Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Moderátor: Fito

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 24
Príspevky: 1745
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 03 Apr 2019 00:06

Ahoj chlapi. :victory:
Ako som už avizoval po dokončení tatry tak tentokrát blúdim do mne neznámych vôd a teda do námornej technike. Už dlhšie sa mi tento model ako taký páčil a uvažoval som, že si ho zlepím. Teraz zrejme prišiel ten správny čas skúsiť to... Zatiaľ budem lepiť čln a podľa nálady si možno zlepím aj príves.
Náhľad na obálku a samotný model:


Na úvod nejaké technické data:

Člun byl vyvinut jako náhrada člunu MO-111P a je součástí soupravy PMS. Je určen pro vlek a postrk pontonových mostů a soulodí z PMS a jiných nesamohybných plovoucích břemen a dále k jízdám sólo a jako pracovní člun k zabezpečení činnosti vojsk na vodních překážkách. Člun je převážen na podvozku SP-5 za tažným vozidlem (zpravidla T 813, T 815).
Člun má v porovnání s člunem MO-111P některé modernější konstrukční prvky zvyšující jeho výkonnost a manévrovatelnost na vodě – krytá paluba, ochranný štít osádky, hydraulický servoválec řízení, dokormidlovávací zařízení.


Takticko-technická data:
Hmotnost člunu bez popsádky: 5000 kg
Hmotnost čllunu s podvozkem: 8850 kg
Délka: 8,07 m
Šířka: 2,3 m
Výška: 2,3 m
Ponor: 0,92 m
Max. rychlost na vodě: 22 km/h
Rychlost při postrku dvou říčních dílu PMS zatížených břemenem o hmotnosti 20 t: 12 km/h
Osádka: 2 muži (velitel člunu a lodník)

Doba spuštění na vodu: 8-10 minut
Doba vytažení z vody: 10-15 minut

Pohon:
Motor: naftový, vodou chlazený, typ Škoda M-634
Trvalý výkon motoru: 110 kW (1600 ot/min)

Tah člunu na upoutaném laně
- při chodu vpřed 17,66 kN
- při chodu vzad 6,86 kN
Objem palivových nádrží 260 litrů (zajistí provoz člunu po dobu asi 8 hodin při výkonu motoru asi 96 kW)
Lodní vrtule jedna čtyřlistá
Průměr lodní vrtule 800 mm

Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/37047/ ... orovy-clun
http://www.csla.cz/technika/plavidla/mo634.htm

Report
Pustil som sa do samotnej stavby.. Nuž ako som hovoril, mne vody neznáme a tak to aj dopadlo :red: Začal som normálne podľa návodu samotnou kostrou tu problém ešte nebol. No problém nastal pri obliepaní kostry. Nakoľko s tým skúsenosti nemám tak to aj tak dopadlo. Nepodarilo sa mi to. Na niekoľkým miestach sa mi pretlačila trochu kostra, čo mi až tak nevadí. Viac ma naštval a mrzí dolný predný diel. išlo o prvý diel ktorý som lepil, keby som predtým trochu dobrúsil kostru tak by to sadlo lepšie. Takto mi tam vznikli trochu medzery a pri snažení sa mi ešte aj pokazilo natvarovanie "špicu" . Snažil som sa to nejak poladiť tým, že som do paluby urobil otvory a tvarovkou trochu upravil tvar. Lepšie to už ale nebude. Vyzeralo to ale ešte horšie. Ďalej to už asi nechám tak a budem pokračovať v stavbe.


Tak na úvod asi takto. Myslím si, že to najťažšie mám za sebou aj keď nie úplne zdárne ale teraz to snaď už bude lepšie a v celku to nebude tak byť do očí.


Tak zase nabudúce :still dreaming:
na stole: Motorový čln MO-634
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
Oliver | 24
Príspevky: 1266
Bydlisko: Trenčín/Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa Oliver » 05 Apr 2019 20:40

Bude sa to dať zakryť aj nejakou plachtou keby niečo. Ináč ešte môžeš skúsiť celú obšívku prebrúsiť a prefarbiť.
Len pokračuj.
:big smile:
Oliver

Na stole: Tw29
Naposledy dokončené: '68 Dodge Charger R/T


"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 24
Príspevky: 1745
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 09 Apr 2019 23:14

Ahoj
Oliver díki. Tmeliť ani brúsiť nebudem isto. to nieje môj štýl a potom by to už chcelo prefarbiť celý model..

Report
Pár dní som sa k modelu nedostal a stavba stála. Každopádne som späť a pokračoval som podľa návodu. Ďalší číslovaný diel bol pohon- vrtuľa, hriadeľ a samotné kormidlo. Kormidlo som prilepil vo vytočenej polohe, nechcel som aby bolo rovné splynulo by to a nevyniklo. Na spodnú časť som ešte pridal chladiacu špirálu. Ďalej som nalepil rubové diely motorového priestoru, na tých sa nachádzajú nejake kladky dokormidlovacieho zariadenia, čo vlastne absolútne netuším čo je. :haha: ďalej som ešte spracoval čerpadlo a kladky.

Tu sú fotky:


Furt ma mrzí ten predok no čo už. teraz je už stavba jednoduchá žiadne obliepanie a podobne.
na stole: Motorový čln MO-634
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 24
Príspevky: 1745
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 14 Apr 2019 22:51

Caw chlapi..

Report
Motor: ďalšia robota bola jednoduchá, a to samotný motor a následne jeho vlepenie do motorového priestoru:


Len som si akurát teraz uvedomil že som pri jeho manipulácii ulomil hrdlo na olej :haha: a medzičasom som vyhodil aj bordel z podložky, tak budem musieť vyrobiť nový :beat plaster: :haha:
Ďalej som pridal lícový diel paluby, vnútorné diely priestoru pre posádku a zatiaľ prvý dekeľ v prednej časti.
na stole: Motorový čln MO-634
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 24
Príspevky: 1745
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motorový čln MO-634 / Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 16 Apr 2019 22:17

Ahoj
Report
Zase malý pokrok. dorobil som ulomené hrdlo oleja na motore. a pokračoval. Dorobil som všetky poklopy na vrchu člnu. Zadné sú napevno predné nad motorovým priestorom sú zdvíhacie. Nakoľko vo vystrihovačke nieje nijak riešené podopretie, tak som to vyriešil jednoduchým mechanizmom na podopretie.


Ďalej som v zadnej časti dorobil úchyty a kryt tunelu trysky. A na boku priestoru pre posádku som dorobil kladky.


Stavba ide celkom rýchlo. teraz sa budem pomaly venovať priestoru pre posádku no a ešte som zatiaľ vynechal všetky možné zábradlia, ktorých je teda požehrane. :haha:
Tak zas nabudúce. :big smile:
na stole: Motorový čln MO-634
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Návrat na "Námorná technika // Watercrafts"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný