otvory rôznych tvarov

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Roothan | --
Príspevky: 91
Bydlisko: Brezno

otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa Roothan » 26 Mar 2019 15:51

Zdravím modeloví nadšenci. Ako na kruhové diery, všetci dobre vieme.Ale, máte nejaké vychytávky, alebo nástroje na diery iných tvarov? napr. obdĺžnikové dierky na rebrovaní, kostrách u polských modelov? alebo niektoré štvorcové dierky? samozrejme myslím menšie rozmery. Ak áno, pochváľte sa.

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 30
4K+
Príspevky: 5654
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa iconmaster » 26 Mar 2019 21:22

Téma je dobrá, no osobne nemám žiadne osvedčené nápady, ako vyrobiť takýto nástroj v domácich podmienkach. Dnešným štandardom na takéto účely je laser. Každopádne som zvedavý na nápady.

Jedine čo ma napadlo, ako vyrobiť vysekávač napr. odbĺžnika - vyklepať potrebný profil z trubky okolo vloženého hranola a z nej potom vybrúsiť dierovač. Ale to by fungovalo asi len na vysekávanie z tenšieho materiálu..

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 44
Admin
Príspevky: 4242
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa Fito » 26 Mar 2019 22:14

"Vypichovanie" , to ale určite poznáš a otázka smeruje inam.
Podobne ako ICO, som zvedavý, či na toto existuje odpoveď. Tiež ak sa dá, tak radšej siahnem po laseri.
Pre malý počet dielov je to asi riešiteľné vypichovaním, od počtu 10 a viac už hľadám výhovorky a smerujem k tomu laseru.

Užívateľov profilový obrázok
mimapnd | --
Fordsonman
Príspevky: 1718
Meno: M.
Kontaktovať užívateľa:

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa mimapnd » 26 Mar 2019 23:07

Toto je veľmi zaujímavé téma. osobnne som nenatrafil na nejaké "obdlžníkové" vyrezávatka, či už na kocky alebo iné neguľaté tvary. Neviem si predstaviť ich nastaviteľnosť na rôzne rozmery. To hádam asi ani nejde.
Na tie obdĺžnikové tenké pásiky na rebrovaní som niekedy dávno niekde zahliadol modelársky skalpel (hádam to bola aj Olfa), kde modelár napráskal 2 čepieľky do rúčky a medzi ne zarazil nejaký ten predmet aby dosiahol požadovanú šírku rezu...
Edit: rýchlo som spráskal, čo som mal na mysli:
Teraz:
Pred: Snežný pluh, Zeriav Ganz, Fordson F Road Roller, Fordson F Snowdevil,
Po(medzi): nejaky divny Fordson.
E-shop: http://www.papierovy-modelar.sk http://www.papershipwright.co.uk/

Užívateľov profilový obrázok
Roothan | --
Príspevky: 91
Bydlisko: Brezno

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa Roothan » 27 Mar 2019 11:16

Jediné čo som našiel a dokonca aj kúpil, sú vysekávače do kože. Bohužiaľ v drvivej vačšine nepoužiteľné. No niekedy sa môže čo to hodiť.

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 49
.
Príspevky: 12210
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 27 Mar 2019 19:17

občas je dostať v Lidli raznica na rôzne tvary, srdiečko, hviezdička apod., možno aj nejaký list som videl

mimapnd napísal:Na tie obdĺžnikové tenké pásiky na rebrovaní som niekedy dávno niekde zahliadol modelársky skalpel (hádam to bola aj Olfa), kde modelár napráskal 2 čepieľky do rúčky a medzi ne zarazil nejaký ten predmet aby dosiahol požadovanú šírku rezu...

je taká OLFA (niekde ju mám založenú a na nete ju teraz neviem nájsť), ale šírka sa nedá meniť plynule
má 3 adaptéry na 3 hrúbky pásika (1, 1.5, 2mm, alebo 1, 2, 3mm, z hlavy neviem), vložia sa 2 čepele do drážok a reže sa

na plynulú reguláciu šírky rezu ale existuje rezátko (ak budeš objednávať, mysli aj na mňa) :D

https://44tools.com/excel-dual-flex-cutter-pin-stripe-tool-set-2-blades/

žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 30
4K+
Príspevky: 5654
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: otvory rôznych tvarov

Príspevokod užívateľa iconmaster » 27 Mar 2019 21:25

Takéto niečo by šlo podľa mňa vyrobiť aj vytunením kružidla

Návrat na "Tipy a triky - Diskusia // Tips & Tricks - Discusion"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný