Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25

Príspevokod užívateľa iconmaster » 01 Jan 2017 20:46

Ako som uz naznacoval, mam dlhsie pripraveny tento projekt a po dokonceni tahaca Wesdijk sa mozem pustit do novej stavby bez vycitiek svedomia :)

Ako som sa dostal k tomuto projektu
Ktori ma poznate dlhsie, tym nie je novinka ze som fanusikom techniky na specialnu dopravu. No cim dalej, tym viac dostavam chut aj k obvyklejsim predloham - teda ku klasickym supravam nakladiakov. Takto som sa zalubil aj do tohto navesu a cim viac som sa s nimi stretaval na cestach, tym viac som ho chcel zlepit. Chybali mi podklady a bil som hlavu o stenu, kedze davnejsie som mal moznost nafotit takyto naves vo firme, kde som brigadoval, ale nenafotil som ho detailnejsie a potom uz sanca nebola. Potom ma napadlo, ze davnejsie sa pytal aj Stevo Habanek na pripadnu stavbu tohto navesu. Tak som s nim nadviazal kontakt a ochotne mi poskytol fotografie a spravil dalsie o roznych detailoch, za co mu dakujem aj touto cestou. Neskor aj mne sa vyskytla moznost si nafotit takyto sklapac a tak som uz mal naozaj dokladne zdokumentovany original.
Hotovy model sa moze hodit napr. ku Scanii.

Nieco o predlohe
Francuzska znacka Benalu je uz 50 rokov etablovana na trhu a patri medzi spickovych vyrobcov celohlinikovych pripojnych vozidiel a nadstavieb. Lahka konstrukcia poskytuje vyssie uzitocne zatazenie, co je smerodajne v doprave. Najviac sa uplatnili na prevoz obilnin a ineho sypkeho materialu, s nizsou mernou hmotnostou. Vyhotovenie ale umozni prevoz paletovaneho tovaru v korbe, cim sa stava este flexibilnejsim. Vyrabaju sa v roznych dlzkach/objemovych variantach od 57 do 79 m^3.
Zakladne technicke udaje pre typ Optiliner 106: