Witam
Co się odwlecze to nie uciecze. W końcu nadszedł czas abym pociął ten parowóz. Projekt powstał już jakiś czas temu i czekał na swoja kolej
Parowóz wraz z tendrem został opracowany na podstawie oryginalnych planów konstrukcyjnych i mam nadzieje że zostanie jak najwierniej przeze mnie
odwzorowany w modelu kartonowym wzbogaconym o elementy wycinane laserowo oraz jakieś elementy drukowane w 3D.
Jeszcze nie wiem jakie ale to się okaże w praniu.
Bedze to długa relacja dla cierpliwych
Budowę zaczynam od tendra jako ze do niego mam lasery. Jest to tender w niemieckim oznaczeniu K4T32 na P.K.P. nosił oznaczenie 32D43
Dane techniczne parowozu
Znormalizowana seria DRG 52 o rozstawie normalnotorowym europejskim 1435 mm
Producent różni
LOFAG, Wiedeń, Henschel, Kassel (Henschel Flugzeugwerke AG), Schwartzkopff, Berlin, Krauss-Maffei, Borsig, Borsig-Rheinmetall AG Düsseldorf w Siemianowicach,, Borsig Lokomotivwerke Hennigsdorf, Borsig Werke Breslau-Hundsfeld Wrocław, Schichau-Werke Elbląg, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA) Orenstein & Koppel, Babelsberg Poznań H. Cegielski Poznań, Oberschlesische Lokfabrik Krenau, Chrzanów Fablok: Maschinenfabrik Esslingen Jung, Jungenthal, Kirchen, Škoda Works, Pilzno, Grafenstaden Strasbourg
Lata budowy 1942 - 1945 w liczbie 7794 sztuk
Układ osi 1'E
Wymiary
Masa pustego parowozu z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t
Masa służbowa 143,6 t
Długość 13 600 mm
Długość z tendrem 22 975 mm
Wysokość 4 440 mm
Średnica kół napędnych 1 400 mm
Średnica kół tocznych 850 mm
Kilka renderów na początek
Na początek wręgi wzmocnione wstawkami coś jak podposzycie w okrętach. Co do tektury piwnej to na nie polecam lepsza szara. Musiałem wymienić na szarą bo wstawki się wyginały wskutek naprężeń. Wzmocnione dodatkowo klejem CA i zagruntowane oraz oszlifowane.
Zacząłem też wycinać drobne pierdółki jak szafki i usztywnienia skrzyni węglowej. Na okleinę przyjdzie czas niech jeszcze szkielet poleży co by wyeliminować zapadanie się wstawek.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
[R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
ahoj
-co je to lepidlo CA?
-skoda ze nerobis lokomotivu s velkym kondenzacnym tendrom
- farba lokomotivy bude reichsbahngrau?
- spravis svietiace svetla?
-co je to lepidlo CA?
-skoda ze nerobis lokomotivu s velkym kondenzacnym tendrom
- farba lokomotivy bude reichsbahngrau?
- spravis svietiace svetla?
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Roman napísal:-co je to lepidlo CA?
Predpokladám, že sekunďák - teda kyanoakrylátové (angl. CyanoAcrylate - z toho tá skratka) lepidlo
Draccus - pekne to vyzerá v 3D, držím palce ku stavbe modelu
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Bry.
Szkoda że to nie Pm2 ale Panie widzę mocccccccccc
Szkoda że to nie Pm2 ale Panie widzę mocccccccccc
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Roman napísal:ahoj
-co je to lepidlo CA?
-skoda ze nerobis lokomotivu s velkym kondenzacnym tendrom
- farba lokomotivy bude reichsbahngrau?
- spravis svietiace svetla?
Witaj Roman
Tak jak iconmaster napisał CA to cyjano akrylowy klej (superglue)
Były plany i na tender kondensacyjny 5 osiowy, może kiedyś
tak będzie to wersja wojenna szara
raczej świateł nie będę robił bo elektryka to dla mnie trochę taka czarna magia
Icon master lepiej mi idzie w 3D
klint model robię dla innego wydawnictwa już kilka lat zanim jeszcze myślałem o swoim, więc kiedyś musiało do tego dojść i w końcu trzeba go pociąć
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Witam
Zacząłem oklejać powoli szkielet tendra. Wygląda na to że czcionka za duża więc idzie do poprawki. Będę też musiał inaczej podzielić części do oklejania powierzchni walca skrzyni wodnej.
Wykonałem też skrzynkę na narzędzia znajdująca się z tyłu tendra. Na dzień dzisiejszy bez drzwiczek i stopni oraz reflektorów które to zostaną wykonane w późniejszym czasie.
Dodatkowo wykonałem wpust wody
oraz odmulacz z ujściem węża zasilającego
Zacząłem oklejać powoli szkielet tendra. Wygląda na to że czcionka za duża więc idzie do poprawki. Będę też musiał inaczej podzielić części do oklejania powierzchni walca skrzyni wodnej.
Wykonałem też skrzynkę na narzędzia znajdująca się z tyłu tendra. Na dzień dzisiejszy bez drzwiczek i stopni oraz reflektorów które to zostaną wykonane w późniejszym czasie.
Dodatkowo wykonałem wpust wody
oraz odmulacz z ujściem węża zasilającego
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Witam coś tam zrobiłem niewiele co prawda. Dołożyłem zaokrąglone części wanny tendra, skrzynie węglową, na razie bez drzwiczek bo planuję otwarte w pewnym stopniu. teraz zabieram się za wycięcie ramy ostoi wraz ze skrzynią sprzęgłową oraz czołownicą z układem cięgłowym haka z tyłu tendra. Całość pryśnięta primerem jak podeschnie szlif drobnym papierem ściernym i lecim dalej
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Máš to super a pekne do hladka prebrúsené ako z plastu...
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
faktycznie można odnieść wrażenie że to plastik. Może kiedyś spróbuję zrobić model z takiego materiału PCV
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Panie dajesz pan do myślenia, nawet nie wiem co napisać. TYLKO SIĘ UCZYĆ.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní