Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Moderátor: iconmaster
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Paly tak ako sa dari? Uz sa neviem dockat nejakych tych fotiek... Aj ked tieto Dakarovky mi moc nehovoria, ale na tvoju pracu som zvedavy...
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Momentálne môžem povedať toľko, že mám narysované nové pneumatiky (disky použijem z modelu) a začnem ich už aj lepiť, bohužiaľ kvôli jednému projektu mám teraz času málo, holt snažím sa získať svoju vysnívanú prácu, kde by som ukojil svoj hlad po sebarealizácii, takže je to veľmi dôležité. Ale v priebehu týždňa sem niečo určite postnem .
Live hard, ride easy.
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Dnes som si spravil od povinností voľno a konečne pokusne zlepil jedno koleso (pneumatiku). Som s tým celkom spokojný, rysovanie ma baví a rád do modelu prinášam nejaké nové nápady. Možno sa už niekde podobná konštrukcia objavila, možno sú iné, lepšie, jednoduchšie spôsoby, ale mne je to vcelku fuk, hlavne, že mi to prináša radosť . Popisovať budem s postupnosťou fotiek.
Najprv som si z pásikov navil základ behúňa a aby boli čo najlepšie tak som si vyrobil valcovú šablónu presného priemeru. Pásiky vždy natieram po celej ploche, je to potom pevné jak prase. Na ne som následne nalepil 5 mm široký pásik, podlepený na 1 mm, ktorý tvorí navýšenie strednej časti behúňa.
Následne som si pripravil zakrivené pásiky, tvoriace samotný behúň. Tie som vytvaroval v priereze do oblúka a postupne nalepil jednu stranu a potom druhú. Tie farebné čiary mi budú slúžiť na jednoduchšie umiestňovanie častí dezénu, to niekedy v ďalšom príspevku, to bude robota nadlho
Ráfy použijem pôvodné, tam sa nebude meniť takmer nič. Vľavo je zvinutý a aj opásikovaný základ ráfu, vpravo je vnútorná časť pneumatiky. Jej obvod je väčší, ako otvor v boku pneumatiky, opisuje druhú vnútornú kružnicu. Keďže bok pneumatiky je nabombírovaný, rozdiel medzi ráfom a krúžkom v pneumatike som vyplnil pásikom o niečo užším, aby nezavadzal. Stočil som ho na ráfe tak, aby sa dal sundať dole a vlepil presne do stredu väčšieho kruhu. Tým pádom všetko presne sadne a ráf budem môcť pohodlne vlepiť až po nafarbení pneumatiky. Možno niekomu príde divné, prečo som to nespravil užšie a aby ten kruh bol presne vo výreze bokov, ale za prvé nechávam si rezervu, lebo obruče ráfov majú trocha iný sklon ako boky pneumatiky, za druhé to bude možno lepšie vyzerať a za tretie tak mi to vyhovuje a nebudem na tom nič meniť
No a potom už len stačilo dať všetko dokopy. Prekvapilo ma, ako mi to presne sadlo, holt rysovanie ma na strednej pár krát zachránilo pred 4 na vysvedčení z matematiky . Stredový pásik sa dá kľudne podlepiť aj na viac ako 1 mm, podľa toho, aké to človek chce mať. S tou variabilitou sa tam dá pekne pohrať. Hlavne to splnilo požiadavku na zaoblenie behúňa a oslobodil som sa od množstva brúsenia, ktoré neznášam, takto to bude rovnomerné a stačí jemnučko prebehnúť len prechody medzi dielmi. Na pneumatikách budú aj nápisy MICHELIN a čísla udávajúce rozmer, 8x to vyrezávať nebude sranda (na oba boky kolies), ale všetko je raz prvýkrát, ešte som to na modeli nikdy nerobil.
Popis sa možno zdá komplikovaný, ale mne sa to všetko lepilo parádne a zvládol by to každý
Najprv som si z pásikov navil základ behúňa a aby boli čo najlepšie tak som si vyrobil valcovú šablónu presného priemeru. Pásiky vždy natieram po celej ploche, je to potom pevné jak prase. Na ne som následne nalepil 5 mm široký pásik, podlepený na 1 mm, ktorý tvorí navýšenie strednej časti behúňa.
Následne som si pripravil zakrivené pásiky, tvoriace samotný behúň. Tie som vytvaroval v priereze do oblúka a postupne nalepil jednu stranu a potom druhú. Tie farebné čiary mi budú slúžiť na jednoduchšie umiestňovanie častí dezénu, to niekedy v ďalšom príspevku, to bude robota nadlho
Ráfy použijem pôvodné, tam sa nebude meniť takmer nič. Vľavo je zvinutý a aj opásikovaný základ ráfu, vpravo je vnútorná časť pneumatiky. Jej obvod je väčší, ako otvor v boku pneumatiky, opisuje druhú vnútornú kružnicu. Keďže bok pneumatiky je nabombírovaný, rozdiel medzi ráfom a krúžkom v pneumatike som vyplnil pásikom o niečo užším, aby nezavadzal. Stočil som ho na ráfe tak, aby sa dal sundať dole a vlepil presne do stredu väčšieho kruhu. Tým pádom všetko presne sadne a ráf budem môcť pohodlne vlepiť až po nafarbení pneumatiky. Možno niekomu príde divné, prečo som to nespravil užšie a aby ten kruh bol presne vo výreze bokov, ale za prvé nechávam si rezervu, lebo obruče ráfov majú trocha iný sklon ako boky pneumatiky, za druhé to bude možno lepšie vyzerať a za tretie tak mi to vyhovuje a nebudem na tom nič meniť
No a potom už len stačilo dať všetko dokopy. Prekvapilo ma, ako mi to presne sadlo, holt rysovanie ma na strednej pár krát zachránilo pred 4 na vysvedčení z matematiky . Stredový pásik sa dá kľudne podlepiť aj na viac ako 1 mm, podľa toho, aké to človek chce mať. S tou variabilitou sa tam dá pekne pohrať. Hlavne to splnilo požiadavku na zaoblenie behúňa a oslobodil som sa od množstva brúsenia, ktoré neznášam, takto to bude rovnomerné a stačí jemnučko prebehnúť len prechody medzi dielmi. Na pneumatikách budú aj nápisy MICHELIN a čísla udávajúce rozmer, 8x to vyrezávať nebude sranda (na oba boky kolies), ale všetko je raz prvýkrát, ešte som to na modeli nikdy nerobil.
Popis sa možno zdá komplikovaný, ale mne sa to všetko lepilo parádne a zvládol by to každý
Live hard, ride easy.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Pekne to celkom vyzerá... Tie kolesa su zaujimave...
Budem sledovať.
Off topic: Len aby si o chvilu nenadaval jak pri pasoch a nezastavil sa..
Budem sledovať.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Trochu pracný, ale veľmi zaujímavý postup, každopádne výsledok stojí za to! (aspoň zatiaľ) Daj rýchlo dezén, nech vidíme komplet pneu...
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Tak výsledok rozhodne stojí zato. Som zvedavý na dezén
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Radost sledovat.
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Tak nějak mě napadá ta otázka proč to dělat jednoduše, když to jde složitě
Ale je to paráda, jsem zvědavej ještě na dezén a nápisy...
Ale je to paráda, jsem zvědavej ještě na dezén a nápisy...
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Super, paci sa mi to...
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Vojta Č. napísal: ... proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ...
lebo:
a) na to má
b) nás chce nasrkakať, ak sa mu to nedajpanther podarí
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných