jak jsem slíbil Braintechovi v jeho vlákně, tak taky činím a zakládám toto vlákno se svojí stavbou Albatrosa.
Něco málo o předloze:
Lokomotiva řady 498.0 byla vyráběna pro dopravu těžkých vnitrostátních a mezinárodních rychlíků. Konstrukce lokomotivy vycházela z předválečného typu 486.0, kotel však byl nové konstrukce. Více například zde.
Základní technická data:
Výrobce: Škoda Plzeň
Uspořádání pojezdu: 2´D1´ 3p
Rok výroby: 1946
Období provozu u ČSD: 1947 – 1976
Max. rychlost: 120 km/h
Parní válce: 3 o průměru 500 mm
Výkon: 2500 koňských sil
Hmotnost : 106,1 tun
V úmyslu mám postavit lokomotivu tak jak v roce 1947 opouštěla brány fabriky, tedy bez následných úprav v průběhu provozu tj. bez mechanického přikladače, s jednoduchým komínem, malé kouřové plechy atd. Ale svého rozhodnutí začínám pomalu litovat jelikož použitelných podkladů je poskrovnu.
Když už jsem šel se svou kůží na trh tak doufám že využiji znalostí místních specialistů na železnici
Předem upozorňuji že stavba probíhá už dva roky a ještě nějakou dobu bude, jelikož času je málo a podkladů není o moc víc.
A teď pojďme na fotky toho co už mám postaveno. Omlouvám za kvalitu některých fotek, ale bylo mizerné světlo a hlavně se mi nechtělo uklízet stůl.
Report
Přední podvozek a běhounRám
Kola první nápravy, ostatní jsou v různém stavu rozpracovanosti. Vůbec se mi do nich nechce
Kotel
Nakonec pár drobností
Toť zatím vše