dlhsi cas som tu aktivne nebol, po zazitkoch s pocitacmi doma, zeriavom atd, som trochu prevetral hlavu, rozrobil par modelov a povedal som si, ze je cas zacat nieco nove a perspektivne.
Maly offtopic: zeriav je zakonzervovany a caka na vyjadrenia zo stran s kt som zacal diskusie o odkupeni
Najprv obrazok
a trochu textu si poziciam z Wiki:
Parný rušeň 498.1 alebo aj Albatros 1 bol rad parných rušňov vyrábaných v 50. rokoch 20. storočia v Škode Plzeň. Vyrobených bolo 15 rušňov, ktoré technicky vychádzali z radu 498.0. Technické vylepšenia úspešného predchodcu posunuli tieto rušne na konštrukčný vrchol parných lokomotív v Česko-Slovensku a boli nasadzované na diaľkové rýchlikové trasy Praha – Žilina – Košice, Praha – Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Košice, s mesačným dosahom až 20 000 km, až do roku 1973.
Rad 498.1 bol trojvalcový rušeň s pojazdom 2´D´1´ a 5-osovým tendrom 935.2 a bol vyrábaný v rokoch 1954 až 1955. Oproti svojim predchodcom radu 498.0 mal väčší kotol, prevzatý z radu 556.0 a teda aj zvýšený výkon, ktorý umožňoval ťahať 1000 tonový (nákladný) vlak rýchlosťou takmer 100 km/h. Rušeň 498.106 dosiahol 27. augusta 1964 na skúšobnom okruhu pri Velimi rýchlosť 162 km/h, čo je rýchlostný rekord našich parných rušňov. Po elektrifikácii hlavných tratí ČSSR boli rušne postupne vyraďované.
Teraz nieco k mojim materialom: model kreslim klasika v Rhine tzn v 3D, na zaklade vyrobnych vykresov, cast z nich som si zabezpecil sam, vacsinu poskytol Albatrosklub v Bratislave, ktory ma vo svojej starostlivosti tuto funkcnu masinu. Fotodokumentacia - opat, cast mam od Jozkina, a cast mam z Albatrosklubu, hlavne z obdobia kompletnej rekonstrukcie lokomotivy. Samozrejme, zo znamych dovodov, nemozem poskytovat ani vykresy ani fotky.
Tak ako pri zeriave, model kreslim s pripravou vo vystrihovackovej verzii - cislovanie, podliepanie, navodove kresby. Testeri - Fito sa prihlasil na nejake suciastky a myslim ze komplet masina bude v Jozkinovom prevedeni, uvidime.
K vydaniu a spol sa zatial nevyjadrujem, uvidime ako to skonci.
V danej mierke bude mat lokomotiva s tendrom dlzku o kusok viac ako 1m.
Report
Zacal som prednym podvozkom, konkretne kolesami, tu som si konstrukciu pozical od Ivanta/Burtona zo stavby BR 52. Rozdiel som spravil v tom ze na behun som prihodil obehovy pasik, ktory usetri brusenie a zjednocovanie povrchu behuna. Tu dakujem Atlonovi za laser servis a rovno pripravu nahladu skladacky Nejake tie zabery rozkresleneho podvozku
Kolieska prihodim neskor.
Loziskovy domcek ma stal dost nervov, cca 4x prekresleny, aj to po konzultaciach s Ondrom Nadrchalom (rovnaky podvozok pouziva Papagaj, kt teraz lepi), testom zlepitelnosti to preslo, kludne davajte navrhy.
Momentalne sme cela rodina vramci sviatkov chora, tak to tak aj vyzera, ale vidim svetlo na konci tunela.
A vykrocil som ...
Miro