Ahojte, rozbehol som sa a po drevenom kostole som sa pustil do ďalšieho modelu. Prešiel som si svoj archív a našiel som ideálneho kandidáta. Ferrari 126 C2 Gilesa Villeneuvea.
Niečo o predlohe, je rok 1982 a v F1 sa začínajú objavovať turbomotory. Taký ma aj Ferrari vo svojej novej edícii 126tky - 1,5L V6 biturbo je pri váhe 600 kíl a 600 konských silách poriadne mrštná mašina. Spolu s aerodinamickými prvkami ground effectu doslova pozemská raketa. V tejto sezóne do áut nasadli Didier Pironi a mimoriadne obľúbený Giles Villeneuve. Auto bolo rýchle, ale nespoľahlivé a taktiež v tejto dobe aj nebezpečné. Už piata veľká cena v ročníku, Belgicko, bola šokujúco posledná pre Gilesa. V kvalifikácii na Zolderi zahynul po kontakte s Jochenom Maasom vo vysokej rýchlosti. Giles bol v rýchlom kole, zatiač čo Maas išiel pomalým tempom. Jochen chcel vyčistiť stopu rýchlejšiemu jazdcovi, ale tragicky sa nepochpili a obaja sa presunuli na rovnaku stranu trate. Gilesovo auto sa po náraze do zadnej časti Massovho vozu vzineslo do výšky a po niekoľkých kotrmeloch sa rozpadlo. Kanaďan nemal šancu prežiť tento karambol. Čo je tiež zarážajúce je to, že veľmi podobný incident mal aj Prioni o niekoľno týždńov na mokrej VC Nemecka, tam Pironi v hustom ďaždi narazil do zadnej časti Prostovho Renaultu. Prežil, ale mal viacero zlomenín oboch nôh a jeho kariéra sa v F1 skončila. Ferrari bolo v tejto dobe rýchle (aj vyhralo v celkovej kvalifikácii), ale krehké a pre jazdov bohužiaľ príliš krehké. Sezónu dojazdili dvaja náhradníci - Patrick Tambay a Mario Andretti.
Takto bude vyzerať môj výsledok snaženia. Avšak ja budem stavať verziu bez predného krídla.
Dnes som sa pustil tradične do kolies, dúfal som, že model od Michala Antonického bude pohodová stavba, ale hneď na začiatku ma zaskočila táto vec. Plášť zadných kolies je výrazne dlhší ako je potrebné. Nevidím iné riešenie ako kus z plášťa odrezať. Čo si myslíte? Pardón za trochu bojovú fotku.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Moderátor: iconmaster
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
https://papermodelers.sk/viewtopic.php? ... 72#p186381
ahoj, tiež som to lepil a áno, treba to kúsok skrátiť...
ahoj, tiež som to lepil a áno, treba to kúsok skrátiť...
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Veď hej, dokonca som tú stavbu aj komentoval. Lenže odvtedy už veľa času prešlo a som na to zabudol. Ale dobré stavby si treba pripomínať.
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Mám tu postup, kolesá sú hotové. S prednými našťastie problém nebol a zadné som upravil podľa možností. Mám už rozpracovanú aj karosériu. Ďalší diel, ktorý bolo nutné výrazne upravovať, bol diel s číslom 8, výztuha (naznačený šípkou). Bol pomerne veľký v každom smere, čiže rýchla práca so skalpelom to vyriešila.
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Parada,snad na bocniciach koliesok by som tu strednu kruhovu bielu ciaru (ohybu) zatrel, budu este krajsie
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
ahoj, nie som si istý, ale myslím, že som ju nalepil z rubu na ten diel...
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Aha, môže byť. Skúsim ešte prehľadať ďalšie fóra, možno nejaká fotka napovie niečo viac. Ale vyzerá to tak, že si udrel klinec po hlavičke.
Re: Ferrari 126 C2 / ABC / 1:24
Mám tu postup, prostredná časť monopostu je hotová. Idem na bočnice. Na internete som našiel niekoľko ďalších stavieb, ale zo žiadnej som nič k dielu 26 nič nové nedozvedel, tak som chlopňu zalepil k rubu a hotovo. Síce ju nebude vidieť, ale my budeme vedieť, že tam je.
Taktiež som mierne upgradol kolesá.
Taktiež som mierne upgradol kolesá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný