Pôvodne som chcel model lepiť z vystrihovačky ČME 3 od Modeller-u upraveného do mierky 1:45,
ale keďže Modelik vydal lokomotívu S200 v mierke 1:25, tak padlo rozhodnutie na tento model, keďže konštrukčne mi viac vyhovuje a podľa premerania aj lepšie pasuje do mierky ako ten od Modelleru.
Čo sa týka úprav, tak oproti poľskému sú nejaké odchýlky, ktoré som zatiaľ pri úprave do mierky 1:45 našiel. Bude potrebné dorobiť prelisy na všetky dvere na kapotách, upraviť vetracie mriežky na týchto dverách, upraviť veľkosť dverí pre batérie na zadných kratších predstavkoch, upraviť predné vetracie žalúzie, lebo dvere sa mi zdajú nejaké „hrubé“, komplet prerobiť interiér kabíny a ovládacie pulty... to sú asi tak najviditelnejšie odchýlky a uvidím, s čím sa ešte stretnem počas stavby. Dúfam, že ma nič neprekvapí, lebo model na fotkách vyzerá celkom pekne.
Vystrihovačka vo formáte A3 obsahuje 2 str. popisu a návodného textu, 4 str. návodných kresieb, 7 str. na podlepenie kostry modelu a 31 str. samotného modelu.
Pár foto šmikajdy:
POPIS LOKOMOTÍVY 770
S200 je dieselová lokomotíva pre ťažký posun československej výroby, ktorá bola vyrábaná v ČKD Praha od roku 1963. V poľsku sa používa na priemyselných tratiach a súkromných dopravcoch. V rokoch 1967-1969 bolo vyrobených 121 kusov pre Československo ako séria T669.0 (770), z toho 12 pre širokorozchodnú trať.
Pre priemyselné železnice sa vyrábali lokomotívy s číslami T669.05... (štandardný rozchod) a T669-51 a 55 (široký rozchod). V súčasnosti sú predmetom modernizácie zo strany dopravcov vrátane výmeny motorov. V Československu má lokomotíva prezývku Čmeliak z vývoznej značky pre ZSSR - ČME 3.
Do Poľska bolo dovezených 143 kusov týchto lokomotív, ktoré pracujú na priemyselných tratiach. Prvé kusy (viac ako 60 kusov) bolo zakúpených v roku 1966 pre metalurgický závod V. I. Lenina v Krakove (Nowa Huta) ale s označením S200 sa používali aj u iných poľských dopravcov.
V decembri 2009 bolo v poľsku ešte 130 lokomotív tohto typu. Modernizácie týchto lokomotív spočíva aj vo výmene pôvodných dieselových motorov za motory MTU.
Do roku 1992 kúpil ZSSR 7455 kusov. Používajú sa v nákladnej aj osobnej doprave. V súčasnej dobe fungujú v štátnych aj súkromných dopravných spoločnostiach v Albánsku, Azerbajdžane, Bielorusku, Estónsku, Gruzínsku, Kazachstane, Litve, Lotyšsku, Moldavsku, Ukrajine a Rusku. Irak kúpil 100 kusov (séria DES 3101), Albánsko 62 kusov (séria 1000), Sýria 25 kusov (séria LDE 1500) a India 12 kusov.
Niečo z domáceho popisu: Lokomotívy mali vynikajúce vlastnosti a keďže požiadavky z bývalého ZSSR boli tak vysoké, že naplno vyťažili kapacitu ČKD Praha pre tento typ lokomotívy, bola sériová výroba pre ČSD presunutá do SMZ Dubnica nad Váhom.
Celkovo bolo v ČKD vyrobených 7851 šesťnápravových lokomotív v desiatich rôznych modifikáciách. To je najväčší počet vyrobených rušňov v rámci jednej série na svete. Najviac, 6888, ich bolo dodaných do bývalého ZSSR, kde mali označenie ČME 3. Z toho dostali pomenovanie „ČMELIAK“. Okrem toho ďalších 400 lokomotív T 669.1 bolo podľa pôvodnej dokumentácie ČKD vyrobených na Slovensku.
Čo sa týka exportu do bývalého ZSSR a ďalších krajín, je to podrobne opísané v knihe Fenomén ČME 3.
Tak máme podlepené a môžem začať......
Stavbu začínam podľa návodu - podvozkami, zatiaľ vyrezaný zakladný tvar rámu podvozkov....