Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Moderátori: iconmaster, braintech
Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Ahojte
Pred časom som dostal chuť si postaviť niečo vlastné. Zopár nápadov my prešlo hlavou a takým prvým kúskom je tento hydraulický portál. Najprv som chcel niečo podobné. Predloha je jednoduchá, pozostáva zo štyroch modulov, dvoch traverzí a koľajníc.
Z dôvodu malého množstva podkladov som sa rozhodol pre typ SBL 1100 od spoločnosti Enerpac, na ktorý som ich našiel asi najviac. Na stránke Enerpac sa dajú nájsť prospekty k jednotlivým typom aj s rozmermi. Prevažne čerpám z tohoto videa a niekoľkých obrázkov z netu. Portál bude v mierke 1:50.
Hydraulické portály sú bezpečný a efektívny spôsob, ako zdvihnúť a umiestniť ťažké bremená v aplikáciách, kde sa tradičné žeriavy nevojdu alebo v prípadoch kde sa nedajú vôbec použiť. Pri použití železničných systémov hydraulické portály poskytujú prostriedky pre pohyb a umiestnenie ťažkých bremien.
SBL 1100 je najväčší v súčastnosti vyrábaný typ portálu a z toho dôvodu je jeho hydraulická časť výklopná.
SBL1100 má unikátny systém pohonu zabezpečeného pomocou valčekového pásu, ktorý znižuje tlak na zem až o 70 percent v porovnaní s konvenčnými systémami so štyrmi oceľovými kolesami. (ENERPAC)
Technické parametre:
- šírka: 1,408 m
- dĺžka: 3,310 m
výška:
- v zloženom stave: 2,243 m
- v pracovnej polohe: 4,37 m
- plne vysunutého modulu: 12,002 m
- hmotnosť jedného modulu: 11950 kg
- nosnosť jedného modulu:
- prvý stupeň - 267 ton
- druhý stupeň - 172 ton
- tretý stupeň - 96 ton
- celková nosnosť hydraulického portálu, zloženého zo štyroch modulov je 1000 ton.
Zatiaľ mám postavený prototyp spodnej časti, na ktorej som chcel vyskúšať ako to pôjde a tiež vylepšiť niektoré detaily.
Pred časom som dostal chuť si postaviť niečo vlastné. Zopár nápadov my prešlo hlavou a takým prvým kúskom je tento hydraulický portál. Najprv som chcel niečo podobné. Predloha je jednoduchá, pozostáva zo štyroch modulov, dvoch traverzí a koľajníc.
Z dôvodu malého množstva podkladov som sa rozhodol pre typ SBL 1100 od spoločnosti Enerpac, na ktorý som ich našiel asi najviac. Na stránke Enerpac sa dajú nájsť prospekty k jednotlivým typom aj s rozmermi. Prevažne čerpám z tohoto videa a niekoľkých obrázkov z netu. Portál bude v mierke 1:50.
Hydraulické portály sú bezpečný a efektívny spôsob, ako zdvihnúť a umiestniť ťažké bremená v aplikáciách, kde sa tradičné žeriavy nevojdu alebo v prípadoch kde sa nedajú vôbec použiť. Pri použití železničných systémov hydraulické portály poskytujú prostriedky pre pohyb a umiestnenie ťažkých bremien.
SBL 1100 je najväčší v súčastnosti vyrábaný typ portálu a z toho dôvodu je jeho hydraulická časť výklopná.
SBL1100 má unikátny systém pohonu zabezpečeného pomocou valčekového pásu, ktorý znižuje tlak na zem až o 70 percent v porovnaní s konvenčnými systémami so štyrmi oceľovými kolesami. (ENERPAC)
Technické parametre:
- šírka: 1,408 m
- dĺžka: 3,310 m
výška:
- v zloženom stave: 2,243 m
- v pracovnej polohe: 4,37 m
- plne vysunutého modulu: 12,002 m
- hmotnosť jedného modulu: 11950 kg
- nosnosť jedného modulu:
- prvý stupeň - 267 ton
- druhý stupeň - 172 ton
- tretý stupeň - 96 ton
- celková nosnosť hydraulického portálu, zloženého zo štyroch modulov je 1000 ton.
Zatiaľ mám postavený prototyp spodnej časti, na ktorej som chcel vyskúšať ako to pôjde a tiež vylepšiť niektoré detaily.
Nie je dôležitý cieľ, ale cesta.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Taketo veci ja silno mozem, nech sa dari kolega!
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Ico, toto silna konkurencia pre Krala Papiru
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
ja to vidim skor ako motivaciu
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Držím palce při stavbě, zdá se to být jako velice zajímavý projekt .
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
johnny7 napísal:Ico, toto silna konkurencia pre Krala Papiru
Od toho je to ešte veľmi ďaleko, to skôr tá motivácia.
Nie je dôležitý cieľ, ale cesta.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Vobec nie je daleko a co sa tyka tvojich schopnosti tak urcite mas na to, ved si postavil nakladac v polovicnej mierke ako ja!
Aby som to uviedol na pravu mieru - ja som nikdy nerobil model preto, aby som s tym niekomu konkuroval, moja filozofia modelovania je presne taka, ako tu napisala Doris pred chvilou. Ja si myslim ze Martin je velmi sikovny a som velmi rad, ze sa vydal na cestu vlastneho navrhovania modelov. Chvalim vyber predlohy, nakolko nie je to prilis zlozity ale ani jednoduchy stroj, pre zaciatok tak akurat! Dufam ze v pokracovani sa objavia aj ine stroje, ktore ma Mato rad
Dufam ze sa chapeme a tesim sa na pokracovanie.
BTW - uz si sa rozhodol, ako poriesis tie pojazdove kladky?
Aby som to uviedol na pravu mieru - ja som nikdy nerobil model preto, aby som s tym niekomu konkuroval, moja filozofia modelovania je presne taka, ako tu napisala Doris pred chvilou. Ja si myslim ze Martin je velmi sikovny a som velmi rad, ze sa vydal na cestu vlastneho navrhovania modelov. Chvalim vyber predlohy, nakolko nie je to prilis zlozity ale ani jednoduchy stroj, pre zaciatok tak akurat! Dufam ze v pokracovani sa objavia aj ine stroje, ktore ma Mato rad
Dufam ze sa chapeme a tesim sa na pokracovanie.
BTW - uz si sa rozhodol, ako poriesis tie pojazdove kladky?
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Dík Peťo za pochvalu.
Však toto nieje o pretekaní, ja to robím lebo ma to baví a to isté robia aj ostatný. Každý sa snaží si lepiť čo najlepšie podľa seba, tak aby s tím bol sám spokojný.
O tom pojazde som na začiatku rozmýšľal, že by bol pohyblivý, ale spájať valčeky o 2mm ešte menšou reťazou sa mi nechce. Šlo by to ale chcem niečo jednoduchšie aby to netrvalo dlho a navyše to bude stačiť. Keby som to robil v 1:25 ako som tiež chcel, tam by to už šlo. Pri tých menších typoch sú len štyri valčeky, pri tomto už valčekový pás. No zajtra snáď viacej.
Však toto nieje o pretekaní, ja to robím lebo ma to baví a to isté robia aj ostatný. Každý sa snaží si lepiť čo najlepšie podľa seba, tak aby s tím bol sám spokojný.
O tom pojazde som na začiatku rozmýšľal, že by bol pohyblivý, ale spájať valčeky o 2mm ešte menšou reťazou sa mi nechce. Šlo by to ale chcem niečo jednoduchšie aby to netrvalo dlho a navyše to bude stačiť. Keby som to robil v 1:25 ako som tiež chcel, tam by to už šlo. Pri tých menších typoch sú len štyri valčeky, pri tomto už valčekový pás. No zajtra snáď viacej.
Nie je dôležitý cieľ, ale cesta.
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Re: Hydraulický portál Enerpac SBL 1100 /pisho66/ 1:50
Ahojte
začal som stavbou všetkých modulov. Lepí sa to celkom dobre a zatiaľ to vychádza presne. Po vytmelený a dolepený ďalších detailov to ešte trochu naberie na šírke. V každom sú vlepené kúsky olova pre zvýšenie hmotnosti a stability, keď bude portál pri práci vysunutý.
Začal som aj s ramenom, toto len na ukážku, ešte ho bude teba prerobiť aby sedely všetky štyri stupne.
začal som stavbou všetkých modulov. Lepí sa to celkom dobre a zatiaľ to vychádza presne. Po vytmelený a dolepený ďalších detailov to ešte trochu naberie na šírke. V každom sú vlepené kúsky olova pre zvýšenie hmotnosti a stability, keď bude portál pri práci vysunutý.
Začal som aj s ramenom, toto len na ukážku, ešte ho bude teba prerobiť aby sedely všetky štyri stupne.
Nie je dôležitý cieľ, ale cesta.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný