Takže hybrid z druhé strany, Messerspit. Jak se to přihodilo bych si půjčil odtud: http://modelweb.modelforum.cz/2014/02/1 ... a-brengun/
Spitfire Mk.Vb označení NX-X (S/N EN830) od 131. perutě RAF byl nucen 18. listopadu 1942 nouzově přistát na ostrově Jersey v době německé okupace ostrova, Spitfire byl zasažen flakem německé protiletadlové obrany na ostrově. Pilotem byl P / O (Sous Lt) Bernard Scheidhauer, příslušník Svobodného francouzského letectva v rámci RAF. Pilot byl zajat a později se zúčastnil Velkého útěku, po němž byl zastřelen.
Pro Němce byl však hlavně zajímavý ukořistěný exemplář Spitfiru, který byl dopraven k testům do Rechlinu, kde bylo rozhodnuto o zástavbě motoru DB-605. Stroj byl přemístěn do Echterdingenu, kde vedle výměny motoru (a pochopitelně i kapotáže a vrtule) došlo i na elektrické vybavení, které se měnilo z původního britského 12V na 24V používaných u Luftwaffe, byly demontovány zbraně a rádiovýbava byla nahrazena německou.
Spitfire dostal zbarvení dle německých kamuflážních předpisů - kombinaci RLM74 a RLM75 a žluté spodní plochy pro rychlou identifikaci testovaného stroje. Na trup i křídla, a to nezvykle i seshora, byl doplněn kód CJ + ZY.
Pilot Willy Ellenreider provedl pokusný let a byl ohromen, že letadlo mělo mnohem lepší ovladatelnost na zemi než Bf-109 a byla z něj znatelně lepší viditelnost. Dobrých výsledků také dosáhla stoupavost, kde zřejmě hrálo roli nižší plošné zatížení křídla britského letadla.
Parametry Spitfiru proti Bf-109:
plocha křídla 21,46 m2/ 16,05 m²
plošné zatížení 140,54 kg/m2/ 199,8 kg/m²
Spitfire s motorem DB 605 vs. Bf-109G a Spitfire Mk.V:
ve výšce 3350 metrů byly rychlosti stejné s Bf-109G, výše dominoval upravený Spitfire
lepší výkonnost britského stroje s německým motorem oproti původní verzi britské i Bf-109G
stoupání až do výšky 12700 m (o 1000 m více než Bf-109G a o 1475 m více než Spitfire Mk.V)
Upravený Spitfire byl po zkouškách v Echterdingenu používán jako zkušební, v letových knihách byl však oficiálně uzemněn. Hodně zkušebních pilotů s ním rádo létalo kondičně po své pracovní době.
Kariéra MeseeSpita skončila 14. srpna 1944 při bombardování Echterdingenu. Kromě upraveného Spitfiru byly zničeny i další pokusné typy - dvě Ju-52, tři Bf-109G, Bf-109H V1, FW-190 V16 a Me-410. Ohořelé zbytky unikátního Spitfiru byly definitivně zničeny v továrně Klemm v Böblingenu.
Pro nadšence ovládající němčinu a technické texty přikládám odkaz na testovací dokumentaci.
Prostě model z krabičky, žádnej závoďák. Tahle edice má hezké obrázky a drží téma
A začal jsem od interiéru. Nic moc detailního, nějakých 13 dílů plus žebra a sporadické a-b-c, ale účel splní. Žáves je taky metoda.
Pokračování bude...