aIGOR

Užívateľov profilový obrázok
Aigor | --
Príspevky: 10
Meno: Igor

aIGOR

Príspevokod užívateľa Aigor » 15 Máj 2020 09:42

Caute. Dakujem za prijatie.

Volam sa Igor, mam 36, a mam kopu roznych konickov :D
Ako teenarger som zlepil par modelov z abc a elektron Zenitu, no neboli to ziadne superdiela, ale bavilo ma to :D (tatra 815 S1, BVP ..)

A tak ked prisla pliaga brat zacal lepit plastovy model, to ma nikdy moc nebralo i ked som nieco zlepil aj z plastu. No a tak mi podal do ruky darcek co som mu kupil k narodkam ked mal narodky. Dostal odomna UDS na 815-kovom podvozku od RW. Po tyzdni hecovania od brata som sa rozhodol ze to skusim. No najskor si skusim zlozit nieco jednoduchsie.

Ako prvy model som si vybral Tatru 148 NTT, ako som neskor pocas stavby zistil je to trochu moc na moje (ne)skusenosti.
A tak som prvy krat v zivote zacal pouzivat na vyrezavanie skalpel, lepit tupe spoje, retusovat a podobne... no nejak s tym bojujem.
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
tatra813 | 25
Príspevky: 398
Meno: Peter
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa tatra813 » 15 Máj 2020 10:39

Ver mi ze T-148 nie je lahšia uvidis ako sa potrápiš s kabínkou .. ale držim palce :victory:
Jeden musí robiť vždy,to čo sa páči ostatným .. V suchom doku -> SCHARNHORST 1/150

Užívateľov profilový obrázok
Aigor | --
Príspevky: 10
Meno: Igor

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa Aigor » 15 Máj 2020 11:01

tatra813 napísal:Ver mi ze T-148 nie je lahšia uvidis ako sa potrápiš s kabínkou .. ale držim palce :victory:


Viem, kabina bude ehm, no uvidim ci ju zlozim :D

A mam aj jednu otazku.
mam problem s malymi podlepovanymi dielmi, napriklad kruh o priemere tri milimete na 1mm kartone, vysekavam dokolecka kratkymi priamimi tahmi ich a potom velmi jemne prejdem pilnikom. No co sa mi stava kde tu je, ze sa mi tento diel pri lepeni rozpadne strede, rozpadne sa mi karton, co je pocas lepenia naprd, potom to patlam a uz to nieje ono. karton mam z betexy
Mam si zabezpecit nejake raznice alebo aky postup pouzivate?

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 32
4K+
Príspevky: 6257
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa iconmaster » 15 Máj 2020 15:10

V prvom rade vitaj u nás a nech sa ti darí!

Tá tvoja stavba tatrovky vyzerá nádejne, mohol by si pre ňu založiť aj osobitné vlákno. Tie malé koliečka sa najlepšie robia vysekávačom (dajú sa bežne kúpiť napr. v železiarstvach) - teda keď to priemer vydá (bývajú odstupňované po milimetri, menšie priemery občas aj po 0,5 mm). Ale pôjde to vyrezať aj technikou vypichovania, ako popisuješ. Aby sa ten kartón neštiepil, dá sa pred brúsením napustiť tú hranu sekundovým lepidlom, ktorá ten diel spevní a zároveň podrží po kope jednotlivé vrstvy lepenky. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Aigor | --
Príspevky: 10
Meno: Igor

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa Aigor » 15 Máj 2020 15:59

iconmaster napísal:V prvom rade vitaj u nás a nech sa ti darí!

Tá tvoja stavba tatrovky vyzerá nádejne, mohol by si pre ňu založiť aj osobitné vlákno. Tie malé koliečka sa najlepšie robia vysekávačom (dajú sa bežne kúpiť napr. v železiarstvach) - teda keď to priemer vydá (bývajú odstupňované po milimetri, menšie priemery občas aj po 0,5 mm). Ale pôjde to vyrezať aj technikou vypichovania, ako popisuješ. Aby sa ten kartón neštiepil, dá sa pred brúsením napustiť tú hranu sekundovým lepidlom, ktorá ten diel spevní a zároveň podrží po kope jednotlivé vrstvy lepenky. :wink:

dik za radu, skusim to

[*]vyrezem
[*] obrusim
[*]sekundove lepidlo na boky
[*]retus

v takomto poradi? retus po sekundovom lepidle?

Užívateľov profilový obrázok
Aigor | --
Príspevky: 10
Meno: Igor

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa Aigor » 15 Máj 2020 16:02

Aigor napísal:
iconmaster napísal:V prvom rade vitaj u nás a nech sa ti darí!

Tá tvoja stavba tatrovky vyzerá nádejne, mohol by si pre ňu založiť aj osobitné vlákno. Tie malé koliečka sa najlepšie robia vysekávačom (dajú sa bežne kúpiť napr. v železiarstvach) - teda keď to priemer vydá (bývajú odstupňované po milimetri, menšie priemery občas aj po 0,5 mm). Ale pôjde to vyrezať aj technikou vypichovania, ako popisuješ. Aby sa ten kartón neštiepil, dá sa pred brúsením napustiť tú hranu sekundovým lepidlom, ktorá ten diel spevní a zároveň podrží po kope jednotlivé vrstvy lepenky. :wink:

dik za radu, skusim to

[*]vyrezem
[*] obrusim
[*]sekundove lepidlo na boky
[*]retus(pouzivam akryl)

v takomto poradi? retus po sekundovom lepidle?

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 32
4K+
Príspevky: 6257
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa iconmaster » 15 Máj 2020 16:43

Sekundové lepidlo by mohlo ísť pred brúsením - síce to bude tvrdšie, ale malo by zabrániť proti štiepeniu. Samozrejme mal by si odskúšať predtým, či bude chytať farba, ktorou retušuješ, na sekunďákom impregnovanom povrchu..

Užívateľov profilový obrázok
Aigor | --
Príspevky: 10
Meno: Igor

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa Aigor » 21 Máj 2020 10:09

Dik za odpovede.
Obrázok
Mam dalsiu otazku, k stavbe kabiny, ku ktorej som sa posunul, v postupe je napisane ze sa neodporuca pouzivat obojstrannu pasku, no vela navodov ako zlepit tento typ kapiny prave objstrannu pasku pouzivali. Asi to zlepim podla postupu ale zaujimalo by ma co odporucate?
Ak by som mal lepit presklenie do kabiny lepidlom, ake odporucate?

pripajam par obrazkov, vyzera to ako to vyzera, ale bavi ma to :D

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 32
4K+
Príspevky: 6257
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa iconmaster » 21 Máj 2020 11:48

Aigor napísal:Ak by som mal lepit presklenie do kabiny lepidlom, ake odporucate?

Ak to sklo (teda kus fólie) bude medzi dvoma vrstvami papiera (vonkajší skelet kabíny + interiér), tak na lepidle to príliš nezáleží podľa mňa. Pre pokoj v duši môžeš ale zaistiť to sklo kvapkami sekunďáku tam, kde to bude zakryté..

Užívateľov profilový obrázok
Štefan Húska | 39
2K+
Príspevky: 2523
Meno: Štefan Húska
Bydlisko: Saalbach Österreich

Re: aIGOR

Príspevokod užívateľa Štefan Húska » 22 Máj 2020 05:07

Ahoj, klasické sekundové lepidlo spraví biely opar na fólii, dobré je gelové sekundové lepidlo. Ak ho ale nemáš po ruke, nalej pár kvapiek klasického sekunďáku do misky, napr. od paštéty majka, takej hliníkovej a nechaj lepidlo "vyprchať" tie výpary a občas premiešaj špáratkom, potom ho nanášaj tiež špáratkom na fóliu, nie na papier a daj pozor aby si ho nevytlačil na fóliu. Ozaj to musí byť tenká vrstva. Lep to po kúskoch, nie všetko naraz. Toť vsjo :wink:

Návrat na "Vitajte! // Welcome!"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní