Tak po dlhšom čase malý update.
Na začiatok ešte kúsok histórie.
Tieto lokomotívy sa počas vojny vyrábali v 13tich závodoch.
Celkovo bolo vyrobených 6200 kusov
V porovnaní s BR50tkou išlo naozaj o úsporný model :
Na výrobu bolo potrebných iba 220 kg medi namiesto 7 ton pre parný rušeň série 50
Z predchádzajúcich 6 000 dielov bolo asi 1 000 zrušených a 3 000 bolo prepracovaných.
T3 v Ruskom preznačení - písmeno T znamenalo trofej a druhé písmeno - rad sovietskych parných rušňov blízkych trakčným parametrom premenovanému rušňu)
2150 kusov po vojne zostalo v Rusku a boli prerobené na široký rozchod.
K dnešnému dňu zostalo cca 300 kusov ( 200 je v Rusku a v ostatných bývalých krajinách ZSSR )
Prevádzkovaných je 15 kusov.
Report
Parné strojeAká by to bola parná lokomotíva bez parných strojov.
Tak som ich pomaly začal robiť, na začiatok som musel úplne zahodiť jeden plášť - ten som mal hotový už 10 rokov ale akosi sa v skrini zabudnutia poškodil.
No a potom to šlo už skoro samé - teda hlavne za prispenia Ivantových dielov a jeho fotiek.
Fotky Ivantové som pri stavbe dopĺňal fotkami walkaraundu BR52jky a spomínanými technickými výkresmi.
Z originál Modeliku som použil vlastne iba základné telo strojov, všetko ostatné je prerábka a doplňovačky.
Celkovo sa počítadlo dielov zastavilo na prekvapivých 328 dielov ( pre jeden parný stroj).
takže tu je pár fotiek pred nástrekom:
A tu po. Tie horné rúry nemám streknuté, pretože tam vôbec nepasujú, takže po osadení kotla ich aj tak budem ešte prerábať.
Ešte to budem špiniť, tak, aby sa to hodilo k už hotovému rámu.
Problém je v tom, že nemám ani tušenia, ako som špinil rám, takže sa to pokúsim nejak zladiť...
Iné onéA keď už som mal naštartovanú fúkačku, strekol som aj ostatné diely, čo som mal rozbabrané. Teda hlavne predný nárazník, pretože ten je už tiež vlastne hotový (205 dielov )
No a teraz idem čo? Teraz to idem nejak nalepiť na rám