Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Moderátori: jozkin, iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 25
Príspevky: 1775
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 29 Jan 2019 01:48

Ahoj vospolok :victory:

Report
Tak teda opäť som tu s postupom. Ďalsou prácou boli doplnky na kabíne. Predčističe vzduchu na blatníkoch, smerovky, spätné zrkadlá, stierače, klaksón a "policajtov" :still dreaming:


Ďalej som sa venoval kapote. Vyrezal som v nej otvory pre oživenie.


Nasledovalo celú kapotu osadiť na kabíne. Tvarovo mi tentokrát pekne sadla a sedí na kabíne dobre. :P Ešte som trochu doladoval tvarovanie na ohybe, to ale nieje na fotkách.


Po dokončení prednej časti som sa pustil do nadstavby. V tomto prípade zatiaľ iba rám a točnica. :P

Na jednej strane sa mi tento model veľmi príjemne lepí a teším sa z neho. Na strane druhej aj tá sivá si vyžaduje dostatočnú presnosť. Napríklad keď som lepil oranžovú kabínu tak sa lepšie zamaskovali prestrihy ako pri tejto svetlejšej. Ale aj tak ma to baví :bad smile:
na stole: QUEEN 69
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7, Motorový čln MO-634
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
PISTA | --
Príspevky: 103

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa PISTA » 15 Feb 2019 23:41

Autor RW by mohol v návode aspoň uviesť možnosť vytvorenia diferenciálu z drôtu na zahnutie polonáprav do V. U starších typov tatier je to samozrejmosťou. Pritom na obálke RW sa píše detailne spracovanie.

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 25
Príspevky: 1775
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 21 Feb 2019 22:29

Ahoj chlapi. :P
PISTA napísal:Autor RW by mohol v návode aspoň uviesť možnosť vytvorenia diferenciálu z drôtu na zahnutie polonáprav do V. U starších typov tatier je to samozrejmosťou. Pritom na obálke RW sa píše detailne spracovanie.


Ono sa do diferáku vždy vkladá oska a už je to na modelároch ako si to upravia. je otázka ako správne to spraviť. zalomiť to pred manžetami, za manžetami? Ja som tentokrát zvolil to, že som iba bubny nalepil podkosene. Uvidím ako na tom sadnú kolesá

Report
Po krátkej odmlke opäť pokračovanie. Spracoval som blatníky, prilepil točnicu na rám a dorobil nádrž a bedňu na náradie.


Ďalej som spracoval samotný oplen. je čiastočne funkčný a jednotlivé ramená sa dajú sklopiť. Je trochu škoda, že rameno nieje rozdelené na dva ako v reále a nedá sa sklopiť iba polovica. :-(


Týmto je dokončené celé vozidlo okrem kolies a ramena. Pokračovanie čoskoro asi kolesami. :P
na stole: QUEEN 69
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7, Motorový čln MO-634
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
Luky815 | --
Príspevky: 412
Meno: Lukáš
Bydlisko: Bratislava

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa Luky815 » 22 Feb 2019 11:53

Zdravím,
zatiaľ ideš pekne a čisto, teším sa na pokračovanie. A ešte otázočka na záver: Urobíš aj náklad guľatiny?
"Musíme to urobiť presne, preto to urobíme podľa oka"

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 25
Príspevky: 1775
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 23 Feb 2019 10:51

Ahoj :victory:

ďakujem

Čo sa nákladu týka tak nejaký stabilný nebude. Zbytočne by to model vo vitríne zaťažovalo. Je možné, že pri fotení nejaký kus dreva použijem ale aby bol trvalo na aute to si nemyslím :bad smile:
na stole: QUEEN 69
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7, Motorový čln MO-634
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 25
Príspevky: 1775
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 25 Feb 2019 22:14

Ahoj

Report
Tentokrát tu mám základ prívesu (oplenu) nakoľko sa mi do kolies zatiaľ nechcelo.
na stole: QUEEN 69
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7, Motorový čln MO-634
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
atlon | 41
Pán laserov
Príspevky: 1595
Meno: attila
Bydlisko: Nitra, Levice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa atlon » 25 Feb 2019 22:30

parádne ideš :victory:

Off topic: stále hľadám T-148 NTP a nie ju nájsť, vždy mi nájde len vystrihovačku :scorn:
ja som sa stratil alebo ...... ?!?!?!? existovala vôbec NTP-čka?? pokiaľ viem tak by to správne malo byť NTT , čííííí?
Armin is the best

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 25
Príspevky: 1775
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 26 Feb 2019 23:59

atlon napísal:parádne ideš :victory:

Off topic: stále hľadám T-148 NTP a nie ju nájsť, vždy mi nájde len vystrihovačku :scorn:
ja som sa stratil alebo ...... ?!?!?!? existovala vôbec NTP-čka?? pokiaľ viem tak by to správne malo byť NTT , čííííí?


Ďakujem. ;)
Ako je to z označením neviem. Na obálke je NTP ale čo to znamená netusím. Ntt je obyčajný ťahač a tak by NTP mohlo byť nejake označenie pre ten klaničák.

Report
Dnes zase malý kúsok. Tentokrát náprava a listové pera prívesu. :bad smile:


Off topic: Asi by som mal začať uvažovať o novej podložke :haha: :haha:
na stole: QUEEN 69
naposledy dokončené: Tatra 815 ZTZ 12.2, Stavostroj VV100, Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7, Motorový čln MO-634
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
Tomáš S. | --
Príspevky: 14
Meno: Tomáš Straňák
Bydlisko: Uherský Brod

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa Tomáš S. » 27 Feb 2019 14:49

Označení tahačů bylo různé v závislosti na jejich výbavě - řídilo se to následující logikou:

Tahač bez točny - NT (Návěsový tahač)
Klasická verze návěsového tahače pouze s točnou - NTt (Návěsový Tahač točna)
Tahač s točnou a s Pomocným pohonem z převodovky - NTPt (Návěsový Tahač Pohon točna)
Tahač s točnou, s pomocným vývodem a s čerpadlem - NTPst (Návěsový Tahač Pohon "s" točna)

Pro lesovozy byl tedy použit "NT" podvozek s pomocným pohonem z převodovky - "P" - (pro pohon čerpadla ruky). Tyto tahače se nejspíše dodávali bez točny, protože opleu je tam navařen napevno, proto není v označení malé "t". Bohužel jsem nikdy neviděl doklady tohoto auta a tak nevím co to v praxi bylo za vozy (nicméně dobové články o lesovozech toto potvrzují) - logicky to tedy bylo "NTP" nebo "NTPt", kterým odstranili návěsovou točnu a místo toho navařili oplen (točny se například uřezávaly u tahačů T813, když je v ČKD přestavovali na jeřáby AD 125...ale tam byl spíše důvod, že tahačů bylo tak nějak přebytek).

Proto má tedy model pravděpodobnější označení NTP (v prospektech byl nabízen tahač bez točny, takže určitě i verze s vývodem se dala odebrat bez točny).


Užívateľov profilový obrázok
atlon | 41
Pán laserov
Príspevky: 1595
Meno: attila
Bydlisko: Nitra, Levice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra T2-148 NTP+HIAB670+DAV-7/ Ripper Works/ 1:32

Príspevokod užívateľa atlon » 27 Feb 2019 16:57

Tomáš S. napísal:Označení tahačů bylo různé v závislosti na jejich výbavě - řídilo se to následující logikou:

Tahač bez točny - NT (Návěsový tahač)
Klasická verze návěsového tahače pouze s točnou - NTt (Návěsový Tahač točna)
Tahač s točnou a s Pomocným pohonem z převodovky - NTPt (Návěsový Tahač Pohon točna)
Tahač s točnou, s pomocným vývodem a s čerpadlem - NTPst (Návěsový Tahač Pohon "s" točna)

Pro lesovozy byl tedy použit "NT" podvozek s pomocným pohonem z převodovky - "P" - (pro pohon čerpadla ruky). Tyto tahače se nejspíše dodávali bez točny, protože opleu je tam navařen napevno, proto není v označení malé "t". Bohužel jsem nikdy neviděl doklady tohoto auta a tak nevím co to v praxi bylo za vozy (nicméně dobové články o lesovozech toto potvrzují) - logicky to tedy bylo "NTP" nebo "NTPt", kterým odstranili návěsovou točnu a místo toho navařili oplen (točny se například uřezávaly u tahačů T813, když je v ČKD přestavovali na jeřáby AD 125...ale tam byl spíše důvod, že tahačů bylo tak nějak přebytek).

Proto má tedy model pravděpodobnější označení NTP (v prospektech byl nabízen tahač bez točny, takže určitě i verze s vývodem se dala odebrat bez točny).




Ďakujem za vysvetlenie :victory:
Armin is the best

Návrat na "Nákladné automobily a ťahače // Lorries & Trucks"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný