trojfarebne svietiaci? to fakt nechcete, aby som to v dohľadnej dobe dokončil?
hral som sa s tými loďámi a stále sa mi to tam nechcelo zmestiť aj s CUBE stanicou, až som si konečne uvedomil, že pôvodný koncept bol
na krabicu 50x50x50cm, ale mal som iba jeden arch debnovej lepenky, z tej som narezal bezodpadovou technológiou v podstate A3 archy,
čiže výška a šírka je menšia o 10cm a hĺbka dokonca o 20cm (tak to teraz má 40x40x30cm)
tak som sa rozhodol, že z krbovej vložky využijem zadné čelo (Trak-Tor díky za inšpiráciu) a do toho vydutého oňieho narvem stanicu,
tá bude teda mimo samotný priestor bedne a bude miesto na lode (dúfam)
takže farebný návrh aj s ušáma na prenášanie a oplášťované
a pre predstavu, ako to vyzerá bez farby a v pepakure rozložená zadná stena na A4 archoch, konečne využijem po prvý raz v živote
tie orientačné značky pre diely, ktoré sú väčšie ako jedna strana A4
modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000
Moderátor: WanRayen
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000
ďakujem
mno, vytlačil som v robote tie A4 so značkami na presné zlepenie a "akosi" to nieje dobré, ľavý stĺpec má krížiky od seba ďalej, ako pravý stĺpec,
neviem, čím to je, exportoval som to z pepakury ako pdf, premeriam ešte export obrázkov, či to tam nebude lepšie, ale potreboval som presný
rozmer a ten zabezpečím buď tlačou podľa DPI (ale taký program v robote nemajú) a tak mi zostalo len to PDFko
takže som rozstrihal jednotlivé obrysy tak, aby som mohol zlepiť A4 k sebe podľa značiek, celé to vystrihol, obkreslil na tenšiu debnovú lepenku
načiaral to, narezal a naohýbal, čo bolo dosť zaujímavé, lebo som musel kontrolovať každú jednu čiaru, kam to ide ohnúť, snáď som sa neojebabral
a nalepil som ešte chlopňu, po návrate z Olomouca to zlepím
mno, vytlačil som v robote tie A4 so značkami na presné zlepenie a "akosi" to nieje dobré, ľavý stĺpec má krížiky od seba ďalej, ako pravý stĺpec,
neviem, čím to je, exportoval som to z pepakury ako pdf, premeriam ešte export obrázkov, či to tam nebude lepšie, ale potreboval som presný
rozmer a ten zabezpečím buď tlačou podľa DPI (ale taký program v robote nemajú) a tak mi zostalo len to PDFko
takže som rozstrihal jednotlivé obrysy tak, aby som mohol zlepiť A4 k sebe podľa značiek, celé to vystrihol, obkreslil na tenšiu debnovú lepenku
načiaral to, narezal a naohýbal, čo bolo dosť zaujímavé, lebo som musel kontrolovať každú jednu čiaru, kam to ide ohnúť, snáď som sa neojebabral
a nalepil som ešte chlopňu, po návrate z Olomouca to zlepím
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: ELITE - seria lodi /toudi_sk/ 1:300/3000/6000
Ja podobne, tento rok uz na mna lezie druhy krat. Zatial sa drzim. No model siel bokom na chvilu.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000
upravil som názov vlákna, lebo hra ELITE dala vzniknúť viacerým priamym pokračovaniam a aj klonom, ako je Oolite (tu je link na stiahnutie), no a práve z tohto klonu
by som rád postavil pár modelov, možno raz do nej zmastím nejaký 3D model vesmírnej lode, ale o tom inokedy 2781
do hry existuje viac ako 400 OXP (Oolite eXpansion Pack), čiže rôznych rozšírení a vylepšení, ktoré do hry pridávajú:
- nové lode/ vesmírne stanice, pumpy, satelity
- vylepšenia či už HUDu, výbavy, alebo výzbroje
- prípadne upravujú výzor vesmíru, ako farba jednotlivých hviezd, ich vzdialenosť od planét, prípadne počet planét a ich mesiacov v jednotlivých sústavách apod.
(v originále je v sústave vždy jedna hviezda, jedna planéta bez mesiaca a medzi nimi asteroidy, ktoré sa dajú ničiť, alebo z nich dolovať minerály)
nainštaloval som si OXP Torus stations, ten pridáva do systémov s vysokou technickou úrovňou iné typy vesmírnych staníc, konkrétne takéto
no a vtedy ma napadlo, že by to bol pekný papierový model, hoci tento by mal byť v ešte menšej mierke ako ostatné stanice, lebo je naozaj hovado hovadské
na porovnanie veľkosti so stanicou CUBE, ktorá má priemer 1km z rovnakej vzdialenosti 5km
tak som sa rozhodol, že skúsim na rozjazd zlepiť nejaké modely zo základnej hry, ktorých šmikajdy si budem musieť spraviť rozložením 3D modelov
vzhľadom na to, že ovládanie Blendera je pre mňa španielska dedina s japonskými titulkami, budem to robiť v Sketchupe, Blender dokáže exportovať súbory do rôznych formátov, okrem iného aj ako .dae súbor, ktorý Sketchup dokáže otvoriť
takto vyzerajú všetky modely zo základnej hry a lode samotné
toto sú asteroidy, prvý je obývaný asteroid (existuje OXP, ktoré umožňuje na ňom pristávať podobne ako na stanici), potom 2 veľkosti klasických asteroidov, ktoré sa dajú buď zničiť za malý poplatok, alebo špec. laserom rozbiť na 2 druhy balvanov a tie ešte na najmenšie úlomky, ktoré sa dajú nabrať na loď a následne predať ako minerály (zase existuje OXP s drvičkou, ktorá získava z minerálov iný/ lepší a drahší materiál)
rakety, záchranný modul a nákladné kontajnery
tu je na porovnanie najmenšia loď Adder s mojou verziou z hry ELITE, ono časom tie lode prerobili a "nafúkli"
ďalšia vec je mierka, zistil som pomocou pepakury rozmery objektov, ktoré v knižnici lodí v menu hry nemajú uvedené rozmery
takže lode budem robiť v mierke 1:1000, stanice 1:6000 a mierku Torusu ešte neviem, pretože ho v Sketchupe ešte nemám
na rozjazd skúsim dosť jednoduchý model, väčšiu variantu asteroidu v mierke 1:6000,
takto vyzerá v hre a asteroid na porovnanie s Adderom
zatiaľ bude iba biela varianta, lebo textúry z hry ešte získať neviem a ofarbiť model v pepakure tiež nie no a tieto diely prerozdeliť tak, aby sa z toho dala zmastiť šmikajda, je snáď lepšie ako skladať pucle
by som rád postavil pár modelov, možno raz do nej zmastím nejaký 3D model vesmírnej lode, ale o tom inokedy 2781
do hry existuje viac ako 400 OXP (Oolite eXpansion Pack), čiže rôznych rozšírení a vylepšení, ktoré do hry pridávajú:
- nové lode/ vesmírne stanice, pumpy, satelity
- vylepšenia či už HUDu, výbavy, alebo výzbroje
- prípadne upravujú výzor vesmíru, ako farba jednotlivých hviezd, ich vzdialenosť od planét, prípadne počet planét a ich mesiacov v jednotlivých sústavách apod.
(v originále je v sústave vždy jedna hviezda, jedna planéta bez mesiaca a medzi nimi asteroidy, ktoré sa dajú ničiť, alebo z nich dolovať minerály)
nainštaloval som si OXP Torus stations, ten pridáva do systémov s vysokou technickou úrovňou iné typy vesmírnych staníc, konkrétne takéto
no a vtedy ma napadlo, že by to bol pekný papierový model, hoci tento by mal byť v ešte menšej mierke ako ostatné stanice, lebo je naozaj hovado hovadské
na porovnanie veľkosti so stanicou CUBE, ktorá má priemer 1km z rovnakej vzdialenosti 5km
tak som sa rozhodol, že skúsim na rozjazd zlepiť nejaké modely zo základnej hry, ktorých šmikajdy si budem musieť spraviť rozložením 3D modelov
vzhľadom na to, že ovládanie Blendera je pre mňa španielska dedina s japonskými titulkami, budem to robiť v Sketchupe, Blender dokáže exportovať súbory do rôznych formátov, okrem iného aj ako .dae súbor, ktorý Sketchup dokáže otvoriť
takto vyzerajú všetky modely zo základnej hry a lode samotné
toto sú asteroidy, prvý je obývaný asteroid (existuje OXP, ktoré umožňuje na ňom pristávať podobne ako na stanici), potom 2 veľkosti klasických asteroidov, ktoré sa dajú buď zničiť za malý poplatok, alebo špec. laserom rozbiť na 2 druhy balvanov a tie ešte na najmenšie úlomky, ktoré sa dajú nabrať na loď a následne predať ako minerály (zase existuje OXP s drvičkou, ktorá získava z minerálov iný/ lepší a drahší materiál)
rakety, záchranný modul a nákladné kontajnery
tu je na porovnanie najmenšia loď Adder s mojou verziou z hry ELITE, ono časom tie lode prerobili a "nafúkli"
ďalšia vec je mierka, zistil som pomocou pepakury rozmery objektov, ktoré v knižnici lodí v menu hry nemajú uvedené rozmery
takže lode budem robiť v mierke 1:1000, stanice 1:6000 a mierku Torusu ešte neviem, pretože ho v Sketchupe ešte nemám
na rozjazd skúsim dosť jednoduchý model, väčšiu variantu asteroidu v mierke 1:6000,
takto vyzerá v hre a asteroid na porovnanie s Adderom
zatiaľ bude iba biela varianta, lebo textúry z hry ešte získať neviem a ofarbiť model v pepakure tiež nie no a tieto diely prerozdeliť tak, aby sa z toho dala zmastiť šmikajda, je snáď lepšie ako skladať pucle
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000
asteroid pomaly rastie
medzitým sa trápim s Metasequoiou, ktorá používa natívny (nech je to čo chce) formát pre pepakuru, chcem dostať na model textúru,
len som to v živote nerobil a učiť sa to za pochodu je na palicu
medzitým sa trápim s Metasequoiou, ktorá používa natívny (nech je to čo chce) formát pre pepakuru, chcem dostať na model textúru,
len som to v živote nerobil a učiť sa to za pochodu je na palicu
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12895
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: modely zo série počítačových hier ELITE - Oolite/ toudi_sk a kolektív/ 1:300/ 1:1000/ 1:3000/ 1:6000
asteroid dokončený, dokonca som si očísloval diely, ako sa majú postupne lepiť, aj textúru som tam "akosi" nahodil, len je vidieť, kde sa to spája,
no s mojím Paint skillom to o moc lepšie nedám, našiel som na nete jeden veľký obrázok s krátermi a z toho budem fliaskať textúry na všetky
asteroidy, čo spravím
len Metasequoia má veľkosť textúry 256x256 bodov, tak väčšie modely majú textúry rozmazané, taktiež som nepochopil/ nenašiel možnosť
exportu textúry ako obrázku, musel som si ju típnuť pri 100% veľkosti ako screenshot, proste ja
no s mojím Paint skillom to o moc lepšie nedám, našiel som na nete jeden veľký obrázok s krátermi a z toho budem fliaskať textúry na všetky
asteroidy, čo spravím
len Metasequoia má veľkosť textúry 256x256 bodov, tak väčšie modely majú textúry rozmazané, taktiež som nepochopil/ nenašiel možnosť
exportu textúry ako obrázku, musel som si ju típnuť pri 100% veľkosti ako screenshot, proste ja
Naposledy upravil/-a toudi_sk v 19 Aug 2016 14:43, upravené celkom 1 krát.
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní