Motorový vůz M 131 - Hurvínek /balu11/ 1:25

Moderátori: Fito, Oliver

Užívateľov profilový obrázok
balu11 | --
Príspevky: 776
Meno: Milan Martinec
Bydlisko: Doksy

Re: Motorový vůz M 131 - Hurvínek /balu11/ 1:25

Príspevokod užívateľa balu11 » 25 Máj 2023 21:15

To Fito: Ale chybí, ta trubka, co vede dolů ze záchoda na trať, včera jsem to zjistil, když jsem prohlížel znova model a porovnával to s fotkama skutečného motoráku. :haha:
"O, homo si scires, quantum doctrina valeret, numquam dormires, nocte dieque studeres." (Walter)
( Člověče, kdybys věděl, jak mnoho vědění zmůže, nocí i dnem by ses učil, vůbec bys nechodil spát. )

Užívateľov profilový obrázok
balu11 | --
Príspevky: 776
Meno: Milan Martinec
Bydlisko: Doksy

Re: Motorový vůz M 131 - Hurvínek /balu11/ 1:25

Príspevokod užívateľa balu11 » 28 Máj 2023 21:19

Ahojky kamarádi a přátelé patlaní šmykajd. :victory:
Tak přišel čas, abych ukázal, že jsem svá slova mínil vážně a přestal se konečně flákat. Tak jsem se do toho červeného miláška pustil. V podstatě jsem se dostal do fáze, kdy je potřeba se zaobírat interiérem motoráčku. No jo, jenže mi fakt nedocvaklo, že i když ten interiér vypadá dost jednoduše na šmikání a nalepení do stávající kasle, tak opak je pravdou. Asi sto tisíc metrů začišťovacích lišt, různých rámečků okolo oken, no prostě děs běs. Vlepování tak jak jsem si představoval by znamenal neskutečný opruz, protože třeba ty nosníky na odkládání zavazadel umístěné nad sedačkami jsou kotveny jednou stranou do stropu a druhou stranou do boku karoserie. Vyvstala otázka, zda nalepit tu střechu, vlepit tam ty nosníky, a pak to celé zaklopit na podvozek, kde jsou nalepeny sedačky, těleso topení, kompletní interiér stanoviště strojvedoucího a další věci. Pravdou je to, že pokud bych to takto udělal a něco uvnitř ulomil při nalepování zkompletované karoserie, tak už se do toho nedostanu, abych to opravil. A to jsem docela unáhleně tu kasli nastříkal, jak zevnitř, tak zvenku. No a průšvih byl na světě. Tak jsem se pustil do šmikání rámů oken, jak těch hliníkových, tak i těch dřevěných. A fakt bolely prsty, protože velké množství těch rámu je vyřezáno z třech na sobě nalepených kancelářských dvoustovek (gramáž papíru), navíc jsem to naimpregnoval akrylátovým lakem, aby se mi ty rámečky o síle 1.5 až 2 mm při šmikání nerozpadly. No jo, jen ten akrylát je tvrdolak a skalpel tudíž po tom jezdil jak brusle po ledě. Takže jsem to fakt řezal opatrně, aby se mi nesmekla ruka a neříznul tam, kde se řezat nemělo. Navíc bylo hrozně důležité hlídat kolmost skalpelu aby nedocházelo k podřezu u takto slabých rámečků. No tvl. :scorn: Na jedné fotce jsou vyřezané rámečky, které budou použity na model, vpravo dole to, co poletí do koše. Sakra. Tak jsem se nakonec rozhodl, že hotovou střechu rozřežu na tři díly, dva, které kapotují stanoviště strojvedoucího a prostředek vyhodím a budu ho lepit postupně jak budu postupovat lepením interiéru oddílu pro cestující, vychází to na pět dílů střech. Stejně ta střecha šla do skrutu jak léta ležela v krabici a byl by docela problém ji na tu kasli nalepit vcelku. Rozhodl jsem se také vyřezat z kasle nástupní dveře, protože vnitřní úprava povrchu těch dveří je docela makačka. No jo, jenže takhle vyřezaná kasle je nesmírně křehká a náchylná k roztržení. Předek drží jen na kousku pásku nad dveřmi o síle 4 mm, takže se to ohýbá a různě kroutí a hrozí reálné nebezpečí, že to tam praskne a dojde k roztržení karoserie. Tak jsem to zespoda celé zpevnil hranolkem, aby se s tím alespoň nějak nechalo pracovat, Pán bůh mne ochraňuj, až to budu oddělávat a lepit karoserii na podvozek. Mám se na co těšit. Jinak jsem se rozhodl znova přestříkat karoserii vrchní barvou. Protože si pamatuji Hurvínka v červeni ne nepodobné červené, kterou byly stříkané motorky Jawa. Tak jsem to stříkal pocitově přibližnou barvou.Teď jsem sehnal číslo barvy, kterou byly stříkány tyto motoráčky při výrobě, Je to RAL 3000. Tak si to nechám namíchat a pak to přestříknu. Stejně bych asi musel stříkat znova, protože pochybuji, že při další stavbě nedojde k nějakému poškození povrchu modelu. Tak, a teď už konečně ty fotky z nějakého postupu stavby. Jen bych se ještě chtěl omluvit za delší povídání, ale měl jsem pocit, že bych tu stavbu měl trošku více uvést při jejím znovuoživení. :wink:
"O, homo si scires, quantum doctrina valeret, numquam dormires, nocte dieque studeres." (Walter)
( Člověče, kdybys věděl, jak mnoho vědění zmůže, nocí i dnem by ses učil, vůbec bys nechodil spát. )

Návrat na "Železničná technika // Railway"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný