Výsek kruhových otovrů

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
hank | --
Príspevky: 138

Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa hank » 01 Mar 2010 21:41

Při stavbě modelu lokomotivy 555.3 ČSD 1:25 (konverze z Ty-2 od Angrafu) jsem zjistil, že moje primitivní nářadí a jím podmíněná používaná technologie absolutně nevyhovuje pro vytváření kruhových otvorů - zvlášť do silnějších lepenek. Po vyvrtání, napuštění hran vteřinovým lepidlem a broušení jehlovým pilníkem jsou hrany otvorů nerovné a chlupaté. Vyrážečky Maxiround a Miniround od Modelboxu mi připadají příšerně drahé - viz tady - http://www.modelbox.cz/index.php?cPath=39_116_386 - sada 6 ks stojí skoro 1200 Kč.

Napadlo mě zeptat se u výrobce výsekových nástrojů pro kartonážní stroje Appel Hodonín. Byli velmi ochotní a hned druhý den po objednání mi PPL-kou poslali děrovače z jejich katalogu (http://www.appel.cz/pdf/e.pdf). Jsou to vlastně ocelové trubičky s jednou hranou skosenou. Pro daný účel vyhovují děrovače s vnitřním skosením. Můj problém je sice vyřešen jen částečně - děrovače dobře vysekávají materiál tloušťky do 1 mm a nad 1/2 mm je lepší sekat střídavě z líce i rubu. Navíc jsou krátké - jen 24 mm, takže při použití těžšího kladiva je potřeba dávat pozor na prsty. Výseky jsou však čisté a stojí mě mnohem méně práce než předtím.

Cena za 1 děrovač je řádově desítky korun - za 8 ks průměru 3 - 10 mm jsem zaplatil 357 Kč.

zdraví
hank
... i my dědci můžeme být ještě všelijak užiteční...

Užívateľov profilový obrázok
ivant | 42
2K+
Príspevky: 2987
Meno: ivan
Bydlisko: Brezno

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa ivant » 01 Mar 2010 21:56

zdravím mohol si to odfotit že ako to vypadá ak to máš už doma a ked si snimi taký kamoš mohol by si sa spýtat či dokážu vyrobit aj šesthran hodil by sa na vysekávanie matiek hlavne aký dokážu vyrobit najmenší ak dokážu dakujem.

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 49
.
Príspevky: 12204
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 19 Nov 2010 21:43

a už si s nimi niečo vysekával? či sú dobre zakalené, mne sa taký 5mm ohol :beat brick: (ale nie z takej sady)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku


Užívateľov profilový obrázok
naraznik1 | --
Príspevky: 41

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa naraznik1 » 21 Nov 2010 15:21

Ja osobne mám tú istú sadu ale 10 dielnú, ale zázraky od toho nečakaj hlavne za tú cenu. Kúpil som 2mm dierkovač zn narex a za ten som dal 8eur ale to je už kvalita.

Užívateľov profilový obrázok
Zavislak | --
† 17.08.'12
Príspevky: 1606
Meno: Ondrej
Bydlisko: Stará Turá, Bratislava

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa Zavislak » 21 Nov 2010 17:03

to lochtibrada: ja mám sadu 1-10mm a mohol som mať aj tvoju spomínanú, ale nad 10 mm som nepotreboval, takže predpokladám, že je to rovnaký matroš. Používal som ich na knižnici z Hradca Králové od Hejla (mrkni do toho vlákna v architektúre). Sú tam okná dvojakého priemeru: 6 a 7mm. Tých 6 mm bolo asi cca 220 okien. Tak asi po nejakých 200 výsekoch som zbadal, že to treba trošku nabrúsiť. V každom prípade som tĺkol kladivom s ohľadom na susedov, aby sa nesťažovali... Inak odviedli perfektnú prácu. Ako podložku som používal časopisy. Mňa sada stála približne toľko, čo chceli v baumaxe za jeden!
POkiaľ to potrebuješ, je to stopro lepšie ako rezať skalpelom...

Užívateľov profilový obrázok
Major | 60
Veľký milovník Tatier
Príspevky: 1659
Meno: Oto
Bydlisko: Tovarné
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa Major » 21 Nov 2010 19:16

Ja síce nepotrebujem kruhové otvory často, ale v akcii som tuším niekde v BAUMAXE kúpil toto:
Obrázok
"Komu není dáno, tomu se nedá dát." J.Werich

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 30
4K+
Príspevky: 5649
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa iconmaster » 21 Nov 2010 20:00

Tiez ich mam a pouzivam, mne sa osvedcili. Opotrebenie je velmi zavisle aj na podlozke, na ktorej vysekavas. Ja som zvykol dat na tvrde drevo kusok kartonu a na tom vysekavat, niekde som cital napad ze ako podlozku pouzit puk. Puk som doma nenasiel, takze to nemam overene, teoreticky by ta guma tiez mala setrit ostrie vysekavacov..

Užívateľov profilový obrázok
ivant | 42
2K+
Príspevky: 2987
Meno: ivan
Bydlisko: Brezno

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa ivant » 21 Nov 2010 20:04

ja na hrubu robotu používam silon aj matky na nom sekám ale takéto vysekávače nemám :red:

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 49
.
Príspevky: 12204
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Výsek kruhových otovrů

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 22 Nov 2010 08:37

čo majú v Baumaxe býva aušus, skoro všetko :beat brick: nevravím, že tam nenatrafíš aj na kvalitnejšiu vec, ale to býva
skôr výnimka a predražené to majú zaručene (reklama je reklama, radím ju do kategórie bukakela vianočka)

videl som v Baumaxe aj Herkules za 120sk s nápisom AKCIA!
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Návrat na "Tipy a triky - Diskusia // Tips & Tricks - Discusion"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný