iconmasterove zaciatky...

Užívateľov profilový obrázok
MaxSenz | 44
Príspevky: 66
Meno: Peter
Bydlisko: Trenčín - okolie...
Kontaktovať užívateľa:

Re: iconmasterove zaciatky...

Príspevokod užívateľa MaxSenz » 04 Jan 2013 19:58

No , veľmi pekné, to že sú trošku nie celkom dokonale tvarované vôbec nevadí, mne sa páčia, a prijal by som ich v svojej zatiaľ veľmi maličkej zbierke !
Som proste na ťahače...
Rozrobené na stole : Bugatti Veyron 16.4 / internet 1:12.4 /

Užívateľov profilový obrázok
stokholm | 35
Príspevky: 56
Meno: Honza

Re: iconmasterove zaciatky...

Príspevokod užívateľa stokholm » 12 Nov 2016 12:26

Moc pěkné kousky Peter, jen tak dál v Tvé krásné tvorbě :victory:

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7419
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: iconmasterove zaciatky...

Príspevokod užívateľa iconmaster » 19 Feb 2023 21:04

Asi pri prehliadaní Maťovej galérie ma napadlo, že som voľakedy aj ja založil galerku venovanú svojim začiatkom a že by som mohol pridať dačo staro-nové. Úprimne ma nenapadlo, že posledný príspevok som tu pridal pred 10 rokmi :bad smile:
Tak to pôjdem napraviť a tu je ďalšia epizóda mojej modelárskej "evolúcie":

Volvo FH12-500 Globetrotter XL 4x2




Keď vyšla táto druhá generácia Volva FH, veľmi rýchlo som sa stal ich faúšikom a vlastne to trvá podstate dodnes. Po FM-ku bolo na čase postaviť aj veľkého brata. Vybral som si ťahač v štandardnej konfigurácii s vtedy najsilnejším 500-koňovým motorom a najvyššou spacou kabínou Globetrotter XL.
Stavbu som robil ku koncu roka 2003 - vtedy som mal 15 rokov. Podľa "dobových" zápisov stavba trvala 75 dní, čo vtedy znamenalo najdlhšiu stavbu, čo ale každým ďalším modelom bolo viac a viac. Je to druhý môj model, čo už mal správne rozmery kolies, i keď tie boli stále jednoduché, hladké, bez bombírovania a farbené centrofixkou. Po počiatočných neúspechoch som dal druhú šancu striekaniu a prvý krát sa mi podarilo nastriekať kabínu svojou prvou pištolou od Mikrotechny Holešovice. Zvyšné diely boli maľované štetcom a stále veľa detailov dokreslených ručne tenkou centrofixkou :beat plaster: Prvý krát som sa pokúsil aj o funkčné dvere, čím som pôvodne nerátal (dvere boli vyrezané "počas chodu" už po nastriekaní kabíny). Dopadlo to celkom zle - dvere odstávajú a zbytočne kazia celkový dojem..

Zároveň v tejto dobe som si kúpil svoj prvý digitálny foťák Sony P32 za pálku tuším 9700 Sk (toho času to boli moje niekoľkoročné úspory) a konečne som mohol začať fotiť nielen svoje hotové modely ale aj priebeh stavby. Keď mi prišiel foťák, už som mal zostavený podvozok, tak už len zopár fotiek zo stavby tohto modelu:


Niekedy v budúcnosti by som rád zopakoval stavbu tohto auta, už v trochu lepšej kvalite a spracovanosti.

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7419
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: iconmasterove zaciatky...

Príspevokod užívateľa iconmaster » 11 Feb 2024 16:48

Troch som upratoval na disku a napadlo ma, že by som sem mohol zase niečo zavesiť zo svojej modelárskej histórie..

Scheuerle/Nooteboom InterCombi





Asi každý sa raz spustí do nejakého megalomanského projektu, a pre mňa to bol práve tento. Bolo asi vrchol môjho obdobia, kedy som sa zameriaval čisto iba na segment ťažkej a nadrozmernej dopravy. Jedná sa o modulárny systém, ktorý umožní vyskladať podvalník podľa potreby. Okrem kolesových podvozkových modulov sú k dispozícii rôzne hlbinné lože na prevoz transformátorov, nádrží a pod. a takisto prvky na ťahanie, a to tzv. labutí krk (pre ťahanie cez točnicu ťahača) alebo rôzne oje. Zvolil som typ modulov s 8 kolesami v jednej osi s technickou únosnosťou tuším 32 t na jednu takúto os. Zavesenie je hydraulické s dvoma výkyvnými nápravami v jednej osi, všetky z nich sú riadené.
Stavbu som začal zháňaním podkladov. Keďže išlo špecialitu, nebolo k dispozícii príliš veľa obrázkov a internet som mal dostupný v tej dobe iba odmedzene. Napísal som výrobcovi list so žiadosťou o mateirály a poslali mi brožúry a špecifikácie aj so základnými rozmermi modulov, takže mal som sa od čoho odpichnúť. Rozhodol som sa postaviť 2, 3, 4 a 5-osé moduly, ktoré umožnia celkom veľa variácií, navyše aj takú, kde sú dva rady podvozkových modulov vedľa seba. Ako už tradične, nakreslil som bokorys a nárys všetkých modulov v mojej mierke 1:25 a začal som stavbu lepením rámov jednotlivých modulov. Čo si tak pamätám, pri tejto stavbe som dal šancu disperznému lepidlu - dostal som na Vianoce fľašu Duvilaxu Express, lebo mame vadilo, že v kuse fetujem Kanagóm :haha: Zistil som, že aj disperzné lepidlo má niečo do seba a Kanagóm som obmedzil na podliepanie, kde nespôsobil skrútenie. Veľkosériová výroba 28 náprav a 114 kolies (14x8=112 + 2 rezervy) mi dala zabrať, ale nejako som to zvládol. Ako vidíte na fotkách, kolieska som ešte stále robil starým spôsobom - natáčaním pásikov papiera, tak boli aj celkom ťažké a narezal som na ne dobrú kopu baliaceho papiera! Ale prvýkrát som sa pokúsil o náznak dezénov - nalepením úzkych pásikov na behúň. Nápravy som robil zatáčacie, mierne pruženie a aby všetky kolesá sedeli na zemi som dosiahol oválnym otvorom pre osku, spájajúcu pár dvojmontáži. Všetko som farbil ešte ručne (červená farba vypaľovačka Neolux, zvyšok syntetika), a narazil som v garáži na matnú čiernu tabuľovú farbu, tak som to skúsil a odvtedy som pneumatiky prestal prefarbovať čiernou centrofixkou. Farbenie častí s detailmi a drôtmi (havne labutí krk) išlo štetcom fakt pomaly.. Po stavbe podvozkových modulov a labutieho krku som ešte postavil lože, ktoré sú tiež kombinovateľné aj s vysúvateľnými nosníkmi.


Megalomanský ráz sa prejavil na na dĺžke celej stavby: Tá trvala 1 rok a 2 mesiace, čo bolo v porovnaní s predošlými stavbami extrém na moje vtedajšie pomery. Začal som v decembri 2003 a dokončil vo februári 2005, podľa mojich záznamov stavbe som sa venoval 243 dní. Pravda, model vznikal v období, keď som nastúpil na strednú školu (9/2004) a keďže som býval na intráku, v začiatkoch som tam nelepil a mohol som sa tomu venovať len cez víkendy a prázdniny..
Čo je trochu netradičné, že som začal robiť náves ešte skôr, než som k tomu mal postavený ťahač. Ten prišiel na rad až po dokončení. Toho ale už predstavím v ďalšej epizóde :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Laco | --
Príspevky: 259
Meno: Ladislav

Re: iconmasterove zaciatky...

Príspevokod užívateľa Laco » 12 Feb 2024 22:20

Super, ale z toho počtu kolies ma brali mrákoty, a to som ich nerobil.

Laco - BaJ

Návrat na "Galéria dokončených modelov // Gallery of Finished Models"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný