Príspevokod užívateľa balu11 » 02 Júl 2023 22:28
Zdravím. Zajímavá stavba. Já si vzpomínám na jeden zážitek s touto technikou. Železničáři to měli upevněné i na vagonu a používali to k rozmrazování vagonů. No a já před mnoha lety bydlel na horách Krušných. A přišla opravdu zima bohatá na sníh. Na trati Chomutov - Vejprty byla trať na úseku Rusová v dost hlubokém terením zářezu a když zafoukal vítr, tak to bylo zaplněné sněhem. Chvíli to bral pluh, pak už museli nasadit frézu. Jenže se vytvořily sněhové bariery o výšce mezi 6 až 8 metry. No a železničáři dostali strach, že se ty bariery utrhnou a můžou zavalit vlak. Tak tam nahnali tuhle mašinu na vagonu a ty stěny tím natavili a ony pak zamrzly a tím se zpevnily. No jo, ale když přišel další fučák a zafoukal to sněhem, tak tam poslali pluh a frézu. Jenže pluh se v tom ledu zašprajcoval a šest neděl neprojelo ani kolo. Volali tam pomoc z druhé strany z NDR, nepomohlo, stříleli to dynamitem, tož to ani omylem, nakonec museli nastoupit s krumpáči a lopatami a vyhrabat to všechno ručně. To se psal rok, tuším, 1974.

"O, homo si scires, quantum doctrina valeret, numquam dormires, nocte dieque studeres." (Walter)
( Člověče, kdybys věděl, jak mnoho vědění zmůže, nocí i dnem by ses učil, vůbec bys nechodil spát. )