
Niečo málo o predlohe (http://forum.valka.cz):
Zemní stroj pro úpravu cest je postaven na pásovém podvozku tahače AT-T a je předurčen pro zřizování pomocných cest, údržbu vojskových cest, zasypávání jam, kráterů, příkopů, zřizování průchodů v lesních závalech a zřizování sjezdů a výjezdů k místům přeprav. Stroj je vybaven universální buldozerovou radlicí a jeřábovým zařízením. Radlice je při přesunu uložena na plošině, kam se ukládá s pomocí navijáku a hydraulického systému radlice. Pro vlastní činnost může být radlice nastavena jako radlice šípová, dozerová nebo klasická buldozerová, pro práci ve svahu může radlice být nastavena v příčném zešikmení.
Jeřábové zařízení je ovládáno hydraulicky a je předurčeno pro ukládání mostních bloků při překonávání úzkých terénních překážek. Výložník má pracovní dosah kolem boků stroje a v zadní části, nemůže být použit pro práci před strojem. Ovládání výložníku je prováděno pomocí přenosného ovládacího pultu.
Základní TTD:
Výkonnost při zřizování pomocných cest - 1,5 – 10 km/h,
Výkonnost při zemních pracích - 200 – 250 m3/h,
Nosnost výložníku jeřábu - 2t,
Šířka radlice:
- šípové - 4,5 m,
- buldozerové - 5m,
Výkon motoru - 305 kW,
Rychlost přesunu - do 35 km/h,
Dojezd - 500 km,
Hmotnost - 27,5 t,
Osádka - 2.
Kabina je hermetická s filtroventilačním zařízením, může pracovat v chemicky a radiačně zamořeném prostředí.Díky tomu byly tyto stroje používány při likvidaci následků Černobylské havárie.
A práve taký by mal byť môj model. Opustený stroj niekde hlboko v Černobyle. Stroj odstaveny dlhší čas na ktorom sa podpísal čas, počasie a zlodeji:

Teraz zrejme nepoteším fanúšikov čistolepenia a retušovania. Model budem kompletne celý prefarbovať a patinovať. A to hneď z niekolkých dôvodov:
1. farba - tá tmavozelená sa mi od začiatku nepáčila a to bol prvý problém
2. zložitosť modelu - hneď po prvom prelistovaní modelu mi bolo jasné, že toto postavať čisto by bol nadludský výkon. Síce som videl 2 zlepené modely ako čistostavby, ale boli postavené podla mňa špatne. Bolo mi jasné, že aj keď by som to možno dal, tak určite nie tak, aby som stým bol spokojný ja sám.
3. aj tak som si chcel už dlhšie skúsiť prácu s airbrushom a skúsiť "plasťácke" techniky
4. niektoré detaily a veci sú urobené inak ako je to v skutočnosti, čiže si ich čiastočne opravým/upravím
Samozrejme nečajte odomňa zázraky, ani ja ich nečakám. Ešte stále si osvojujem niektoré techniky (impregnácia sekunďákom, tmelenie, brúsenie) - sú to pre ňa nové veci. Chcem poďakovať najmä Brzdičovi, ktorý mi moc poradil ako a čo mám robiť, kúpiť. Taktiež Ivantovi za matice - super vec.
Model sa snažím lepiť ako keby robím čistostavbu. Jednak aby som vedel či všetko pasuje a jednak aby som vedel či by som to dal ako čistostavbu.
Stavbu som začal časťou, ktorá je podla mňa najťažšia - kabína.
KABÍNA-vonkajšia časť
Už tu som sa dosť zapotil. Je to dosť ťažké zlepiť to presne. Už tu mi bolo jasné že cesta prefarbenia bola dobrá volba. Od začiatku mi niečo natej kabíne niečo nesedelo. A to, že prielez na streche je naznačený len zhora a zvnútra nič









takže na radu prišlo nasadenie oboch obšívok-ako vnútornej tak i vonkajšej-a podla vonjakšej som obkreslil niesto pre výlez. Bolo potrebné rezať do 2mm naimpregnovaného kartónu, ale v pohode. Takže som ho spravil durchom tak ako to má byť.

KABÍNA-vnútorná časť
Spravil som nejakú elektroinštaláciu, svetlo na strope, na kt. autor akosi zabudol, obruč okolo prielezu na strechu. Fotiek kabíny som moc nenašiel, ale čo sa dalo to som skúsil doplniť.



DVERE
Tu úplne bez problémov všetko. Ešte nie sú dokončené, to až teraz večer dorazím.




PREDNÁ MASKA
Uf toto bol pôrod. Neviem prečo, ale mne to vôbec nepasovalo. Tie oblé hrany. Tu som dosť tmelil a brúsil. Ďalšia vec čo som nepochopil: Tie mriežky čo sú na maske. Autor ich navrhol v tvare písmena L ale podla fotiek by mali byť v tvare U. Takže 25ks som si vyrobil sám-tu som niektoré ohol, niektoré vylomil. Svetlá úplne v pohode, doplnil som ich nitmi a elektrokáblami







SEDAČKY a DROBOTINA DO INTERIÉRU
V pohode. Všetko sedelo. Sedačky som obalil do papieru od topánok (odkukané od Brzdiča) na imitáciu koženky.




PRIEČKA MEDZI MOTOROM A KABÍNOU
Tiež pohodička. Doplnené nejaké kabliky, nity, matky.






PRÍSTROJOVKA
Celkom to sedelo, ale ako čistostavbu by som to k mojej spokojnosti zrejme nezlepil.





ROHOŽE POD NOHY
Tie som upgradoval, aby vyzerali po nastriekaní ako guma s výstupkami. Nalepené kusky drôtikov. Celkom zdĺhavé tak dúfam, že to bude stáť zato.


BLATNÍKY



A ešte nejaké pohľady na väčšie celky pokope:



Takže zatial toľko. Ďakujem za pozornosť a dúfam, že som Vás moc neunavil takto na večer. Dovi pri ďalšom pokračovaní.

M.