Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Neprovokuj, lebo k tomu všetkému začne stavať ešte aj nejakú lokomotívu
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Fito napísal:ehm
https://www.pozary.cz/clanek/50866-nova ... ich-vlaku/
A aj u nás sa bežne využívajú "Požiarne vlaky" - chodia za mimoriadnymi parnými vlakmi keby náhodou čosi chytilo. Akurát že nie sú vymaľované na červeno, ale je to normálna zostava Lokomotíva, služobný voz a cisterna s vodou...
https://www.railpage.net/fotografie/poz ... t478-2011/
Fito, čo Ti poviem, nesklamal si, to je pecka totok!!! Už viem, čo bude Ičo po tejto stavbe mašinky a Manovi kresliť
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Nooo tak toto si veľmi rád pozriem. Tento vláčik bol svojho času najviac prezentovaným modelov na modelárských fórach. Je to taká malá pekná lokomotíva.
Nech sa v stavbe darí
Nech sa v stavbe darí
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Možno Developera s tým nepoteším, ale zatiaľ žiadny požiarny vlak neplánujem kresliť v dohľadnej budúcnosti Budem rád, ak dokončím totok.
@Marmat - vďaka za zaujímavú fotku! Máš k tomu aj nejaké detaily, napr. že kde a kedy bol záber vytvorený a o ktorú lokomotívu presne ide? Podľa komína asi ide o iný kúsok, než podľa ktorého autor spracoval tento model.
Každopádne díky hoši za množstvo reakcií a povzbudenie, už by som mohol aj pridať niečo nové zo stavby, však?
Po hrubej stavbe rámu som pokračoval kotlom. Základ tvoria dva valce a jeden zaoblený obdĺžnikový diel. Hoci podľa značenia to nie je treba, ja som plášte valcov podlepil kancelárskym papierom z dvoch dôvodov: 1., pre spevnenie finálneho dielu, aby nehrozilo že náhodou zmačknem pri ďalšom spracovaní a 2., čerstvo podlepený diel sa ľahšie tvaruje do valca a po schnutí si zachová tvar. Takto zrolované plášte som spojil pásikom (chlopňou) zvnútra a potom uzavrel kruhmi z oboch strán. Pri prednej časti kotla (ktorá zasahuje do búdky) som sa sekol, keďže spodný diel bol príliš veľký a túto chybu som si uvedomil až pri lepení plášťa. Po zvažovaní som sa rozhodol to tak nechať, keďže farba to zakryje a okrem zväčšenia výrezu v podlahe žiadne dodatočné úpravy to nespôsobí.. Ale už viete, prečo tam trčí biely pruh na ten obšívke
Nejaké pohľady po zlepení základných častí kotla:
Hoci som tvrdil, že nebudem robiť žiadne extra úpravy, pri komíne som ale musel a nebola to ani veľká robota. Síce mám iba tri dobové fotky tejto lokomotívy, je na nich jasne vidieť, že komín sa skladá z dvoch častí a nemá teda tvar jednoduchého kužela, ako to to autor stvárnil.
Ďalej som doplnil zvyšné detaily, valcové diely som si robil radšej podľa seba, stočením tenkého papiera na nejakú tyčku. Ešte tam chýbajú dáke drobnosti, ktoré asi budem farbiť zvlášť a tiež ešte chýba nitovanie, to si zatiaľ odkladám:
Poliaci by mohli trochu popracovať na lepšom značení, aby sa vzájomné polohy dielov dali presnejšie nastaviť. Ja som si teraz všimol, že tie predné dvierka a panty sú mierne natočené voči zvyšku kotla. Zatiaľ to nechávam tak, možno keď tam pribudne koliesko zámku, nebude to tak do očí bijúce. V najhoršom prípade to nejako odrežem a znovu nalepím
@Marmat - vďaka za zaujímavú fotku! Máš k tomu aj nejaké detaily, napr. že kde a kedy bol záber vytvorený a o ktorú lokomotívu presne ide? Podľa komína asi ide o iný kúsok, než podľa ktorého autor spracoval tento model.
Každopádne díky hoši za množstvo reakcií a povzbudenie, už by som mohol aj pridať niečo nové zo stavby, však?
Po hrubej stavbe rámu som pokračoval kotlom. Základ tvoria dva valce a jeden zaoblený obdĺžnikový diel. Hoci podľa značenia to nie je treba, ja som plášte valcov podlepil kancelárskym papierom z dvoch dôvodov: 1., pre spevnenie finálneho dielu, aby nehrozilo že náhodou zmačknem pri ďalšom spracovaní a 2., čerstvo podlepený diel sa ľahšie tvaruje do valca a po schnutí si zachová tvar. Takto zrolované plášte som spojil pásikom (chlopňou) zvnútra a potom uzavrel kruhmi z oboch strán. Pri prednej časti kotla (ktorá zasahuje do búdky) som sa sekol, keďže spodný diel bol príliš veľký a túto chybu som si uvedomil až pri lepení plášťa. Po zvažovaní som sa rozhodol to tak nechať, keďže farba to zakryje a okrem zväčšenia výrezu v podlahe žiadne dodatočné úpravy to nespôsobí.. Ale už viete, prečo tam trčí biely pruh na ten obšívke
Nejaké pohľady po zlepení základných častí kotla:
Hoci som tvrdil, že nebudem robiť žiadne extra úpravy, pri komíne som ale musel a nebola to ani veľká robota. Síce mám iba tri dobové fotky tejto lokomotívy, je na nich jasne vidieť, že komín sa skladá z dvoch častí a nemá teda tvar jednoduchého kužela, ako to to autor stvárnil.
Ďalej som doplnil zvyšné detaily, valcové diely som si robil radšej podľa seba, stočením tenkého papiera na nejakú tyčku. Ešte tam chýbajú dáke drobnosti, ktoré asi budem farbiť zvlášť a tiež ešte chýba nitovanie, to si zatiaľ odkladám:
Poliaci by mohli trochu popracovať na lepšom značení, aby sa vzájomné polohy dielov dali presnejšie nastaviť. Ja som si teraz všimol, že tie predné dvierka a panty sú mierne natočené voči zvyšku kotla. Zatiaľ to nechávam tak, možno keď tam pribudne koliesko zámku, nebude to tak do očí bijúce. V najhoršom prípade to nejako odrežem a znovu nalepím
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
iconmaster napísal:Marmat - vďaka za zaujímavú fotku! Máš k tomu aj nejaké detaily, napr. že kde a kedy bol záber vytvorený a o ktorú lokomotívu presne ide? Podľa komína asi ide o iný kúsok, než podľa ktorého autor spracoval tento model.
Jasné, že mám aj bližšie informácie. Fotka je zo zbierky p. Leštinského a bola uverejnená v knihe Zdenka Bauera „Stroje na stavbách“ (Gradis Bohemia, 2011). Fotograf zachytil prevoz parnej lokomotívy na bližšie neurčenú stavbu niekedy v polovici roka 1939. Fotené to bolo na dnešnom Náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budejoviciach pred budovou hotela Zvon. Dnes to tam vyzerá skoro rovnako, ako pred vyše 80 rokmi.
Parná lokomotíva je výrobkom firmy Orenstein&Koppel, je to teda iný typ lokomotívy, ako staviaš ty. Ide o typovú radu dvojnápravových lokomotív s výkonom 30-50 koní, ktorá sa vyrábala viac ako 40 rokov. Prevádzkované lokomotívy sa postupne modernizovali a upravovali, najmä teda rozvod pary, poistné ventily, regulátor, armatúra, tvar komína atď.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Super, vďaka Marmat za zaujímavé informácie!
Pri hľadaní podkladov som tiež zistil, že tento typ lokomotívy vyrábalo niekoľko firiem a medzi nimi aj O&K. Na tejto stránke sa dajú nájsť nejaké zaujímavé zábery: https://www.inselbahn.de/
Pri hľadaní podkladov som tiež zistil, že tento typ lokomotívy vyrábalo niekoľko firiem a medzi nimi aj O&K. Na tejto stránke sa dajú nájsť nejaké zaujímavé zábery: https://www.inselbahn.de/
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Makám, dal som si cieľ spraviť aspoň hrubú stavbu lokomotívy do mesiaca a vyzerá to reálne.
Prinášam fotky búdky či kabíny rušňovodiča (nie som doma v železničnej terminológii, tak snáď mi to odpustíte ).
Samotná stavba išla dobre, aj keď niektoré detaily by som riešil možno inak, ale to len ja som príliš rozmaznaný. Vnútorná obšívka bokov je mierne posunutá (moja chyba a nepochopenie), ale farba to aj tak zakryje, tak neriešim. Pre lepšie udržanie tvaru bočných panelov som vložil späť a páskou prichytil vyrezané časti do otvoru dverí, kým som to celé nezlepil dokopy aj s podlahou. Dobrou pomôckou pri lepení kolmých stien sú rôzne želiezka, ktoré som ešte sfrézoval kedysi na hodinách praxe na sterdnej alebo zachránil z niekadiaľ.
Okná budem riešiť tak, že som vyrezal väčšie otvory do vnútorných panelov a po nalepení vonkajšej obšívky vznikli zapustené oválne otvory. Tam by som po farbení chcel vložiť fóliu a následne zakryť a zaistiť zvnútra podlepeným rámčekom. Tuším pri zadných oknách je asi menšia ale za to banálna chyba vo vystrihovačke, lebo rozteč okien nesedí na vnútornom vs. vonkajšom dieli..
Pôvodne som uvažoval, že by som kabínu zlepil tak, ako som zvyknutý pri nákladiakoch, že strecha bude prilepená a podlahu vlepím až potom. Ale nebude to možné kvôli trubkám, ktoré bude treba pripojiť na čelo kotla a potrebujem teda mať prístup pri finálnom skladaní. Takže strecha je zatiaľ len položená.
Prinášam fotky búdky či kabíny rušňovodiča (nie som doma v železničnej terminológii, tak snáď mi to odpustíte ).
Samotná stavba išla dobre, aj keď niektoré detaily by som riešil možno inak, ale to len ja som príliš rozmaznaný. Vnútorná obšívka bokov je mierne posunutá (moja chyba a nepochopenie), ale farba to aj tak zakryje, tak neriešim. Pre lepšie udržanie tvaru bočných panelov som vložil späť a páskou prichytil vyrezané časti do otvoru dverí, kým som to celé nezlepil dokopy aj s podlahou. Dobrou pomôckou pri lepení kolmých stien sú rôzne želiezka, ktoré som ešte sfrézoval kedysi na hodinách praxe na sterdnej alebo zachránil z niekadiaľ.
Okná budem riešiť tak, že som vyrezal väčšie otvory do vnútorných panelov a po nalepení vonkajšej obšívky vznikli zapustené oválne otvory. Tam by som po farbení chcel vložiť fóliu a následne zakryť a zaistiť zvnútra podlepeným rámčekom. Tuším pri zadných oknách je asi menšia ale za to banálna chyba vo vystrihovačke, lebo rozteč okien nesedí na vnútornom vs. vonkajšom dieli..
Pôvodne som uvažoval, že by som kabínu zlepil tak, ako som zvyknutý pri nákladiakoch, že strecha bude prilepená a podlahu vlepím až potom. Ale nebude to možné kvôli trubkám, ktoré bude treba pripojiť na čelo kotla a potrebujem teda mať prístup pri finálnom skladaní. Takže strecha je zatiaľ len položená.
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Ideš dobre. Akurát sa mi vracajú spomienky na stavbu Tw29 pri čítaní tvojich reportov.
Čo použiješ ako nity?
Čo použiješ ako nity?
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných