MaZ je neskutečný stroj...mám ho v šuplíku taky, ale sehnal jsem si ten free model od Enrica, nebo tak nějak se jmenuje...měřítko má totiž 1/35 a to lépe vyhovuje mým záměrům...
Jinak když už jste nakousli to co všechno tahal, mám v ntb fotku jak tahal na podvalu Andulu, ale i jak vytahuje v zimě z hangáru Tu-95...prostě masakr...
A Romane tobě držím palce, já od MODEL-KOMu stavěl LUNU a doslova jsem vypěnil a nechal toho...
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Moderátor: Oliver
- Jan Noga | 37
- Príspevky: 101
- Meno: Jan Noga
- Bydlisko: Šumperk; Česká Republika
- Kontaktovať užívateľa:
Re: MAZ 537G /Model-Kom/ 1:25
Na stole :
152 mm kanónová houfnice vz. 1937 / GPM+Renova Model / 1:25
Hotovo :
KRAZ 255 B / Renova Model / 1:25
Daimler-Benz DB 601 / KartonModels.cz / 1:33
152 mm kanónová houfnice vz. 1937 / GPM+Renova Model / 1:25
Hotovo :
KRAZ 255 B / Renova Model / 1:25
Daimler-Benz DB 601 / KartonModels.cz / 1:33
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
náves ChMZAP 5247G
Zdar..Po dokončení MiG-a som sa nevedel rozhodnúť čo lepiť ďalej..Pôvodne som chcel pokračovať na Shermanovi (sorry Spider), ale nejako sa mi nechcelo do retuše, preto som sa rozhodol pokračovať na Mazovi a na návese, ktorý k nemu je..keď dokončím náves pustím sa rovno do dokončenia Maza..
M.
Naposledy upravil/-a Matej v 01 Mar 2023 14:37, upravené celkom 2 krát.
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Super že jsi se do Maze zase pustil, paráda!
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Vďaka Vojto..A aby si vtom nebol sám, pustil som sa aj ja do kolies na tomto návese..
Chcel som si dať pauzu od rámu tak som sa pustil do kolies..Je ich dokopy 9 rovnako ako na Mazovi..aj keď som si pred 6 timi (?) rokmi povedal, že tieto kolesá a ani náves lepiť nebudem, časy sa zmenili..a aj viem prečo som si to vtedy povedal..neskutočná piplacka to je..ešte kocky dezénu, ktoré sa lepia rovno sú ok..ale neskôr prídu na radu časti, ktoré sa lepia do oblúka, a tam to už ide strašne pomaly..jeden rad, 26 dielikov, som dokázal normálnym tempom v pohode za 15 minút..tie, ktoré sa ohybaju cca 45 minút..takže času to zábere dosť veľa..
Ďalšia vec je presnosť..autor vôbec neráta s hrúbkou papiera, všetko brúsiť, prispôsobovať..A ešte poslednou takou výčitkou je, že obvodové diely kolies nemali naznačené stredy, takže sa nedali vykruzit Olfou, ale boli treba ich vystrihovat, v mojom prípade zahnutými nožnicami..
Zopár fotiek od stolu na podložke, také pracovné..nabudúce snáď hotové kolesá..prípadne budem pokračovať na ráme ak ma "dezénovanie" omrzí..Už len doplním, že je treba nalepiť 1404 kociek dezénu..
M.
Report
kolesá - časť 1.
Chcel som si dať pauzu od rámu tak som sa pustil do kolies..Je ich dokopy 9 rovnako ako na Mazovi..aj keď som si pred 6 timi (?) rokmi povedal, že tieto kolesá a ani náves lepiť nebudem, časy sa zmenili..a aj viem prečo som si to vtedy povedal..neskutočná piplacka to je..ešte kocky dezénu, ktoré sa lepia rovno sú ok..ale neskôr prídu na radu časti, ktoré sa lepia do oblúka, a tam to už ide strašne pomaly..jeden rad, 26 dielikov, som dokázal normálnym tempom v pohode za 15 minút..tie, ktoré sa ohybaju cca 45 minút..takže času to zábere dosť veľa..
Ďalšia vec je presnosť..autor vôbec neráta s hrúbkou papiera, všetko brúsiť, prispôsobovať..A ešte poslednou takou výčitkou je, že obvodové diely kolies nemali naznačené stredy, takže sa nedali vykruzit Olfou, ale boli treba ich vystrihovat, v mojom prípade zahnutými nožnicami..
Zopár fotiek od stolu na podložke, také pracovné..nabudúce snáď hotové kolesá..prípadne budem pokračovať na ráme ak ma "dezénovanie" omrzí..Už len doplním, že je treba nalepiť 1404 kociek dezénu..
M.
Naposledy upravil/-a Matej v 01 Mar 2023 14:37, upravené celkom 2 krát.
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Super, že si sa do toho znova pustil. Držím palce!
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
díki Stano..
v tomto reporte sa trocha viac zameriam na dezén a problémy, ktoré ktoré spolu sním prišli..lepiť jednotlivé dieliky dezénu na rovnú plochu (report vyššie) bola pohoda, sranda prišla, keď ich bolo treba nalepiť cez prechod dvoch dielov. Keď som prilepil jednu časť tak druhá mala medzeru..čiže bolo treba ohnúť a následne zalepiť zvyšok dielu..postupoval som nasledovne: najskôr som si nalepil dieliky okolo celého kolesa, potom si prilepenú časť fixol sekundovým, ale len trocha aby som nenapustil celý diel, to už by som neohol..potom som naniesol gélový sekunďák pod zvyšok dielu, zhora zatlačil závažím a počkal kým sa prilepí aj zvyšok..takto postupne okolo celého kolesa, potom z druhej strany a celkovo 9x zopakovať..toto zopakovať bolo treba celkovo 468x..
ale to bolo ešte nič v porovnaní stým, čo prišlo potom..diely, ktoré išli až na bočnicu..tušil som, a keď som robil test na jednom dieliku sa mi to aj potvrdilo, že sa to bude pri ohýbaní rozvrstvovať (stredná foto).. skúšal som najskôr napustiť diel sekundovým a následne ohnúť - samozrejme sa zlomil, skúšal som napustiť nitrolakom, ale aj tak sa oddelovali vrstvy, skúšal som ohnúť pred nalepením, nepomohlo, stále to isté..nakoniec som teda postupoval ako pri dieloch vyššie, teda nalepil plochu po celom obvode (prvá foto), fixol sekundovým a následne priliepal "nožičku" po "nožičke"..samozrejme každú na minimálne 4x..potom som ich zalial celé sekundovým lepidlom..samozrejme z druhej strany tiež prechádzali cez dva dielym takže jedna strana bola "vo vzduchu" a bolo to treba poohýbať(posledné 2 foto)..tiež všetko 468x..
Týmto som úspešne dokončil lepenie dezénov, teraz ich treba ešte zboku zbrúsiť "do stratena"..ale to si nechám na inokedy, teraz na to nemám chuť..
Aby mi nepreskočilo z dezénovania popritom som zlepil disky..Tu som narazil hneď na začiatku na 2 problémy..Prvý bol ten, že sa nezmestil do kolesa..musel som brúsiť stredy na kolesách..Keď už som ho tam dostal tak prišiel ten druhý, disk bol krátky o cca 3mm..Trochu naštvaný som to odložil a nechal si prejsť hlavou čo stým..
Nakoniec som sa rozhodol, že to nebudem nadpájať 3mm pásikom, ale že ho dám napoly a medzera bude schovaná v strede..naznačil som si stred disku, dovnútra šupol vrchnák zo zubnej pasty, pasoval presne, a následne dal napoly..a nakoľko autor neplánoval žiadny lem na ráfiku, z 1mm pásikov červeného papiera som ho spravil..
Toľko nateraz z diskov, porobil som niečo medzičasom aj na ráme, tak snáď čoskoro..
M.
Report
kolesá - časť 2
v tomto reporte sa trocha viac zameriam na dezén a problémy, ktoré ktoré spolu sním prišli..lepiť jednotlivé dieliky dezénu na rovnú plochu (report vyššie) bola pohoda, sranda prišla, keď ich bolo treba nalepiť cez prechod dvoch dielov. Keď som prilepil jednu časť tak druhá mala medzeru..čiže bolo treba ohnúť a následne zalepiť zvyšok dielu..postupoval som nasledovne: najskôr som si nalepil dieliky okolo celého kolesa, potom si prilepenú časť fixol sekundovým, ale len trocha aby som nenapustil celý diel, to už by som neohol..potom som naniesol gélový sekunďák pod zvyšok dielu, zhora zatlačil závažím a počkal kým sa prilepí aj zvyšok..takto postupne okolo celého kolesa, potom z druhej strany a celkovo 9x zopakovať..toto zopakovať bolo treba celkovo 468x..
ale to bolo ešte nič v porovnaní stým, čo prišlo potom..diely, ktoré išli až na bočnicu..tušil som, a keď som robil test na jednom dieliku sa mi to aj potvrdilo, že sa to bude pri ohýbaní rozvrstvovať (stredná foto).. skúšal som najskôr napustiť diel sekundovým a následne ohnúť - samozrejme sa zlomil, skúšal som napustiť nitrolakom, ale aj tak sa oddelovali vrstvy, skúšal som ohnúť pred nalepením, nepomohlo, stále to isté..nakoniec som teda postupoval ako pri dieloch vyššie, teda nalepil plochu po celom obvode (prvá foto), fixol sekundovým a následne priliepal "nožičku" po "nožičke"..samozrejme každú na minimálne 4x..potom som ich zalial celé sekundovým lepidlom..samozrejme z druhej strany tiež prechádzali cez dva dielym takže jedna strana bola "vo vzduchu" a bolo to treba poohýbať(posledné 2 foto)..tiež všetko 468x..
Týmto som úspešne dokončil lepenie dezénov, teraz ich treba ešte zboku zbrúsiť "do stratena"..ale to si nechám na inokedy, teraz na to nemám chuť..
disky kolies
Aby mi nepreskočilo z dezénovania popritom som zlepil disky..Tu som narazil hneď na začiatku na 2 problémy..Prvý bol ten, že sa nezmestil do kolesa..musel som brúsiť stredy na kolesách..Keď už som ho tam dostal tak prišiel ten druhý, disk bol krátky o cca 3mm..Trochu naštvaný som to odložil a nechal si prejsť hlavou čo stým..
Nakoniec som sa rozhodol, že to nebudem nadpájať 3mm pásikom, ale že ho dám napoly a medzera bude schovaná v strede..naznačil som si stred disku, dovnútra šupol vrchnák zo zubnej pasty, pasoval presne, a následne dal napoly..a nakoľko autor neplánoval žiadny lem na ráfiku, z 1mm pásikov červeného papiera som ho spravil..
Toľko nateraz z diskov, porobil som niečo medzičasom aj na ráme, tak snáď čoskoro..
M.
Naposledy upravil/-a Matej v 01 Mar 2023 14:38, upravené celkom 2 krát.
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Zlaté pásy! Toto musí byť snáď ešte väčšia magorina ako článkovanie. Neskúšal si časti dezénu čo sa lepia ohnuté navlhčiť? Napríklad vo vode alebo vo vode s herkulesom?
Vychádzam zo skúseností laserových pásov pri Hetzerovi, kde som ich vlhčil aby sa pekne ohli cez kolesá, pričom na kolesách som ich aj nechal preschnúť. Takto nejak si predstavujem, že by mohli fungovať tvoje kocky. Na sekundu či dve namočiť, chvíľku nechať odstáť kým budú ako z tvarohu a potom prilepiť sekundovým lepidlom na svoje miesto (siahol by som po gélovom?) s tým, že ich už rovno aj ohneš do požadovaného smeru. Následne nechať preschnúť už na svojich miestach nalepené, potom suché napustiť sekundovým lepidlom a neskôr brúsiť boky do stratena. Ale to je len moja teória, neskúšal som .. Disky máš par excellence, moc sa mi páčia.
Vychádzam zo skúseností laserových pásov pri Hetzerovi, kde som ich vlhčil aby sa pekne ohli cez kolesá, pričom na kolesách som ich aj nechal preschnúť. Takto nejak si predstavujem, že by mohli fungovať tvoje kocky. Na sekundu či dve namočiť, chvíľku nechať odstáť kým budú ako z tvarohu a potom prilepiť sekundovým lepidlom na svoje miesto (siahol by som po gélovom?) s tým, že ich už rovno aj ohneš do požadovaného smeru. Následne nechať preschnúť už na svojich miestach nalepené, potom suché napustiť sekundovým lepidlom a neskôr brúsiť boky do stratena. Ale to je len moja teória, neskúšal som .. Disky máš par excellence, moc sa mi páčia.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Oliver: no to možno nie je zlý nápad..aj som chvíľu uvažoval že to skúsim namočiť, ale myslel som, že sa aj tak jednotlivé vrstvy kartónu oddelia..ale keď to tak čítam možno by to stálo za pokus..
ešte sa trocha vrátim ku kolesám..odfotil som koleso aj s vloženým diskom..a pre porovnanie som odfotil aj koleso návesu a koleso tahača..na rezerve, ktorá bude umiestnená na návese, som skúsil zbrúsiť jednu stranu dezénu..ono to pôjde, ale je to zdĺhavé, cca 20min jedna strana..rátam tak 6 hodín práce na komplet kolesá..
nakladacie rampy..? neviem takto som si to nazval.. lepili sa fajn, žiadne problémy..
jediné čo som tu trocha upravil sú rozvody (asi) vzduchu viac podľa reality..moc detailných fotiek som nenašiel..
celkovo som si rám rozdelil na 3 časti..predná, stredná a zadná časť návesu..strednú časť ste videli hneď v prvom príspevku, teraz Vám ukážem prednú..tu som zopár dielov pridal podľa fotiek, ktoré som našiel..pridal som nejaké rozvody elektriny a prípojky k tahaču, na elektro a vzduch (teda asi, či hydrauliku?)..tu by som len upozornil na jednu vec ohladne piestov..tie sa vysunú keď je náves odpojený:
keď je zapojený a vezie náklad, piesty sa zasunú:
keď som zlepil piest dokopy a priložil, bol moc dlhý..aj v prepravmon režime bola spodná časť nižšie ako by mala..nasledovalo rozlepenie a skrátenie dielov, aby bol čo najviac zasunutý..
a nasucho priložené rampy..
tu mi nesadla zadná časť..diely 18b a 18b´ som najskôr vlepil do dielu 18..následne na to išiel nalepiť diel 20..otvor mi nesadol.. tak som ich vyrezal, na diel 20 z opačnej strany nalepil "krabičku" a následne vlepil naspäť..z fotiek to snáď bude jasnejšie..
a ďalšia vec, diel 20 som mal v zošite biely, ale mal by byť zelený ako zvyšok dielov.. pozeral som aj scany a tak je už zelený..neviem či to neskôr zistili a následne tlačili už opravené..? keďže prefarbujem je mi to fuk, ale keby lepím originál tak by bolo #%^$^F%^&U#^%#&C^%$%^K#$#..!
blatníky ba mi zavadzali vo farbení, tak ich streknem samostatne, zvyšok nalapím tiež až nakoniec..
nooo a tým pádom už mám čo sa týka papierových dielov hotovo..nakoniec už len z fólie vytiahnuť svetlá..celkom slušná dĺžka skoro 60cm.. s ťahačom okolo 90cm..teší ma, že pri hladaní podkladov k podvozkom som našiel aj foto, ktorú som vôbec nehľadal..a síce foto s nákladom, ktorý chcem naložiť na príves..pôvodne som nemyslel, že by to neodviezol, ale už mám dôkaz, že hej..ale to má ešte čas..
takže toľko na dnes..také trochu na spôsob Olivera čo sa rozsahu týka, ale nemal som skôr čas na takýto rozsiahlejší report..čo teraz..? určite sa premôcť zbrúsiť ten dezén a streknem to aspoň základom..farbiť budem pravdepodobne naraz s ťahačom..Ten už som zložil zo skrine.. Smiech ma prešiel, keď som ju otvoril..pravdepodobne niekomu spadla pri sťahovaní, samozrejme niet toho komu, takže najskôr opravy, analýza čo všetko je poodlamované a či som niečo aj nestratil..chcem sa aj touto cestou spýtať, ak by mi niektoré diely chýbali, tí čo máte originál, vedeli by ste mi chýbajúce diely prefotit, resp. požičiať originál a ja by som si prefotil..nechcem kupovať ďalší originál za 40E a následne ho predávať..a scan určite nechcem..tam by som netrafil presnú veľkosť dielov..určite sa Vás na to ešte spýtam, keď to pozriem..
M.
Report
kolesá
ešte sa trocha vrátim ku kolesám..odfotil som koleso aj s vloženým diskom..a pre porovnanie som odfotil aj koleso návesu a koleso tahača..na rezerve, ktorá bude umiestnená na návese, som skúsil zbrúsiť jednu stranu dezénu..ono to pôjde, ale je to zdĺhavé, cca 20min jedna strana..rátam tak 6 hodín práce na komplet kolesá..
nakladacie rampy
nakladacie rampy..? neviem takto som si to nazval.. lepili sa fajn, žiadne problémy..
podvozky
jediné čo som tu trocha upravil sú rozvody (asi) vzduchu viac podľa reality..moc detailných fotiek som nenašiel..
predná časť návesu
celkovo som si rám rozdelil na 3 časti..predná, stredná a zadná časť návesu..strednú časť ste videli hneď v prvom príspevku, teraz Vám ukážem prednú..tu som zopár dielov pridal podľa fotiek, ktoré som našiel..pridal som nejaké rozvody elektriny a prípojky k tahaču, na elektro a vzduch (teda asi, či hydrauliku?)..tu by som len upozornil na jednu vec ohladne piestov..tie sa vysunú keď je náves odpojený:
keď je zapojený a vezie náklad, piesty sa zasunú:
keď som zlepil piest dokopy a priložil, bol moc dlhý..aj v prepravmon režime bola spodná časť nižšie ako by mala..nasledovalo rozlepenie a skrátenie dielov, aby bol čo najviac zasunutý..
zadná časť návesu
a nasucho priložené rampy..
tu mi nesadla zadná časť..diely 18b a 18b´ som najskôr vlepil do dielu 18..následne na to išiel nalepiť diel 20..otvor mi nesadol.. tak som ich vyrezal, na diel 20 z opačnej strany nalepil "krabičku" a následne vlepil naspäť..z fotiek to snáď bude jasnejšie..
a ďalšia vec, diel 20 som mal v zošite biely, ale mal by byť zelený ako zvyšok dielov.. pozeral som aj scany a tak je už zelený..neviem či to neskôr zistili a následne tlačili už opravené..? keďže prefarbujem je mi to fuk, ale keby lepím originál tak by bolo #%^$^F%^&U#^%#&C^%$%^K#$#..!
blatníky, držiaky rezervy a kolesá na piesty
blatníky ba mi zavadzali vo farbení, tak ich streknem samostatne, zvyšok nalapím tiež až nakoniec..
nooo a tým pádom už mám čo sa týka papierových dielov hotovo..nakoniec už len z fólie vytiahnuť svetlá..celkom slušná dĺžka skoro 60cm.. s ťahačom okolo 90cm..teší ma, že pri hladaní podkladov k podvozkom som našiel aj foto, ktorú som vôbec nehľadal..a síce foto s nákladom, ktorý chcem naložiť na príves..pôvodne som nemyslel, že by to neodviezol, ale už mám dôkaz, že hej..ale to má ešte čas..
takže toľko na dnes..také trochu na spôsob Olivera čo sa rozsahu týka, ale nemal som skôr čas na takýto rozsiahlejší report..čo teraz..? určite sa premôcť zbrúsiť ten dezén a streknem to aspoň základom..farbiť budem pravdepodobne naraz s ťahačom..Ten už som zložil zo skrine.. Smiech ma prešiel, keď som ju otvoril..pravdepodobne niekomu spadla pri sťahovaní, samozrejme niet toho komu, takže najskôr opravy, analýza čo všetko je poodlamované a či som niečo aj nestratil..chcem sa aj touto cestou spýtať, ak by mi niektoré diely chýbali, tí čo máte originál, vedeli by ste mi chýbajúce diely prefotit, resp. požičiať originál a ja by som si prefotil..nechcem kupovať ďalší originál za 40E a následne ho predávať..a scan určite nechcem..tam by som netrafil presnú veľkosť dielov..určite sa Vás na to ešte spýtam, keď to pozriem..
M.
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Perfektne čistá prefarbovačka.
Len dúfam, keď už máš náves pekne zlepený, že ti do všetkých zákutí dosiahne farba z pištole. Ja preventívne slepé miesta farbím čiernou ešte v surovom stave.
Len dúfam, keď už máš náves pekne zlepený, že ti do všetkých zákutí dosiahne farba z pištole. Ja preventívne slepé miesta farbím čiernou ešte v surovom stave.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: MAZ 537G + ChMZAP 5247G /Model-Kom/ 1:25
Paráda Matej, pekne dávaš, fakt sa mi páči to precízne lepenie a detaily!
K tým kolieskam: ak musím brúsiť hrubšie vrstvy kartónu, zvyknem najprv nožíkom orezať na hrubo a potom sa to rýchlejšie dobrusuje do finálneho tvaru.
A trochu podvalníkovej terminológie :
Nájazdové rampy sú asi správnejší výraz.
Zvykli to volať aj "labutí krk". Znie to síce blbo, ale tvarovo to celkom dobre popisuje a aj v iných jazykoch sa používa tento výraz (EN: gooseneck, DE: Schwanenhals).
Čo voláš piesty, sú vlastne oporné nohy návesu. Ale nie som si istý, či sú to vôbec piesty, alebo sa tie nohy vysúvali čisto mechanicky - tým kolečkom nad nimi? Síce na spodok toho valca vedie nejaká hadica podľa fotiek, ale iba jedna. Ak by to boli hydraulicky ovládané nohy, mala by to byť dvojica hadíc, aby sa dali zasúvať aj vysúvať. Pokiaľ by tie nohy neboli na hydrauliku, tak v podstate ani samotný náves nepotrebuje žiadnu hydrauliku, keďže tie nájazdové rampy sú tiež len mechanicky obsluhované, ako som pozerám..
Každopádne priznávam, že nemám prelúskané tieto stroje, budem preto rád, ak niekto znalý objasní
K tým kolieskam: ak musím brúsiť hrubšie vrstvy kartónu, zvyknem najprv nožíkom orezať na hrubo a potom sa to rýchlejšie dobrusuje do finálneho tvaru.
A trochu podvalníkovej terminológie :
Matej napísal:nakladacie rampy..?
Nájazdové rampy sú asi správnejší výraz.
Matej napísal:predná časť návesu
Zvykli to volať aj "labutí krk". Znie to síce blbo, ale tvarovo to celkom dobre popisuje a aj v iných jazykoch sa používa tento výraz (EN: gooseneck, DE: Schwanenhals).
Čo voláš piesty, sú vlastne oporné nohy návesu. Ale nie som si istý, či sú to vôbec piesty, alebo sa tie nohy vysúvali čisto mechanicky - tým kolečkom nad nimi? Síce na spodok toho valca vedie nejaká hadica podľa fotiek, ale iba jedna. Ak by to boli hydraulicky ovládané nohy, mala by to byť dvojica hadíc, aby sa dali zasúvať aj vysúvať. Pokiaľ by tie nohy neboli na hydrauliku, tak v podstate ani samotný náves nepotrebuje žiadnu hydrauliku, keďže tie nájazdové rampy sú tiež len mechanicky obsluhované, ako som pozerám..
Každopádne priznávam, že nemám prelúskané tieto stroje, budem preto rád, ak niekto znalý objasní
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných