Praga V3S AD 080 / PK Graphica / 1:32

Moderátori: jozkin, iconmaster, braintech

Užívateľov profilový obrázok
vrso | 29
Príspevky: 434
Meno: Michal
Bydlisko: Mojš
Kontaktovať užívateľa:

Praga V3S AD 080 / PK Graphica / 1:32

Príspevokod užívateľa vrso » 31 Mar 2018 09:25

Hoci už mám model zlepený, pri finálnom fotení ma napadlo hodiť sem nejaký ten postup. Keďže som model sem tam fotil počas stavby tak tu pridám aspoň zopár mojich postrehov. Model vo výsledku vyzerá skvelo a je na chválu p. Knotekovi, že ho do takejto podoby dokázal spracovať. Model má ale aj zopár nedostatkov, ktoré popíšem nižšie.

K podvozku, motoru a kabíne toho moc nebudem písať, sú rovnaké ako pri iných V3Skách. Trošku ma ale zaráža že pri toľkých vydaných V3Skách sa na každej z nich objavujú rovnaké drobné nedostatky, ktoré ale nemajú zásadný vplyv na model. Sú to drobné detaily, rozpisovať ich nebudem.


Čo je na tomto modeli iné, je nástavba. Tá je zo všetkých nástavieb, ktoré som doteraz lepil podľa mňa najzložitejšia. Nestačí tu len sledovať návod kvôli poradiu dielov ale je potrebné aj kontrolovať návodné kresby pretože nie všetky diely sú v návode spomenuté. Je ďalej potrebné rozmýšľať dopredu a niekedy urobiť niečo skôr ako je písané v návode. Napríklad otáčací mechanizmus(žltý) na prvom obrázku a jeho pripojenie na základnú dosku (modrú) je vhodné vykonať ešte predtým ako pod základovú dosku prilepíte niektoré nosníky.


Ďalej som pokračoval ramenom, ktoré sa lepilo viacmenej samo bez problémov. Na modeli je množstvo dielov ktoré je potrebné si dorobiť. Okrej drôtikov a špajdlí je to aj množstvo papierových valčekov. Je to dané možno aj rozsahom modelu. Postupne som dorábal hydrualické hadice. Ak chcete zachovať pohyblivé rameno , je potrebné niektoré hadice urobiť nie z drôtu ale z laniek, ktoré sú ohybnejšie a nebránia pohybu. Priliepal som ich sekundovým lepidlom.


Nakoniec som celú nástavbu prilepil na podvozok a pridal podporné ramená. Toto prilepenie na podvozok je dobré si premyslieť ešte pri stavbe podvozku, konkrétne pri dieloch aretácie zadných náprav lebo ostanete zaskočení ako ja. Výstupky nosníkov nástavby sa lepia k tejto aretácii, čo na nej ale nieje naznačené. Musel som prelepiť aj niektoré nádrže a posunúť ich viac dopredu aby sa tam celá nástavba zmestila. Je tiež potrebné priložiť kabínu či do nej nezasahuje podpora ramena prilepená na nástavbe (viď foto, ja som ju musel nepatrne skrátiť). Ostalo ešte natiahnuť laná a zavesiť hák a dokončiť výfuk, pri ktorom som ešte odtŕhal a prilepoval jednu nádrž.


Doba stavby cca 27dní. Na záver zopár foto dokončeného modelu.


Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 24
Víťaz Foto mesiaca
Príspevky: 1679
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Praga V3S AD 080 / PK Graphica / 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 04 Apr 2018 00:21

Pekná V3Ska.:) Len tie finálne fotky sa mi zdaju tmave. :shocked:
na stole: expedičné trabanty
naposledy dokončené: Tatra 138 Ntt, Liaz Bobr, Tatra 815 ZTZ 12.2, Locust L752
zmrazene: Bazilika v Trnave
Martin1807

Návrat na "Stavebné a iné stroje // Construction & Other Machinery"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný