlepiť nejaké modely zo základnej hry, ktorých šmikajdy si budem musieť spraviť rozložením 3D modelov

celá hra je programovaná v Pythone, lode aj s textúrami sa dajú robiť napr. v Blenderi a potom sa skonvertujú do .dat súborov, ktoré sa nachádzajú v adresári hry

najprv som sa snažil exportovať z toho .dat súboru samotný model, na to sú špeciálne skriptové súbory spúšťané v pytóne, ale to nefungovalo, nie som zrejme kompatibilný s programovaním, ale z oolite fóra mi nakoniec dali link na už priamo skonvertované súbory vo formáte .obj, ktoré Blender dokáže otvoriť

vzhľadom na to, že ovládanie Blendera je pre mňa španielska dedina s japonskými titulkami, budem to robiť v Sketchupe, Blender dokáže exportovať súbory do rôznych formátov, okrem iného aj ako .dae súbor, ktorý Sketchup dokáže otvoriť

takto vyzerajú všetky modely zo základnej hry a lode samotné



toto sú asteroidy, prvý je obývaný asteroid (existuje OXP, ktoré umožňuje na ňom pristávať podobne ako na stanici), potom 2 veľkosti klasických asteroidov, ktoré sa dajú buď zničiť za malý poplatok, alebo špec. laserom rozbiť na 2 druhy balvanov a tie ešte na najmenšie úlomky, ktoré sa dajú nabrať na loď a následne predať ako minerály (zase existuje OXP s drvičkou, ktorá získava z minerálov iný/ lepší a drahší materiál)



rakety, záchranný modul a nákladné kontajnery



tu je na porovnanie najmenšia loď Adder s mojou verziou z hry ELITE, ono časom tie lode prerobili a "nafúkli"



ďalšia vec je mierka, zistil som pomocou pepakury rozmery objektov, ktoré v knižnici lodí v menu hry nemajú uvedené rozmery



takže lode budem robiť v mierke 1:1000, stanice 1:6000 a mierku Torusu ešte neviem, pretože ho v Sketchupe ešte nemám

na rozjazd skúsim dosť jednoduchý model, väčšiu variantu asteroidu v mierke 1:6000,
takto vyzerá v hre a asteroid na porovnanie s Adderom



zatiaľ bude iba biela varianta, lebo textúry z hry ešte získať neviem a ofarbiť model v pepakure tiež nie no a tieto diely prerozdeliť tak, aby sa z toho dala zmastiť šmikajda, je snáď lepšie ako skladať pucle :bad smile:

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 14 Aug 2016 20:32

diely prerozdelené, hor sa na stavbu, pretože modelovanie je celkom dobrá rehabilitácia na paprču

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 15 Aug 2016 19:59

asteroid pomaly rastie



medzitým sa trápim s Metasequoiou, ktorá používa natívny (nech je to čo chce) formát pre pepakuru, chcem dostať na model textúru,
len som to v živote nerobil a učiť sa to za pochodu je na palicu

:beat plaster: :haha:
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 53
Krotiteľ textúr
Príspevky: 12895
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 19 Aug 2016 14:39

asteroid dokončený, dokonca som si očísloval diely, ako sa majú postupne lepiť, aj textúru som tam "akosi" nahodil, len je vidieť, kde sa to spája,
no s mojím Paint skillom to o moc lepšie nedám, našiel som na nete jeden veľký obrázok s krátermi a z toho budem fliaskať textúry na všetky
asteroidy, čo spravím



len Metasequoia má veľkosť textúry 256x256 bodov, tak väčšie modely majú textúry rozmazané, taktiež som nepochopil/ nenašiel možnosť
exportu textúry ako obrázku, musel som si ju típnuť pri 100% veľkosti ako screenshot, proste ja



:beat plaster:

Naposledy upravil/-a toudi_sk v 19 Aug 2016 14:43, upravené celkom 1 krát.
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Návrat na "Sci-Fi a fantazijné // Sci-Fi & Fantasy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní