Popri kolesách som sa mordoval s dverami, poklopmi a proste väčšinou toho, čo sa bude dať na modeli otvárať. Pár šedín mi pri tom istotne pribudlo, toľko drobných dielov /ako ja vravím - smetí/ čo tam bolo, som už dávno nevidel, hlavne na pánty, zámky, kľučky, páky a to nevravím o retušovaní toho všetkého . Ale ruku na srdce - radšej poriadne spracovaný model bez starostí úprav, ako si tie "smeti" musieť dorábať sám . Pár úprav a prídavkov som na dieloch napriek tomu spravil, miestami mi ušla čistota stavby a aj retuš, to asi od nervov, že koľko toho je . Patina je spravená len čiastočne na spodku krytu prevodovky, dopĺňať ju budem až pri kompletácii vozidla tam, kde sa už neskôr nedostanem.
Poklopy vodiča a veliteľa/strelca:
Horné poklopy pre posádku pechoty/obsluhy ťahaného dela/:
Zadné dvere posádky - tam som upravoval periskop, kde som obyčajné nakreslené štvorčeky periskopu vyrezal skrz, prekryl fóliou a za ne dal pod 45-stupňovým uhlom zrkadlovú fóliu:
Poklop motora - podľa fotiek originálu pridaná mriežka na otvárateľný kryt vetrania motorového priestoru, pridaná vzpera, ktorá poklop drží otvorený pod pravým uhlom:
Ako posledný som spravil poklop prevodovky, kde som doplnil opäť na kryt vetrania jemnú mriežku a vzperu, ktorá kryt drží otvorený takmer pod pravým uhlom. Pri hľadaní podkladov som narazil na to, že skoro každé vozidlo malo na poklope okrem náradia aj vedro, tieto boli rôzne ale väčšinou sa jednalo o vedrá oválneho prierezu, tvarom pripomínajúce skôr várnicu, ktoré mali na boku aj prelis na ľahšie prelievanie obsahu. Takéto vedro som teda dorobil aj s jeho držiakom a podľa priloženej fotky originálu som doplnil aj akýsi "výstražný trojuholník", neviem, či ho používali pri poruche vozidla, alebo čo, možno pri poruche bŕzd alebo prevodovky len otvorili poklop a trojuholník už bolo pekne vidieť. Originál ich tam má zastrčené 2, ja som tam dal len jeden a páči sa mi, že tam bude na pootváranom modeli niečo výrazné :
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
MT-LB /ORLIK/ 1:25
Moderátor: Oliver
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
tá čistota a presnosť je neskutočná..
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Paly napísal: Pár šedín mi pri tom istotne pribudlotoľko drobných dielov /ako ja vravím - smetí/ čo tam bolo, som už dávno nevidel, hlavne na pánty, zámky, kľučky, páky a to nevravím o retušovaní toho všetkého
Ja om ti hovoril povysávaj to a máš pokoj. nikto by si nič nevšimol.
Parádna robota len tak ďalej.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Wau. Cista pekna robota. Velmi pekne detaily.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Po dlhšej dobe niečo pribudlo.
Dokončil som ďalšie detaily, ktoré budú pohyblivé, takže od výroby pántov už budem mať pokoj. Najprv to bol vlnolam a neskôr aj pancierové poklopy na okná, ktoré som odfotil ako v zatvorenej, tak aj v otvorenej polohe. Poklopy nijako nebudú prekážať ďalšej manipulácii, preto som ich rovno nalepil na samostatnú vrchnú časť vozidla.
Keď už mám hotové napínacie aj pojazdové kolesá, prečo nedokončiť aj tie hnacie .
Tu som hneď narazil na nepresnosť, kde disky kolies nesedeli rozmerovo k ich plášťom, v priemere chýbal cca 1 milimeter, našťastie to je len obyčajný kruh, ktorý som vyrobil pre obe kolesá zo zapasu koloru. Plášte diskov som sa rozhodol prebrúsiť a prefarbiť - kvôli ich spojom. Je vidieť, že to je prefarbené, ale ak som si mal vybrať medzi viditeľným spojom a týmto, tak bolo rozhodnuté.
V ozubení kolies boli v reále ešte trojuholníkové prelisy, ktoré som doplnil - hore upravené rozety, dole tie pôvodné.
Rozhodne sa mi nechcelo vyrezávať všetky ozubené diely osobitne a potom zlepovať, preto som na dieloch vyrezal potrebné otvory, čiastočne zaretušoval a nalepil zosilnenie zubov na ich spodnú časť - aby to bolo nalepené presne, vyrezal som zopár zubov, aby som diel vedel presne usadiť. Následne som to celé vyrezal naraz, spoločne. Potom som skompletoval disky s rozetami a hnacie kolesá boli hotové.
Spravil som celky svetlometov. Tam som prebrúsil a prefarbil zadné trčiace časti parabol. Smerovky boli buď tmavé, alebo oranžové, prípadne sa často vyskytovali číre plastové prekryty v kombinácii s farebnou - oranžovou žiarovkou. Túto variantu som si vybral aj ja. Úplne mimo bola skonštruovaná clona svetiel, ktorú som si opäť musel vyrobiť zo zapasu sám. Autorovi fakt idú veľké celky parádne, ale pri malých dieloch sú tam často odchýlky rádovo aj v desiatkach percent potrebných rozmerov, prípadne výsledne úplne inak tvarovaný diel, ako má byť .
Nachystal som si predel motorovej časti
Do podvozku som vlepil prepážku s ventilártorom, za ktorou sa ukrýval chladič. Začal som aj s patinou interiéru.
Dokončil som ďalšie detaily, ktoré budú pohyblivé, takže od výroby pántov už budem mať pokoj. Najprv to bol vlnolam a neskôr aj pancierové poklopy na okná, ktoré som odfotil ako v zatvorenej, tak aj v otvorenej polohe. Poklopy nijako nebudú prekážať ďalšej manipulácii, preto som ich rovno nalepil na samostatnú vrchnú časť vozidla.
Keď už mám hotové napínacie aj pojazdové kolesá, prečo nedokončiť aj tie hnacie .
Tu som hneď narazil na nepresnosť, kde disky kolies nesedeli rozmerovo k ich plášťom, v priemere chýbal cca 1 milimeter, našťastie to je len obyčajný kruh, ktorý som vyrobil pre obe kolesá zo zapasu koloru. Plášte diskov som sa rozhodol prebrúsiť a prefarbiť - kvôli ich spojom. Je vidieť, že to je prefarbené, ale ak som si mal vybrať medzi viditeľným spojom a týmto, tak bolo rozhodnuté.
V ozubení kolies boli v reále ešte trojuholníkové prelisy, ktoré som doplnil - hore upravené rozety, dole tie pôvodné.
Rozhodne sa mi nechcelo vyrezávať všetky ozubené diely osobitne a potom zlepovať, preto som na dieloch vyrezal potrebné otvory, čiastočne zaretušoval a nalepil zosilnenie zubov na ich spodnú časť - aby to bolo nalepené presne, vyrezal som zopár zubov, aby som diel vedel presne usadiť. Následne som to celé vyrezal naraz, spoločne. Potom som skompletoval disky s rozetami a hnacie kolesá boli hotové.
Spravil som celky svetlometov. Tam som prebrúsil a prefarbil zadné trčiace časti parabol. Smerovky boli buď tmavé, alebo oranžové, prípadne sa často vyskytovali číre plastové prekryty v kombinácii s farebnou - oranžovou žiarovkou. Túto variantu som si vybral aj ja. Úplne mimo bola skonštruovaná clona svetiel, ktorú som si opäť musel vyrobiť zo zapasu sám. Autorovi fakt idú veľké celky parádne, ale pri malých dieloch sú tam často odchýlky rádovo aj v desiatkach percent potrebných rozmerov, prípadne výsledne úplne inak tvarovaný diel, ako má byť .
Nachystal som si predel motorovej časti
Do podvozku som vlepil prepážku s ventilártorom, za ktorou sa ukrýval chladič. Začal som aj s patinou interiéru.
Live hard, ride easy.
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Mas to paradne. Cistota eno-nuno
Zilinsky primat(or) v starej forme. Aj Anicka z Cadecky:)
https://www.youtube.com/watch?v=MaR3eZJEQIs
A dalsi Janko:
https://www.youtube.com/watch?v=BBbQbMWQF1o
https://www.youtube.com/watch?v=MaR3eZJEQIs
A dalsi Janko:
https://www.youtube.com/watch?v=BBbQbMWQF1o
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
majos napísal:Mas to paradne. Cistota eno-nuno
Tak jest, hlavne tie guľatiny na štvrtej fotke odspodu.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Si bol teda v mojom meste a v múzeu môjho kamaráta . S tým MT-LB mu budem pomáhať ak budem mať práve čas, čaká sa na diely motora zo zahraničia, bude plne pojazdné
Live hard, ride easy.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný