Stavbu tohto čuda si rád pozriem, ak by mal autor záujem, môže skúsiť urobiť aj tento hybrid Tatry 148 a motora z mig 15.
Inak, motor z Mig 15 sa svojho času používal aj na železnici, takže ak by bola chuť. Betatester by sa už našiel (tým myslím seba ).
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Moderátor: Oliver
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Marmat, autor zatiaľ nemá záujem robiť tatrovky, ale motor ti môže poslať, keby si chcel.
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Vďaka za ponuku Quasi, píšem ti ss.
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Je to tu, prichádza kabína.
Stavba kabíny sa dá pekne logicky rozdeliť na štyri časti. Sú to tieto tri: Interiér a exteriér.
Podlaha kabíny:
Sedačky, kryt motora a predná prepážka. Za povšimnutie stojí odskok podlahy v zadnej časti ( za sedačkami) - vonkajšia hrana = miesto prilepenia vonkajšku kabíny, vnútorná hrana = miesto prilepenia interiéru. Stena kabíny má teda svoju hrúbku, nie sú to iba dva papiere nalepené na seba.
Interiér
Ešte malý pohľad na návodovku a autorovu predstavu vypuklých dverí. Tento diel sme tiež konzultovali, podľa mňa je zbytočný...,
A tu už diely interierovej časti, celý interiér som lepil natupo, až neskôr sme dospeli k tomu, že tam predsalen budú niekde dorobené chlopne.
Exteriér
A pome na to, komplet diely exteriéru , a potom fotky spolu s iteriérom.
A zlepený exteriér. Iba takú jednu radu budúcim lepičom - to že sa nemáte ponáhlať, to je snáď jasné.
Ale povšimnite si potom pri lepení drobné červené čiarky, ktoré Vám budú nápomocné pri tvarovaní a následnom lepení dielov kabíny.
Ja som túto kabínu lepil nie celkom vhodne - najprv som nakompletku zlepil strechu, a potom som celok prilepil na boky / dvere.
Vhodnejší sa javí postup, keď si natvarovaný, ale nezlepený diel strechy postupne po jednotlivých oblúkoch budete prilepovať k dverám presne na pomocné červené čiarky.
Najviac dôležité je správne naohýbať priestor pod oknom, aby sa Vám nestalo to čo mne, že bude potom čelné sklo do Včka ( pravá a ľavá polovica predných okien majú byť trošku v uhle, ale iba jemne.
Správnym natvarovaním spomínanej časti pod oknami docielite aj to ,že predná hrana krytu ( tam kde sa bude lepiť kapota - bude kolmo, a nie šikmo, ako to mám ja. O chvíľku uvidíte ešte druhú kabínu, tam už to mám vytvarované poriadne.
Int + Ext
A je to tu ,ak ste lepili dobre, tak sa vám ten interiér do exteriéru vleze, ak nie, tak treba potlačiť.
Quasi to vypočítal tak, že interiér do exteriéru netreba vôbec lepiť !
Ha, to čumíte čo?, teda možno nečumíte, ale ja som teda tomu neveril ,až kým som to tam nenapasoval.
V podstate jediné miesto, kde to môžete spolu zlepiť sú rámy okien. Rámy vyzerajú takto nejako. Samozrejme fólie na ne lepíte normálne obojstrannou lepiacou páskou.
Skladba kompletných dverí je teda na obrázku - čierne čiarky sú papierové diely, a význam ostatných máte rovno na obrázku.
ten predný blatník som pokazil, neuvedomil som si, že sa vnútorná a vonkajšia strana blatníka nelepí k sebe celou plochou, ale iba hranou. A teda blatník má byť zvonku pekne gulatý.
Inak som bol v tejto fáze s kabínou viac menej spokojný. A tu je teda zbytok fotiek.
Takže tak, a keďže mi niektoré postupy na kabíne nedali spávať, spravil som ešte jednu, ale tentokrát v mierke 1:25. Táto mierka sa mi páči omnoho viac, dáva podľa mňa väčší priestor na detaily, ako 32jka. Aj som o tom chvíľku diskutoval s autorom ,ale zatiaľ sme sa dopracovali k tomu, že 32jka bude asi vhodnejšia. Ale možno ho sila prípadnej diskusie presvedčí o opaku - skúste sa preto prosím vyjadriť, ak je tu vôbec niekto, kto to aj číta, že aká mierka je pre Vás vhodnejšia na takýto model.
Takže pár fotiek na finále ( pre istotu, zelená je 1:25, biela je 1:32)
Report
KabínaStavba kabíny sa dá pekne logicky rozdeliť na štyri časti. Sú to tieto tri: Interiér a exteriér.
Podlaha kabíny:
Sedačky, kryt motora a predná prepážka. Za povšimnutie stojí odskok podlahy v zadnej časti ( za sedačkami) - vonkajšia hrana = miesto prilepenia vonkajšku kabíny, vnútorná hrana = miesto prilepenia interiéru. Stena kabíny má teda svoju hrúbku, nie sú to iba dva papiere nalepené na seba.
Interiér
Ešte malý pohľad na návodovku a autorovu predstavu vypuklých dverí. Tento diel sme tiež konzultovali, podľa mňa je zbytočný...,
A tu už diely interierovej časti, celý interiér som lepil natupo, až neskôr sme dospeli k tomu, že tam predsalen budú niekde dorobené chlopne.
Exteriér
A pome na to, komplet diely exteriéru , a potom fotky spolu s iteriérom.
A zlepený exteriér. Iba takú jednu radu budúcim lepičom - to že sa nemáte ponáhlať, to je snáď jasné.
Ale povšimnite si potom pri lepení drobné červené čiarky, ktoré Vám budú nápomocné pri tvarovaní a následnom lepení dielov kabíny.
Ja som túto kabínu lepil nie celkom vhodne - najprv som nakompletku zlepil strechu, a potom som celok prilepil na boky / dvere.
Vhodnejší sa javí postup, keď si natvarovaný, ale nezlepený diel strechy postupne po jednotlivých oblúkoch budete prilepovať k dverám presne na pomocné červené čiarky.
Najviac dôležité je správne naohýbať priestor pod oknom, aby sa Vám nestalo to čo mne, že bude potom čelné sklo do Včka ( pravá a ľavá polovica predných okien majú byť trošku v uhle, ale iba jemne.
Správnym natvarovaním spomínanej časti pod oknami docielite aj to ,že predná hrana krytu ( tam kde sa bude lepiť kapota - bude kolmo, a nie šikmo, ako to mám ja. O chvíľku uvidíte ešte druhú kabínu, tam už to mám vytvarované poriadne.
Int + Ext
A je to tu ,ak ste lepili dobre, tak sa vám ten interiér do exteriéru vleze, ak nie, tak treba potlačiť.
Quasi to vypočítal tak, že interiér do exteriéru netreba vôbec lepiť !
Ha, to čumíte čo?, teda možno nečumíte, ale ja som teda tomu neveril ,až kým som to tam nenapasoval.
V podstate jediné miesto, kde to môžete spolu zlepiť sú rámy okien. Rámy vyzerajú takto nejako. Samozrejme fólie na ne lepíte normálne obojstrannou lepiacou páskou.
Skladba kompletných dverí je teda na obrázku - čierne čiarky sú papierové diely, a význam ostatných máte rovno na obrázku.
ten predný blatník som pokazil, neuvedomil som si, že sa vnútorná a vonkajšia strana blatníka nelepí k sebe celou plochou, ale iba hranou. A teda blatník má byť zvonku pekne gulatý.
Inak som bol v tejto fáze s kabínou viac menej spokojný. A tu je teda zbytok fotiek.
Takže tak, a keďže mi niektoré postupy na kabíne nedali spávať, spravil som ešte jednu, ale tentokrát v mierke 1:25. Táto mierka sa mi páči omnoho viac, dáva podľa mňa väčší priestor na detaily, ako 32jka. Aj som o tom chvíľku diskutoval s autorom ,ale zatiaľ sme sa dopracovali k tomu, že 32jka bude asi vhodnejšia. Ale možno ho sila prípadnej diskusie presvedčí o opaku - skúste sa preto prosím vyjadriť, ak je tu vôbec niekto, kto to aj číta, že aká mierka je pre Vás vhodnejšia na takýto model.
Takže pár fotiek na finále ( pre istotu, zelená je 1:25, biela je 1:32)
- Dody | 34
- Príspevky: 1285
- Meno: Dominik
- Bydlisko: Borský Mikuláš / Ružomberok
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Jednoznacne 32-ka, plne suhlasim s autorom
Mozem povedat, ze tato kabina sa mi paci ovela viac ako napriklad ta od RW, kde je milion prestrihov. Klobuk dole Quasi, parada
Mozem povedat, ze tato kabina sa mi paci ovela viac ako napriklad ta od RW, kde je milion prestrihov. Klobuk dole Quasi, parada
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Pekná kabína!
K dileme mierky by som len pripomenul preštudovať Toudiho podpis. Nech už bude akákoľvek, vždy sa to dá upraviť do inej, v prípade potreby. Preto relevantnejšou otázkou je, aké detailné to má byť. Hoci to lepiť zrejme nebudem, ale za mňa čo najdetailnejšia!
K dileme mierky by som len pripomenul preštudovať Toudiho podpis. Nech už bude akákoľvek, vždy sa to dá upraviť do inej, v prípade potreby. Preto relevantnejšou otázkou je, aké detailné to má byť. Hoci to lepiť zrejme nebudem, ale za mňa čo najdetailnejšia!
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
No o mierke sa vždy dá dohodnúť, tak ako silná je skupina 1:32, tak podobne 1:25 ma svojich zástancov.
Ja by som to chcel v 1:33, no ale to by som bol asi sám.
Takže to ostáva na 1:32 lebo to tu má tradíciu a je to vhodné aj kvôli nadstavbovému MiGu.
1:25 teda niekedy v ďalšom projekte s inou nadstavbou.
Dody, Ico, dík za pochvalu. Cieľom bolo sa čo najviac priblížiť tvaru za použitia najmenšieho počtu dielov. Základ extriéru kabíny je zo 6tich dielov...no a s menej to fakt nejde.
Všetky potrebné tvary to má, tak je to za mňa uzavreté.
Dá sa to ďalej tvarovať (guličkou na mäkkej podložke napr., veď viete), takže obliny sa krásne ukážu, nie je potrebné to robiť zložitejšie.
Aj ja som to lepil aby som vedel čo som navrhol, je fajn si to ohmatať, teda light verziu bez interiéru. Mám iba 1:25. (1:32 mi zožralo šteniatko, keď som, to analyzoval na gauči - no výhovorka jak zo základky, ale tak je.)
Ešte to testoval taky jeden tester od lietadiel, ale ten nechcel byť prezentovaný fotkami, tak mu len ďakujem no.
Ja by som to chcel v 1:33, no ale to by som bol asi sám.
Takže to ostáva na 1:32 lebo to tu má tradíciu a je to vhodné aj kvôli nadstavbovému MiGu.
1:25 teda niekedy v ďalšom projekte s inou nadstavbou.
Dody, Ico, dík za pochvalu. Cieľom bolo sa čo najviac priblížiť tvaru za použitia najmenšieho počtu dielov. Základ extriéru kabíny je zo 6tich dielov...no a s menej to fakt nejde.
Všetky potrebné tvary to má, tak je to za mňa uzavreté.
Dá sa to ďalej tvarovať (guličkou na mäkkej podložke napr., veď viete), takže obliny sa krásne ukážu, nie je potrebné to robiť zložitejšie.
Aj ja som to lepil aby som vedel čo som navrhol, je fajn si to ohmatať, teda light verziu bez interiéru. Mám iba 1:25. (1:32 mi zožralo šteniatko, keď som, to analyzoval na gauči - no výhovorka jak zo základky, ale tak je.)
Ešte to testoval taky jeden tester od lietadiel, ale ten nechcel byť prezentovaný fotkami, tak mu len ďakujem no.
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
No jaká paráda.. a bez ofiny...
Galéria Švo
Večný začiatočník...
Večný začiatočník...
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Svo, dík, som rád že sa páči.
Tak každý autor má trošku inú predstavu o konštrukcii. Nezvyknú to dvaja urobiť rovnako.
Moja predstava je takáto, snažil som sa to vymyslieť posvojom a asi to celkom vyšlo. Aspoň to bude na prvý pohľad rozoznateľné.
Tak každý autor má trošku inú predstavu o konštrukcii. Nezvyknú to dvaja urobiť rovnako.
Moja predstava je takáto, snažil som sa to vymyslieť posvojom a asi to celkom vyšlo. Aspoň to bude na prvý pohľad rozoznateľné.
Re: Odmrazovací agregát OA-63 / QUASI / 1:32
Waaaaau...
Parádna kabína, krajšiu som nevidel...
Parádna kabína, krajšiu som nevidel...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných