Tmelenie

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Roman | 44
2K+
Príspevky: 3388
Meno: Roman
Bydlisko: doma

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa Roman » 30 Okt 2011 19:32

pouzivam grecky dvojzlozkovy tmel na blatniky aut.je to cervena pasta v tube a zlta kasa v konzerve.uschne zachvilu ,treba si zarobit tolko co sa da spracovat za 5 minut.brusi sa velmi lahko,neopadava,drzi ako hluchy dvere.vola sa: bodysoft poliester filler. smrdi ako acetonova farba,natierat sa da hocicim

Užívateľov profilový obrázok
Dody | 28
Príspevky: 1200
Meno: Dominik
Bydlisko: Borský Mikuláš

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa Dody » 31 Okt 2011 00:27

lowi napísal:Alebo skús tmel na drevo. Ja som tiež tmelil prvý krát, a šlo to parádne. Obrázok

Ja pouzivam takyto tmel, len v takom uzatvaracom kelimku, ma to 250g a stal ma 1,26€. Som s nim uplne spokojny, dobre sa brusi, celkom rychlo zaschne a ma taku slabu citronovu vonu.

Užívateľov profilový obrázok
RoboTY | 28
Príspevky: 249
Meno: Róbert
Bydlisko: Topoľčany

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa RoboTY » 31 Okt 2011 14:04

No ja som dnes navstivil blizky obchod a kupil som si tam tento akrylovy tmel.
Vyslo ma to na 2,47€ co je myslim prijatelna cena za 750g :D tak snad ma to nesklame.
[vcol=80]Hotovo - Raketoplán Endeavour 1:100
Na stole - Lokomotíva TY2|
Obrázok
[/vcol]

Užívateľov profilový obrázok
sony | 33
2K+
Príspevky: 2294
Meno: Martin Seemann
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa sony » 31 Okt 2011 23:31

každopádne tmel nanes v tenšej vrstve na viackrát.. nie naraz veľkú hrúbku, lebo ti to praskne!
BULLDOGFEST XI. ročník 26. máj 2018
Papierový člen plastikového klubu

Užívateľov profilový obrázok
ivant | 40
2K+
Príspevky: 2987
Meno: ivan
Bydlisko: Brezno

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa ivant » 31 Okt 2011 23:32

najlepšie je lepit tak aby si tmel používal teda nepoužíval :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Roman | 44
2K+
Príspevky: 3388
Meno: Roman
Bydlisko: doma

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa Roman » 04 Aug 2012 21:50

skusal som tmel mr. disolved puty,dopre sa brusi,da sa nanasat stetcom,rychlo schne,daju sa s nim tahat aj zvary

Užívateľov profilový obrázok
igy.galos | 48
Príspevky: 54
Meno: Igor
Bydlisko: Rimavská Sobota

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa igy.galos » 04 Aug 2014 21:25

na papierové lietadlá,ktoré som staval vo väčších mierkach,som používal,a dodnes používam /ak tmelím / starodávny a overený tmel zo zriedeného Kanagomu a detského púdru...finančne nenáročné,výborne sa s ním pracuje a rýchlo schne...Nedeformuje papier a vďaka detskému púdru je mimoriadne jemný... :) Veľmi dobre sa opracováva aj opravuje...treba skúsiť :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Štefan Húska | 36
Príspevky: 1980
Meno: Štefan Húska
Bydlisko: Saalbach Österreich

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa Štefan Húska » 24 Jan 2015 15:42

ahojte kamaráti, mám takú otázku na vás. Keď sa teraz prplem s tou kabínou musel som ju tmeliť a brúsiť a tak a vždy mi niekde niečo iné vyskočilo na povrch, buď som asi zle pritlačil tmel a pri brúsení mi vyšli také dieročky alebo som niekde viac pritlačil šmirgeľ a papier sa rozstrapkal na inom mieste, obe chyby som riešil sekunďákom. Otázka znie že či to niečím lakujete pred tým než to brúsite aby sa to napr. nestrapkalo alebo čo s tým robíte než to brúsite.
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 29
4K+
Príspevky: 5142
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa iconmaster » 24 Jan 2015 16:12

Idealne je impregnovat pred tmelenim ci uz nitrolakom alebo sekundakom.
Videl som, ze robis kabinu a zrejme aj tieto problemy ti vysli pri nej. Ja taketo veci robim nasledovnym postupom:
1. zlepim samotnu kabinu
2. hrubsim smirglom (napr. P100-P120) prebrusim nahrubo oble casti a miesta, ktore treba v najvacsej miere zjemnit
3. miesta, ktore budu este brusene namipregnujem sekundakom, velke plochy, ktore nebudu dalej upravovane staci impregnovat aj nitrolakom
4. obliny znova prebrusim smirglom P180-P240
5. tmel nanesiem az v tejto faze, a nie na cely diel ale iba na miesta, kde je naozaj treba - kde su ryhy, spoje, strbiny a dalsie chyby povrchu
6. prebrusim tmelene miesta a znovu skontrolujem povrch, v pripade potreby zopakujem bod 5.
7. ak sa to zda byt OK, nastriekam diel jednou-dvoma vrstvami surfaceru (plnicu alebo zakladnej farby v spreji)
8. ak treba, zlahka prebrusim papierom P400-P500 a skontrolujem povrch, ak sa stale najdu chyby, zopakujem postup od bodu 5.
9. ak niekde svieti papier, pred farbenim zjednotim povrchy dalsou vrstvou surfaceru

Užívateľov profilový obrázok
Štefan Húska | 36
Príspevky: 1980
Meno: Štefan Húska
Bydlisko: Saalbach Österreich

Re: Tmelenie

Príspevokod užívateľa Štefan Húska » 24 Jan 2015 19:47

Ďakujem starký moj, dobrá rada nad zlato, tento podklad som nevedel a preto som robil chyby, ešte raz ďakujem.
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu

Návrat na "Tipy a triky - Diskusia // Tips & Tricks - Discusion"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný