Ahoj, pekne ti to rastie, ale dovolím si ťa upozorniť na chybku :
Uholníky 71a môžeš rovno odstrihnúť zarovno s dielmi 67 , 16, 21 - musí tam byť rovina, na ktorú príde podlaha budky 115.
A výška rebra 71 - tú budeš tiež neskôr dolaďovať podľa toho, ako ti vyjde náklon kureniska - ( mám pocit že si aj vymenil rebrá 70 a 71 medzi sebou, ale nie som si istý - tak či tak obe rebrá je potrebné výškovo upraviť).
A prezraď, na akú knihu čakáš.
Držím palce do ďalšej stavby.
Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Fito napísal:Ahoj, pekne ti to rastie, ale dovolím si ťa upozorniť na chybku :
Uholníky 71a môžeš rovno odstrihnúť zarovno s dielmi 67 , 16, 21 - musí tam byť rovina, na ktorú príde podlaha budky 115.
A výška rebra 71 - tú budeš tiež neskôr dolaďovať podľa toho, ako ti vyjde náklon kureniska - ( mám pocit že si aj vymenil rebrá 70 a 71 medzi sebou, ale nie som si istý - tak či tak obe rebrá je potrebné výškovo upraviť).
Zlatý Kafemlejnek
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Fito napísal:Ahoj, pekne ti to rastie, ale dovolím si ťa upozorniť na chybku :
Uholníky 71a môžeš rovno odstrihnúť zarovno s dielmi 67 , 16, 21 - musí tam byť rovina, na ktorú príde podlaha budky 115.
A výška rebra 71 - tú budeš tiež neskôr dolaďovať podľa toho, ako ti vyjde náklon kureniska - ( mám pocit že si aj vymenil rebrá 70 a 71 medzi sebou, ale nie som si istý - tak či tak obe rebrá je potrebné výškovo upraviť).
A prezraď, na akú knihu čakáš.
Držím palce do ďalšej stavby.
Ďakujem za radu upravím to. Síce som pozeral niekoľko krát návody ale tie sú aké sú no.
A čo sa týka knihy tá už dnes konečne došla a je to Kriegslok BR 52 Train In Detail No.1
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Mimochodom rád by som sa pridal tiež do multioaralelky vedel by ma tam niekto pridať ? ak je to možné teda
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Samozrejme, si tam, multiparalelka (štafeta) je otvorená pre všetkých už skoro 13 rokov :
BR52:
HOTOVO Elefant - BR-52 /Modelik/ 1:25
80% Fito - BR-52 /Modelik/ 1:25
75% Ivant - BR-52 /Modelik - prekreslene/ 1:25
70% Paluso - BR-52 /Modelik/ 1:25
70% Naraznik1 - BR-52 /Modelik/ 1:25
20% Ali - BR-52 /Modelik/ 1:25
10% Tomasz BR-52 /Modelik/ 1:25
Serpens - BR-52 /Modelik/ 1:25
Juraj_ziacik - BR-52 /Modelik/ 1:25 - vaha s ucastou
Dal som ti zatiaľ 10% , nech máš motiváciu ísť hore.
Dúfam že ostatné stavby máš naštudované, lebo už Pablo Lasica vravel, že "Tí, ktorí si nepamätajú minulosť a chyby Modeliku, sú odsúdení k zopakovaniu rovnakých chýb..."
BR52:
HOTOVO Elefant - BR-52 /Modelik/ 1:25
80% Fito - BR-52 /Modelik/ 1:25
75% Ivant - BR-52 /Modelik - prekreslene/ 1:25
70% Paluso - BR-52 /Modelik/ 1:25
70% Naraznik1 - BR-52 /Modelik/ 1:25
20% Ali - BR-52 /Modelik/ 1:25
10% Tomasz BR-52 /Modelik/ 1:25
Serpens - BR-52 /Modelik/ 1:25
Juraj_ziacik - BR-52 /Modelik/ 1:25 - vaha s ucastou
Dal som ti zatiaľ 10% , nech máš motiváciu ísť hore.
Dúfam že ostatné stavby máš naštudované, lebo už Pablo Lasica vravel, že "Tí, ktorí si nepamätajú minulosť a chyby Modeliku, sú odsúdení k zopakovaniu rovnakých chýb..."
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Ďakujem. Priebežne si pozerám kto to ako robil a bol som upozornený na pár nedostatkov ktoré sa môžu objaviť pri stavbe. Tak snáď tomu modelu hanbu neurobím.
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
BR 52 1:25 Modelik
Po dvoch mesiacoch sem pridávam opäť niečo zo stavby. Pustil som sa do odpruženia a krauss-helmholtzovho podvozku. Ten pôvodný som vyhodil a nahradil ho vlastným. Nie je to na 100% ale podľa mňa oveľa lepšie než to predtým
A konečný výsledok plus fotka z realnej mašiny (zdroj : František Kořán. Kriegslok BR 52 Train In Detail No.1 2011)
ň
Po dvoch mesiacoch sem pridávam opäť niečo zo stavby. Pustil som sa do odpruženia a krauss-helmholtzovho podvozku. Ten pôvodný som vyhodil a nahradil ho vlastným. Nie je to na 100% ale podľa mňa oveľa lepšie než to predtým
A konečný výsledok plus fotka z realnej mašiny (zdroj : František Kořán. Kriegslok BR 52 Train In Detail No.1 2011)
ň
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Tak na toto sa veľmi dobre pozerá, z originálom (Modelikovym) je to neporovnateľné.
Ide ti to pekne.
Ide ti to pekne.
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Fito napísal:Tak na toto sa veľmi dobre pozerá, z originálom (Modelikovym) je to neporovnateľné.
Ide ti to pekne.
Ďakujem za komentár dúfam že to pôjde takto aj ďalej
Re: Parná lokomotíva BR 52/ 1:25/ Modelik
Kedže mám miestami problém rozvrhnúť si prácu na lokomotíve rozhodol som sa dokončiť podvozok. (Je to moja prvá takto veľká stavba a celkovo prvá lokomotíva teda to bude zrejme tým). Začal som brzdami. Zadný mechanizmus bolo nutné kompletne prepracovať a pôvodne diely som použil minimálne. Brzdy samotné nesedia vôbec a tak riešim tlač nových. Nechcel som len tak sedieť preto som začal makať na iných častiach.
Zameral som sa na zadnú časť, podložku a pohon. Zadná časť ako taká potrebovala taktiež mnohé úpravy to môžete vidieť na fotkách vyššie. A ako som avizoval pohon chcem urobiť otvorený a teda výsledok môžete vidieť. Musim však uznať, že detailne fotografie som nenašiel. Ak to bude prepadák pri najhoršom to celé prekryjem plechom teda budem rád za Vaše názory nechať alebo prekryť. V hornej časti válca ešte chýba par detailov, ktoré doplním po nastriekaní.
Pripájam ako obvykle niekoľko záberov z reálu. Aj keď tu vo fóre je ich dosť. Fotky zadnej časti sú z knihy Kriegslok BR 52 Train In Detail No.1
od Františka Kořána a tie dve ďalšie odniekiaľ z internetu. Hľadal som ich večer a zdroj som zabudol.
A na záver podložka. Nebude to nič extra obyčajný výsek koľajiska. Podvaly robím papierové s povrchovou úpravou. Detailne fotky sem nahodím nabudúce. Ide to pomaly ale to asi pri každej takto veľkej stavbe.
Zameral som sa na zadnú časť, podložku a pohon. Zadná časť ako taká potrebovala taktiež mnohé úpravy to môžete vidieť na fotkách vyššie. A ako som avizoval pohon chcem urobiť otvorený a teda výsledok môžete vidieť. Musim však uznať, že detailne fotografie som nenašiel. Ak to bude prepadák pri najhoršom to celé prekryjem plechom teda budem rád za Vaše názory nechať alebo prekryť. V hornej časti válca ešte chýba par detailov, ktoré doplním po nastriekaní.
Pripájam ako obvykle niekoľko záberov z reálu. Aj keď tu vo fóre je ich dosť. Fotky zadnej časti sú z knihy Kriegslok BR 52 Train In Detail No.1
od Františka Kořána a tie dve ďalšie odniekiaľ z internetu. Hľadal som ich večer a zdroj som zabudol.
A na záver podložka. Nebude to nič extra obyčajný výsek koľajiska. Podvaly robím papierové s povrchovou úpravou. Detailne fotky sem nahodím nabudúce. Ide to pomaly ale to asi pri každej takto veľkej stavbe.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní